Sladdafan Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Kom inte på någon bra rubrik men frågan är alltså hur jag ska flytta min rulle från everest utan att bli knullad på diverse växlingskurser. Neteller är uteslutet då de är sedan länge låst och de jävlarna vägrar låsa upp det. MB har jag i sek och $ -> sek -> $ är ingen höjdare. Så tips? Har reggat ett Click2Pay men inte testat det än. Webmoney? Är det något att ha? Citera
sexyterran Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 ingen fara med MB, växlingskurserna tar knappt nånting, blir typ ingen skillnad Citera
Ola Brandborn Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Jag har Neteller i dollar och Moneybookers i euro just för att minimera kosnaderna vid flyttning. Varför blanda in svenska pengar. Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Jag har Neteller i dollar och Moneybookers i euro just för att minimera kosnaderna vid flyttning. Varför blanda in svenska pengar. Jag har gjort exakt likadant. Förstår inte heller vitsen med att ha ecashkonto i kr. Då kan man väl lika gärna ha pengarna på banken? Citera
OsantVassSpelare Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Förstår inte heller vitsen med att ha ecashkonto i kr. Då kan man väl lika gärna ha pengarna på banken? Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK. Citera
Bluwajt Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK. Jo, men suger ju som sagt att flytta mellan sajter då. Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK. Förstår ju inte hur det kan löna sig. När du tar ut pengar till ecashkontot innan överföringen till banken tvingas du ju betala minst lika mycket för att växla. Tvivlar ju på att banken tar mer för att växla än moneybookers eller pokersajten. Det brukar oftast vara det omvända. Citera
OsantVassSpelare Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 Förstår ju inte hur det kan löna. När du tar ut pengar till ecashkontot innan överföringen till banken tvingas du ju betala minst lika mycket för att växla. Nej, bankerna har riktigt dåliga kurser SAMT att du måste betala en procentuell avgift när du skickar en annan valuta till din bank som de ska omvandla/växla till SEK, Moneybookers tar ingen avgift för att växla skickade valutor. Jo, men suger ju som sagt att flytta mellan sajter då. Ja, men mitt inlägg var riktat till det som jag citerade. Citera
Sladdafan Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2009 MB i sek va ett stort misstag! Inget jag gjorde direkt frivilligt! Dock fortfarande inga tips utanför MB o Neteller EDIT: säkert kommer någopn kommentera frivilligt men alltså jag missa de när ja regga att det blev i sek... Citera
sexyterran Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 tror inte någon riktigt väljer att ha sek (med flit), utan det bara blir så för man reggar i all hast... sen när man reggat går det inte att ändra valuta på sitt konto så då ere kört, det e iaf därför jag har mb i sek. Citera
pocket triss Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 För er som har företag, så går det att ha två MB konton. Ett för företaget och ett för privat. Vilket ju såklart innebär att man kan ha 2 olika valutor. Man kan dock inte använda samma kort till båda kontona. Citera
Sladdafan Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2009 tror inte någon riktigt väljer att ha sek (med flit), utan det bara blir så för man reggar i all hast... sen när man reggat går det inte att ändra valuta på sitt konto så då ere kört, det e iaf därför jag har mb i sek. Precis! Ingen som har en bra lösning påmitt problem? Citera
gdaily Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 Fixa nytt konto (annan epostadress) kanske? Citera
pocket triss Postad 1 Mars , 2009 Rapport Postad 1 Mars , 2009 Fixa nytt konto (annan epostadress) kanske? Nope... 1 konto privat. 1 konto företag. Det är deras regler. Det går väl såklart att undkomma deras regler, men det skulle jag inte satsa på med tanke på att vi har våra pengar där... Citera
MisterIUS Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 ingen fara med MB, växlingskurserna tar knappt nånting, blir typ ingen skillnad så här skriver dem själva: For transactions involving currency conversion Moneybookers adds 1.75% to our wholesale exchange rates for foreign currency. Så av hundra dollar får du behålla ca 96.50. Lite surt är det ändå... om man ändå inte ska ta ut det ens. Citera
Recommended Posts