Gå till innehåll

BWIN har låst mina pengar


OlleG

Recommended Posts

Hej,

 

Undrar om Bwin har rätt att ej utbetala mina pengar.

 

Jag var hos en kompis och registrerade ett konto med mina uppgifter på BWIN, vi skulle spela tillsammans.

 

När vi gjorde insättnignen var det bara han som hade pengar på kontot så jag fyllde i hans kortnr men skrev att det var mitt namn på kortets tillhörare.

 

Vi gjorde totalt 4000 i inbetalningar och sen betalade vi totalt ut 9200kr på samma kort som insättnigen gjordes på.

 

Pengar har dragits från min kompis kort men inga pengar har betalats ut. Kontot är spärrat när jag försöker logga in på deras sida.

 

När jag skickar mail till dem så säger de att jag måste skicka en kopia på mitt ID samt kortet som betalningen gjordes på.

 

Det kommer ju bli helt fel när de ser att mitt ID ej stämmer överens med kortet som pengarna betalades in med.?

 

Hur löser man detta problem egentligen? Har de rätt att ej betala ut några vinster nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärlighet varar längst.

Du scannar in dit och din polares idkort + hans kort som ni betalade med. Lämna allt till dem. Förklara exakt vad ni gjorde och varför. Försök inga trix!

Försök inte vara smarta, ni har redan varit tillräckligt "(o)smarta".

Ni borde ha meddelat dem före att ni tänkte använda ett kort till två konton.

Min gissning är att detta kommer att sluta illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Undrar om Bwin har rätt att ej utbetala mina pengar.

 

Jag var hos en kompis och registrerade ett konto med mina uppgifter på BWIN, vi skulle spela tillsammans.

Varför?

 

När vi gjorde insättnignen var det bara han som hade pengar på kontot så jag fyllde i hans kortnr men skrev att det var mitt namn på kortets tillhörare.

Varför?

 

Vi gjorde totalt 4000 i inbetalningar och sen betalade vi totalt ut 9200kr på samma kort som insättnigen gjordes på.

 

Pengar har dragits från min kompis kort men inga pengar har betalats ut. Kontot är spärrat när jag försöker logga in på deras sida.

 

När jag skickar mail till dem så säger de att jag måste skicka en kopia på mitt ID samt kortet som betalningen gjordes på.

 

Det kommer ju bli helt fel när de ser att mitt ID ej stämmer överens med kortet som pengarna betalades in med.?

Ja, det kommer att se väldigt konstigt ut.

 

Hur löser man detta problem egentligen? Har de rätt att ej betala ut några vinster nu?

 

Kan nog lova att ni inte kommer se röken av dessa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärlighet varar längst.

Du scannar in dit och din polares idkort + hans kort som ni betalade med. Lämna allt till dem. Förklara exakt vad ni gjorde och varför. Försök inga trix!

Försök inte vara smarta, ni har redan varit tillräckligt "(o)smarta".

Ni borde ha meddelat dem före att ni tänkte använda ett kort till två konton.

Min gissning är att detta kommer att sluta illa.

 

Ja , ser illa ut. Detta råd är klart smart att följa om ni vill ha skuggan av en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När vi gjorde insättnignen var det bara han som hade pengar på kontot så jag fyllde i hans kortnr men skrev att det var mitt namn på kortets tillhörare.

 

 

Måste väl ändå vara ett av det dummaste man kan göra? Om man nu har ärliga avsikter?

 

Jag kan bara inte fatta varför? OM det nu var kompisens kort?

 

Hade jag varit bwin så hade jag ögonblickligen låst kontot. Trodde faktiskt "cardning" var helt ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt gjort men har gjort såhär många gånger utan att ha haft problem. Men jag tänker fan inte låta dem ta mina vinstpengar när jag inte gjort något bedrägeri egentligen.

 

Har tagit foto på oss tillsammas och våra ID handlingar och hans kreditkort nu. Har även fotat ett kontrakt jag gjort där han signerat att det var okej att jag satte in pengar från hans kort. Detta bifogar jag i mailet sen skriver jag även där att jag av misstag råkade skriva att det var jag som ägde kortet.

 

 

Visst vore det väll dålig stil av dem ifall de inte betalade ut nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om du skriver ditt namn på en annans kort så begår du just bedrägeri, eventuellt möjligen också urkundsförfalskning beroende på hur du identifierar dig. Att du enligt dig inte hade någon bedräglig uppsåt spelar väldigt liten roll.
Gör det? Jag sätter emot.... tror jag. Måste fundera lite.

Det strider däremot ganska säkert mot Bwins och Visas (?) regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om man gör det av misstag väll?

 

Jag vill inte vara elak, men snälla?

 

Visa etc

 

Ex från Nordeas regler för VISA-kort (säkert liknande för andra kort och andra banker):

 

"Bankkortet är personligt och får användas endast av kortinnehavaren"

 

Bwin T&C

 

"The company reserves the right to verify a user's inpayment in the fight against credit card fraud, and may also go to such lengths as to request copies of the respective credit cards used."

 

"In case of suspected manipulations or fraud, and in case of any violation of these Terms and Conditions, in particular the multiple simultaneous participation in games and the opening of several accounts, the company may exclude the respective user from placing further bets and from participating in other games. Any criminal or suspicious activities may be reported to the appropriate authorities. In such a case, the company will pay the user any real money balance in his betting account after deducting a handling charge of 10%, provided that this has been acquired in a lawful manner."

 

Urkundsförfalskning

Urkundsförfalskning, är ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken (1962:700). För urkundsförfalskning döms den, som genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller på annat sätt, framställer falsk urkund eller också falskeligen ändrar eller fyller ut äkta urkund, allt under förutsättning att åtgärden innebär fara i bevishänseende. Förfalskningar som är så dåliga att ingen skulle luras av dem är således inte straffbara.

 

Din bästa chans är att prata med supporten, tillse att de får all dokumentation de vill ha och hoppas att det löser sig. Du har sannerligen brutit mot bankens kortregler, bwins T&C samt någon form av urkundsförfalskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som ringa, skall för förvanskning av urkund dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.

 

Vid bedömande huruvida brottet är ringa skall särskilt beaktas, om urkunden är av mindre vikt, såsom kassakvitto, kontramärke eller dylikt mottagningsbevis, eller om gärningen skett för att förhjälpa någon till hans rätt.

 

3 § Om brott som i 1 § sägs är att anse som grovt, skall för grov urkundsförfalskning dömas till fängelse, lägst sex månader och högst sex år.

 

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om förfalskningen avsett myndighets arkivhandling av vikt eller urkund som är särskilt betydelsefull i den allmänna omsättningen, såsom obligation, aktiebrev eller inteckningshandling, eller om gärningen eljest var av särskilt farlig art.

[skämt]

USCH! Och i fängelset får man inte spela internetpoker! :-(

Jag lovar att besöka TS i finkan om han måste krypa in.

[/slut skämt]

Good Luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något bedrägeri är det inte eftersom skaderekvisitet inte är uppfyllt. Alltså behöver man inte gå så långt som till en uppsåtsdiskussion.

 

I BrB 9 kap §1 1st så krävs det skada direkt för den vilseledda eller någon i dess ställe. I detta fallet pokersiten och det handlar inte om någon (ekonomisk) skada här.

 

I samma paragrafs andra stycke så krävs det endast att skada har uppstått men återigen finns det ingen sådan. Det hade naturligtvis varit skillnad om du hade stulit kortet.

 

När det kommer till urkundsförfalskning så krävs det en sannolikhet att användningen av förfalskningen medför skada. Med tanke på att din kompis är med på det så är inte så fallet här.

 

Inte brottsligt enligt svensk lag alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara elak, men snälla?

 

Visa etc

 

Ex från Nordeas regler för VISA-kort (säkert liknande för andra kort och andra banker):

 

"Bankkortet är personligt och får användas endast av kortinnehavaren"

 

 

Det har man ju inte brutit mot.

 

Som jag ser det är det fortfarande kortinnehavaren som har använt kortet.

 

 

Någon typ av bedrägeri är det ju inte fråga om, då kompisen har medgivit till att sätta in pengar på ditt konto med sitt kort.

Enda ogentligheten är att kortnumret är ifyllt med fel namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är väldigt konstigt att denna kontroll av siten inte görs förrens personen som spelar vill sluta betala rake. Innan han ville betala ut va det tydligen inget problem att spela med andras pengar för Bwin. Otroligt klantigt gjort att försöka spela med annans pengar även om uppsåtet ej va ont men borde ej siten låst kontot direkt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många andra påpekat är det klantigt gjort och risken för att pengarna stannar hos Bwin är överhängande. Du får hoppas på att Bwin tror på dig som framtida kund och av den anledningen betalar ut pengarna.

 

Vet faktiskt inte riktigt hur jag skulle bete mig i Bwins sits, men med tanke på att du förmodligen aldrig kommer sätta in en krona till på sajten skulle jag nog ta pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nu ihåg att bwin inte har sagt nej ännu utan bara bett om OPs detaljer, som föreliggar alla utbetalningar. Personligen är jag som spelare tacksam att siterna tar ansvar och har kontroll. Om det var tvärtom, att OP blev av med pengar till ett annat kort så hade alla då hängt siten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen det är ju inte värsta problemet, de enda är ju att jag råkade skriva in fel namn i kortets tillhörare.

 

Jag skicka iväg ett mail nu med bifogade bilder på hans kort, hans id, mitt id, och kort på oss tillsammans där vi håller upp korten, och sen även ett skriftligt avtal där det står underskrivet av honom att han gav min tillåtelse att sätta in pengar.

 

Jag skriver även att jag är storkund på många pokersidor och att jag gillar deras sida och kan tänka mig att bli stor kund där men först måste de betala ut våra pengar.

 

Löser de inte detta nu så är det ju inte lite dålig service och oseriös hantering?

 

Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver även att jag är storkund på många pokersidor och att jag gillar deras sida och kan tänka mig att bli stor kund där men först måste de betala ut våra pengar.

 

 

 

Sorry, men.... De blir säkert imponerade av trovärdigheten i detta argument och betalar genast ut pengarna :shock::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen det är ju inte värsta problemet, de enda är ju att jag råkade skriva in fel namn i kortets tillhörare.

 

Jag skicka iväg ett mail nu med bifogade bilder på hans kort, hans id, mitt id, och kort på oss tillsammans där vi håller upp korten, och sen även ett skriftligt avtal där det står underskrivet av honom att han gav min tillåtelse att sätta in pengar.

 

Jag skriver även att jag är storkund på många pokersidor och att jag gillar deras sida och kan tänka mig att bli stor kund där men först måste de betala ut våra pengar.

 

Löser de inte detta nu så är det ju inte lite dålig service och oseriös hantering?

 

Eller hur?

 

Deras lösning är antagligen att återföra den summa som sattes in till kortet.

 

Att ni i efterhand skickar in ett skriftligt avtal till dem är antagligen irrelevant. För att se det från deras sida så kunde du lika gärna ha förlorat pengarna och då hade de antagligen varit tvungna att återföra pengarna till kortet om det begärdes eftersom de inte hade ett avtal med den som äger kortet. Ur den synvinkeln är det svårt att hävda att du ska ha rätt till vinsten.

 

Vet att sådant här sällan slutar väl, men hoppas allt går bra för dig och de ser det som en chans för lite goodwill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras lösning är antagligen att återföra den summa som sattes in till kortet.

 

Att ni i efterhand skickar in ett skriftligt avtal till dem är antagligen irrelevant. För att se det från deras sida så kunde du lika gärna ha förlorat pengarna och då hade de antagligen varit tvungna att återföra pengarna till kortet om det begärdes eftersom de inte hade ett avtal med den som äger kortet. Ur den synvinkeln är det svårt att hävda att du ska ha rätt till vinsten.

 

Vet att sådant här sällan slutar väl, men hoppas allt går bra för dig och de ser det som en chans för lite goodwill.

 

Rimlig lösning, men inte nödvändig eftersom de nu har foton för att backa en eventuell cb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras lösning är antagligen att återföra den summa som sattes in till kortet.

 

Att ni i efterhand skickar in ett skriftligt avtal till dem är antagligen irrelevant. För att se det från deras sida så kunde du lika gärna ha förlorat pengarna och då hade de antagligen varit tvungna att återföra pengarna till kortet om det begärdes eftersom de inte hade ett avtal med den som äger kortet. Ur den synvinkeln är det svårt att hävda att du ska ha rätt till vinsten.

 

Vet att sådant här sällan slutar väl, men hoppas allt går bra för dig och de ser det som en chans för lite goodwill.

 

Fast nu har de väl inte ens fått tillbaks insättningen. Eller har jag missat nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...