Dead-Inside Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 För det första så funderar jag lite i hur sakligt det är med påståenden som: " I en idealisk framtid finns det inga muslimer", "läs smart arab baklänges", "Ponera att religion X "suddas ut från kartan". Terrorismen världen över skulle i princip försvinna och fred skulle infinna sig i Israel. Det är min lösning. Gissa vilken religion jag tänker på?" "Så länge inte muslimerna är i Sverige så har de min fulla respekt." Nej, förtryck honom. Förtryck alla som inte håller med dig eller uttrycker sig lika högaktfullt och allvarligt som dig. Du är dessutom riktigt patetiskt dum om du tror att det har någonting att göra med huruvida de överensstämmer med mina åsikter eller inte. Du får gärna tycka tvärtemot allt som jag tycker och gärna skriva om det också. Men då tex droger och prostitution är reglerat i svensk lagstiftning och hets mot folkgrupp likaså är ett straffbelagt brott, så är det inte alltför mycket begärt att om DU nu har ett stort intresse av dessa aktiviteter söker dig till ett forum som är relaterat till sådant. Jag tycker att jag som forumit har RÄTTIGHETEN att slippa läsa om var du knullar bäst och billigast horor, tjackar bäst affe eller hur vi ska sparka ut alla blattedjävlar ur landet. Att du sen tycker det är helt ok med drogpropaganda, rasism och hets mot folkgrupp får ju stå helt för dig, men var inte så förbannat korkad att du tror att det har med mina personliga åsikter att göra. Om jag så snortade kola 24/7 tycker jag fortfarande inte att det skall diskuteras på ett pokerforum för det är dåligt för pokern och dessutom finns möjligheten att det på detta forum vars största syfte (som jag förstått det) är att pokerintresserade ska kunna utbyta tankar och åsikter om spelet och nå ut till en bred allmänhet och förmedla en nyanserad bild av vad poker är och innebär, faktiskt lär läsas av ett antal pokerintresserade ungdomar som inte är myndiga. Ett sunt argument för att fötrycka folk som vill yttra sig som saker du inte håller med om. Hålet i ditt argument är dock att detta inte pågår i trådar som handlar om poker, bortsett från ev. dagböcker. Jag skulle personligen inte tycka att det var särskillt lämpligt om min son/dotter var intresserade av poker och pga av det ska behöva konfronteras med knarktips och hor-rekomendationer. Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Uniktnamn och Saint_Björn: Varför har ni inte då rapporterat hans inlägg och levlande? Det är väldigt svårt att göra ngt åt saken om det inte rapporteras nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Uniktnamn och Saint_Björn: Varför har ni inte då rapporterat hans inlägg och levlande? Det är väldigt svårt att göra ngt åt saken om det inte rapporteras nämligen. Min poäng var inte att han ska straffas. Tidigare skrev jag att optimalt borde vara en självsanering, främst för forumkvalitén men även arbetsmässigt för er moderatorer. T ex i det här fallet hade det kunnat vara att helt ignorera honom, även om eury faktiskt skötte det rätt snyggt. Hade eury däremot visat temperament och kallat honom "ditt jävla CP-mongo" så hade resultatet blivit en avstängd forumtillgång och en fortsatt trollande tomte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uniktnamn Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Nej, förtryck honom. Förtryck alla som inte håller med dig eller uttrycker sig lika högaktfullt och allvarligt som dig. Ett sunt argument för att fötrycka folk som vill yttra sig som saker du inte håller med om. Hålet i ditt argument är dock att detta inte pågår i trådar som handlar om poker, bortsett från ev. dagböcker. Mvh Du svarar fortfarande inte på min fråga om hur sakligt hans argumenterande är. Du är uppenbarligen lika oförmögen att replikera sakligt på någonting då verkar vara det enda argumentet du har. Du tycker alltså att det är förtryck när jag anser att man INTE får skriva: Ok allihopa på det här forumet nu tycker jag vi letar upp den där jävla Dead-inside och skär av han penis och tvingar honom att äta upp den! Vilken är oerhört sakligt och konkret! Man lär nog inte ha riktigt alla hästar hemma om man anser att rasism, drogpropaganda, hets mot folkgrupp ska florera på detta forum. Om jag nu gillar barnporr tycker du det är ok om jag då lägger upp mina favoritbilder också eller? Svara på frågorna nu som omväxling, för kan en efterbliven apa komma upp med. Förre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Nej, förtryck honom. Förtryck alla som inte håller med dig eller uttrycker sig lika högaktfullt och allvarligt som dig. Jag har som hobby att leta upp ensamma 6-åriga flickor och våldta dom. Efteråt torterar jag dom i några timmar innan jag mördar dom med en borrmaskin. Om någon tycker att jag gör lite fel när jag utövar mitt intresse så vill jag bestämt hävda förtryck! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Jag har som hobby att leta upp ensamma 6-åriga flickor och våldta dom. Efteråt torterar jag dom i några timmar innan jag mördar dom med en borrmaskin.Om någon tycker att jag gör lite fel när jag utövar mitt intresse så vill jag bestämt hävda förtryck! Rena brusmaskiner kan med fördel ignoreras. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 . Lite roligt att du inte ignorerar mitt inlägg om du nu tycker så. Du bemödar dig istället med att dubbelcitera och slänga in en liten punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Känns som Miketime o Cleburne passar på o har forumsex när tillfälle erbjuds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Känns som Miketime o Cleburne passar på o har forumsex när tillfälle erbjuds Den här tiden i månaden får man ta alla erbjudanden om att ligga....om man säger så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Nu kommer en rent personlig åsikt, som jag förmodligen kommer att få fan för. Det vi borde fråga oss är: Vad är en moderator? Är det en individ som styr upp trådar som barkar åt helvete, eller är det en gubbe som vägrar låta en annan syn på omvärlden, som inte tangerar med sin egen, att överhuvudtaget få göra sin röst hörd? Skräckexempel på moddar har visat sig mer än en gång. Sedan Klyka tappade sitt "ämbete"...Hur många gånger har han blivit bannad? Det som vanlig medlem. Inte som moderator med adminverktyg. Om man som moderator börjar lägga in sina personliga åsikter om saker och ting, är man ute och cyklar rejält. Tro mig, jag har bannats mer än en gång på de premisserna. Jag håller med Hjort hela vägen i den här tråden. Modden som tar sig sina administrativa friheter att idiotförklara andra medlemmar och proklamerar att "det är min åsikt som gäller", förtjänar inget annat än rejält med dynga på den egna personen. Sedan kommer vi till "primadonnafasonerna" som brukar förkastas av de flesta, utom just primadonnorna... Pallar inte moddarna för minsta lilla mothugg, utan att börja grina och hota med att lämna forumet, så är det för jävla tragiskt. Den enda "sjukdomsvinsten" de får, är att ett gäng medlemmar gapar om att de ska komma tillbaka och dömer ut alla som vågat ha en åsikt om moddningen. Allvarligt? Det verkar inte vara speciellt många i detta forum som suttit i en byggfutt och hört jargongen. Eller i ett fikarum på valfri sjukvårdsinrättning. Vilken sketen verkstad som helst har en bra mycket grövre ton än här. För att få sitt budskap att gå fram, behövs ibland ganska hårda uttryck. Framförallt ifall man debatterar med kompletta idioter. Men de här jävla fånerierna om att moddarna ska behandlas med silkesvantar och ses som några förbannade Moder Teresa-figurer, köper jag aldrig. Talk the talk, and walk the walk. Kasta in handduken om ni känner för det, men gör ingen grej av det. Det om något är jävligt pinsamt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Är du igång igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Är du igång igen? Skit ner dig, Göran... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Du svarar fortfarande inte på min fråga om hur sakligt hans argumenterande är. Du är uppenbarligen lika oförmögen att replikera sakligt på någonting då verkar vara det enda argumentet du har. Det fanns ingenting att argumentera emot. ":roll:" är helt enkelt för att försöka få dig att förstå hur dumt det du skriver är. Att du kanske stannar upp, läser det du skrivit och reflekterar. Men du vill väl att jag ska förklara för dig; Du säger att det inte är för att han har andra, mer extrema åsikter än dig som du vill att han ska tystas. Sedan säger du att det är precis vad det handlar om i nästan mening. helt enkelt. Du tycker alltså att det är förtryck när jag anser att man INTE får skriva: Ok allihopa på det här forumet nu tycker jag vi letar upp den där jävla Dead-inside och skär av han penis och tvingar honom att äta upp den! Vilken är oerhört sakligt och konkret! Det här är inte i närheten av något jag sett Albert skriva. Dessutom kan det du skriver klassas som hot. Inte nog med det, Albert har ju faktiskt presenterat, i alla fall till vissa bitar, varför han tycker som han gör. Det du gör är att lägga fram ett förslag för att åsamka mig kroppskada. Man lär nog inte ha riktigt alla hästar hemma om man anser att rasism, drogpropaganda, hets mot folkgrupp ska florera på detta forum. Du kanske skulle starta upp ditt eget forum? Inte för att någon av dom intressanta personerna som återfinns på PF skulle ha något intresse av att vara där, men du skulle i alla fall få välja vem du vill ha och inte. Dessutom kan du ju sätta upp egna regler! Tänk dig, "Ingen prostitution i mina trådar!" "Inga droger heller" "Vet ni vad, jag banlyser även sarkasm, alla former av humor och helt enkelt allt annat som jag inte känner för" "När jag ändå håller på randombannar jag personer som stavat fel eller uttryckt sig dumt". En värld av möjligheter. Om jag nu gillar barnporr tycker du det är ok om jag då lägger upp mina favoritbilder också eller? Ingen, utom kanske några få pedofiler antar jag vilket statistiskt säkert finns här, har intresse av det. Det är dessutom emot lagen och självklart inget som moderatorerna skulle tolerera - så nej, det är inte okej. Men du är säkert en sån där som anser att pedofiler inte är människor samtidigt, för dom sticker ju ut och är inte som du, eller hur? Lite Untermensch? Svara på frågorna nu som omväxling, för kan en efterbliven apa komma upp med. Ja, du fick ju in lite sakligt i den här posten i alla fall, grattis! Ganska kul att jag brukar tycka det du skriver är sunt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Skit ner dig, Göran... Åh fan, är vi redan där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Åh fan, är vi redan där? Kan du ha Varför öppna grötgluggen om du inte har nåt at säja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Åh fan, är vi redan där? Nej det är vi inte. Inte på långa vägar... Det jag tycker är trist är, för att använda "antikrists" gamla strof, när forumet upphör att vara ett forum och istället börjar likna en uppfostringsanstalt. Att försöka stöpa olika personligheter, med olika sätt att uttrycka sig, i samma cyberspaceform är en omöjlighet. Visst, banna bort de som inte håller sig innanför ramarna av godkänd "ton". (Ramar som satts upp av ett fåtal vetbästmänniskor) Vad får man? Ett fullständigt platt och genomtråkigt forum. Att ha ett debatt/diskussionsforum fungerar inte ifall samtliga har samma påtvingade åsikt. Hur konstruktiv blir debatten då? Själv har jag jävligt svårt för att, som snart 50 pannor gammal, bli uppfostrad av en skitunge på runt 20. Där kan du ta åt dig lite Klyka. Dessutom tycker jag att folk som tar psykisk skada av att kallas idioter eller pappskallar i ett nätforum, kanske borde fundera på att inte delta i något forum öht. Att det skrivna ordet tenderar att förstärkas gentemot det talade, står väl klart för de flesta. Men det är likförbannat bara bokstäver... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
denHumlan Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Är inte själva syftet med moderatorer att balansera upp för avsaknaden av möjlighet till våldsutövning/statsmakt/emotionell förståelse i mötet? För om de tre faktorerna fanns på forumet hade diskussionerna troligen sett ut som i "verkligheten". Bara en tanke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Roffe, om du känner dig "uppfostrad" så får det stå för dig. Jag tolkar det som att du inte tål att få mothugg när du beter dig. Och att du är otrevlig mot en del i vissa situationer samt har en låg och osaklig argumentationsteknik är lika sant vare sig jag är 25ish eller gammal nog att vara din pappa. I någon mån är vi väl alla vuxna människor här, som inte ska behöva räta in sig på sin plats i åldershierarkin? Idag är jag 27 år gammal, men jag kommer ändå att fortsätta säga vad jag tycker och tänker om folk på forumet och om deras beteende och argumentationsteknik. Oavsett deras ålder, kön, hudfärg och andra irrelevanta faktorer. Och beträffande min ringa ålder så jobbar jag på det, ett år i taget. Hoppas du har överseende under tiden. Kan du ha Varför öppna grötgluggen om du inte har nåt at säja? Dito? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Idag är jag 27 år gammal, .......... Och beträffande min ringa ålder så jobbar jag på det, ett år i taget. Hoppas du har överseende under tiden. Kan trösta dig med att du ser ut som 42... Skål btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LappRoffe Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Roffe, om du känner dig "uppfostrad" så får det stå för dig. Jag tolkar det som att du inte tål att få mothugg när du beter dig. Och att du är otrevlig mot en del i vissa situationer samt har en låg och osaklig argumentationsteknik är lika sant vare sig jag är 25ish eller gammal nog att vara din pappa. I någon mån är vi väl alla vuxna människor här, som inte ska behöva räta in sig på sin plats i åldershierarkin? Idag är jag 27 år gammal, men jag kommer ändå att fortsätta säga vad jag tycker och tänker om folk på forumet och om deras beteende och argumentationsteknik. Oavsett deras ålder, kön, hudfärg och andra irrelevanta faktorer. Och beträffande min ringa ålder så jobbar jag på det, ett år i taget. Hoppas du har överseende under tiden. Dito? Äh, Klyka, jag har inte haft några större problem med att gaffla med dig. Det har varit ganska kul genom åren. När det gäller "mothugg" så är det precis vad jag är ute efter. Din egen taktik med att trollförklara folk som inte tänker som du, ger jag inte jackshit för. Vad gäller "beteende" och "argumentationsteknik" så är det ju helt och hållet din egen subjektiva bedömning du gör. Din värld är inte alla andras värld. För att anknyta lite till vad trådskapare Hjort egentligen ville få fram, så känns det lite ruttet för mig själv att inte kunna delta i diskussioner kring Svepof. Det har ju varit en av mina paradgrenar tidigare. Ej heller får jag jaga dig Klyka. Inte heller Geigert. Med bakbundna armar är det svårt att åstadkomma annat än meningslöst brus. Det är väl iofs en annan av mina paradgrenar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Jag har svårt att tänka mig att du fått den specifika förhållningsregeln "jaga inte Klyka". Det handlar väl mest om att du fått generellt strama tyglar när det gäller diskussioner öht? Tycker iaf vi jagar varandra rätt bra ändå, så det funkar fint imo. Om jag skulle trollförklara alla som inte tänker som jag, så skulle jag trollförklarat nästan hela forumet. Jag trollförklarar mest folk som är ute efter att trolla. Du säger du ju själv vara ute efter mothugg, vilket är en fin formulering av ett av dina mer trolliknande karaktärsdrag. Släng sen in en nypa "rebel without a cause", så är vi ganska nära en profil på dig. Ta någon som #LoudMouth# tex. Han tycker annorlunda än jag i nästan allt, och uttrycker det när helst han ser en möjlighet. men han gör det sakligt och på ett bra sätt. Mellan oss finns en ömsesidig respekt. ...för han är inget troll. (tror iaf respekten är ömsesidig mellan oss också, men den är av en annan typ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uniktnamn Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Det fanns ingenting att argumentera emot. ":roll:" är helt enkelt för att försöka få dig att förstå hur dumt det du skriver är. Att du kanske stannar upp, läser det du skrivit och reflekterar. Men du vill väl att jag ska förklara för dig; Du säger att det inte är för att han har andra, mer extrema åsikter än dig som du vill att han ska tystas. Sedan säger du att det är precis vad det handlar om i nästan mening. helt enkelt. Det här är inte i närheten av något jag sett Albert skriva. Dessutom kan det du skriver klassas som hot. Inte nog med det, Albert har ju faktiskt presenterat, i alla fall till vissa bitar, varför han tycker som han gör. Det du gör är att lägga fram ett förslag för att åsamka mig kroppskada. Du kanske skulle starta upp ditt eget forum? Inte för att någon av dom intressanta personerna som återfinns på PF skulle ha något intresse av att vara där, men du skulle i alla fall få välja vem du vill ha och inte. Dessutom kan du ju sätta upp egna regler! Tänk dig, "Ingen prostitution i mina trådar!" "Inga droger heller" "Vet ni vad, jag banlyser även sarkasm, alla former av humor och helt enkelt allt annat som jag inte känner för" "När jag ändå håller på randombannar jag personer som stavat fel eller uttryckt sig dumt". En värld av möjligheter. Ingen, utom kanske några få pedofiler antar jag vilket statistiskt säkert finns här, har intresse av det. Det är dessutom emot lagen och självklart inget som moderatorerna skulle tolerera - så nej, det är inte okej. Men du är säkert en sån där som anser att pedofiler inte är människor samtidigt, för dom sticker ju ut och är inte som du, eller hur? Lite Untermensch? Ja, du fick ju in lite sakligt i den här posten i alla fall, grattis! Ganska kul att jag brukar tycka det du skriver är sunt. Untermench? Ja det är du som slänger dig med nazitermer så det får stå för dig och det förklarar väl dessutom till viss del varför du tycker hets mot folkgrupp är av större allmänintresse än barnporr. Jag försöker vara lite mer konsekvent än så och tycker att sånt som är i lag reglerat helt enkelt inte hör hemma här. Sen ditt antagande om att jag skulle anse att pedofiler inte är människor......ja jag har inte en susning om vad du baserar dina vilda gissningar på men jag kan gärna förklara min inställning till personer som begår sådana brott. Jag tar helt avstånd ifrån de handlingar de begår som är brottsliga då jag anser att de skadar andra människor ( i det här fallet barn) och min moral säger mig att sådant är fel. Sen att du väljer att definera det att vara pedofil som att "sticka ut lite" får mig ärligt talat att fundera lite över dina värderingar men du får naturligtvis tycka att det är helt ok. Personligen anser jag att pedofiler är människor som behöver hjälp och att det samtidigt är samhällets skyldighet att skydda barnen emot dem. Att du dessutom likställer drogpropaganda och prostitution med sarkasm och humor får mig att undra lite hur du tänker, för personligen ser jag inget som helst samband mellan dessa två, lika lite som jag ser skillnaden i brotten olaga hot eller hets mot folkgrupp. Du är oerhört inkonsekvent i ditt resonemang kring vad som bör tillåtas på ett forum. I ena andetaget säger du att allt är ok men någon slags inlindad hänvisning till åsiktsfrihet, men i nästa säger du att barnporr inte är ok för att DU gör antagandet att intresset för det är svalt????? Det måste ju följdaktligen innebära att du finner ämnen som prostitution och droger väldigt intressanta och givande efter som du är så mån om att värna dessa ämnens rättigheter på detta forum. Du väljer lite som du tycker och det fantastiskt lustiga i det är att det är EXAKT så som du så sarkastiskt beskrev det forum du tyckte JAG skulle skapa. Du har fortfarande duckat mina direkta frågor om hur sakliga de kommentarer som jag citerade var, och du undviker och snurrar in dig själv i motsägelser konstant. Det är nog dags att luta sig tillbaka och fundera på om du anser att det är eller inte är ok med direkta lagbrottsrelaterade poster eller inte. Personligen anser jag att du ska ha rättigheten att diskutera precis vad du vill, liksom du är berättigad till vilken åsikt du vill, men jag tycker inte att dessa diskusioner hör hemma på ett pokerforum. Som jag sa tidigare så slipper jag helst poster som handlar om hur bra knark är, var man köper prostituerade, rasism osv. Även direkt politisk propaganda tycker jag inte hör hemma på detta forum. Jag lägger mig inte i dina personliga åsikter och värderingar för du är berättigad till att ha precis vilka du vill, oavsett hur extrema de är och det skulle inte falla mig in att på något sätt hindra dig ifrån att uttrycka dem, men jag förbehåller mig gärna rätten att slippa läsa på just detta pokerforum hur jävla awesome det är när du fullpumpad med horse tillsammans med dina nazistkompisar i Vam sätter på 10-åriga barnprostituerade i Thailand samtidigt som ni planerar hur ni ska utrota alla icke-arier ifrån jordens yta, av den enkla anledningen att vill jag läsa sånt så kan jag säkerligen bara googla på Dead-inside + party så lär jag vara på er hemsida och kan läsa dagboken på 2 röda Kalla mig gärna trångsynt och konservativ, but that's me! Förre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Räck upp handen, ni som vill ha hjälp att hålla er borta från forumet, så ska vi ta och låsa era konton. Inga problem, och ni kommer inte vara direkt saknade. Ni andra får gilla läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts