Gå till innehåll

Hur flytta rullen? Inte MB eller neteller


Sladdafan

Recommended Posts

Kom inte på någon bra rubrik men frågan är alltså hur jag ska flytta min rulle från everest utan att bli knullad på diverse växlingskurser.

 

Neteller är uteslutet då de är sedan länge låst och de jävlarna vägrar låsa upp det.

 

MB har jag i sek och $ -> sek -> $ är ingen höjdare.

 

Så tips?

 

Har reggat ett Click2Pay men inte testat det än. Webmoney? Är det något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte heller vitsen med att ha ecashkonto i kr. Då kan man väl lika gärna ha pengarna på banken?

 

Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK.

 

Jo, men suger ju som sagt att flytta mellan sajter då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar ut mycket pengar och ofta så får du bättre växlingsvaluta genom att skicka från pokerkonto (dollar/euro) > Moneybookers (SEK) > Bank/VISA (SEK) eftersom bankerna tar stora kostnader (1.9% avgift oftast + dåliga växlingskurser) om du skickar annan valuta än SEK för att växla pengarna till SEK.

 

Förstår ju inte hur det kan löna sig. När du tar ut pengar till ecashkontot innan överföringen till banken tvingas du ju betala minst lika mycket för att växla.

Tvivlar ju på att banken tar mer för att växla än moneybookers eller pokersajten.

Det brukar oftast vara det omvända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår ju inte hur det kan löna. När du tar ut pengar till ecashkontot innan överföringen till banken tvingas du ju betala minst lika mycket för att växla.

Nej, bankerna har riktigt dåliga kurser SAMT att du måste betala en procentuell avgift när du skickar en annan valuta till din bank som de ska omvandla/växla till SEK, Moneybookers tar ingen avgift för att växla skickade valutor.

 

Jo, men suger ju som sagt att flytta mellan sajter då.

Ja, men mitt inlägg var riktat till det som jag citerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte någon riktigt väljer att ha sek (med flit), utan det bara blir så för man reggar i all hast... sen när man reggat går det inte att ändra valuta på sitt konto så då ere kört, det e iaf därför jag har mb i sek.

 

Precis!

 

Ingen som har en bra lösning påmitt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
ingen fara med MB, växlingskurserna tar knappt nånting, blir typ ingen skillnad

 

så här skriver dem själva: For transactions involving currency conversion Moneybookers adds 1.75% to our wholesale exchange rates for foreign currency. Så av hundra dollar får du behålla ca 96.50.

 

Lite surt är det ändå... om man ändå inte ska ta ut det ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...