Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

Desamma! Och Gott Nytt UNITEDår :) Sju poängs serieledning över nyår hade jag inte räknat med!

 

:-) Har varit för snål för viaplay och för rädd för att streama min dator närmare döden, så har varit fattigt med matcher för min del under hösten. Har skaffat Viasat till tvn istället, så nu blir det åka av!

 

Har börjat blogga lite på den fina domänen orrarah.se, där ni gärna får titta in och ta del av mina livsråd och gärna komma med egna då mina är ganska få.

 

Trevlig helg pf, grinda inte för hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokern har bytts ut mot jobb med hemsidor under det senaste året och nu under de senaste veckorna hemsidorna bytts ut ett nytt projekt, som äntligen har lanserats.

 

Projektet är en webshop som säljer stilrena snygga klockor till schyssta priser. Är ni nyfikna hittar ni shoppen här: http://stilrenaklockor.se/ och om ni är sugna får ni gärna offra några sekunder och slänga iväg en like om ni känner för det:

 

Facebook

https://www.facebook.com/Stilrenaklockor.se

 

Later PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt, gl osv.

 

Ni borde gå igenom onpage optimering för SEO. Tänker på meta titlar och beskrivningar främst, men också url-strukturen.

 

Jo, ska gå igenom det lite noggrannare. Angående url-strukturen beror det på att vi använder oss av Woocommerce. Lutar nog åt Magento åt nästa shop..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar nästan alltid autosyna på river i dessa spots med tanken "Vad ska han syna med om jag höjer?" Här la jag ner några sekunder extra och kom på att jag verkligen inte reppade mycket med min raise och att det kändes ganska svagt. Vad säger panelen?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Boss

BB ($3,406)

($3,635)

UTG ($622)

UTG+1 ($1,940)

Hero ($2,022)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero T:club: 8:club:

 

UTG calls $10, fold, Hero raises to $36.25, fold, raises to $132, fold, Hero calls $96.25

 

FLOP ($280) 3:club: T:heart: 5:diamond:

 

bets $140, Hero calls $140

 

TURN ($560) 3:club: T:heart: 5:diamond: A:spade:

 

checks, Hero checks

 

RIVER ($560) 3:club: T:heart: 5:diamond: A:spade: 8:diamond:

 

bets $300, Hero raises to $970, calls $670

 

Hero shows T:club: 8:club:

 

Hero wins $2,485

 

trolligt

 

edit: raisen är väl för övrigt fine, hans värderange känns som JJ+ så din raise skulle i teorin kunna innehålla händer du gör om till bluff för att få bort JJ-KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogillar rubriken "Billiga klockor". Billigt är för många synonymt med dåligt och då är det kanske bättre att använda "Prissänkta klockor" "REA" eller "Fyndpriser".

 

Alla klockor på sajten är ganska billiga vad det ser ut som ändå.

 

Polaren lade ut sin lägenhet på Blocket och skrev "billigt IKEA-kök" i annonsen. Den är inte såld än...

 

My two cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern har bytts ut mot jobb med hemsidor under det senaste året och nu under de senaste veckorna hemsidorna bytts ut ett nytt projekt, som äntligen har lanserats.

 

Projektet är en webshop som säljer stilrena snygga klockor till schyssta priser.

 

Later PF!

 

 

Lite roligt namn när alla klockor ni säljer är raka motsatsen till stilrena :)

 

Det är ju dock en smaksak och jag är inget fan av billiga kinesklockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogillar rubriken "Billiga klockor". Billigt är för många synonymt med dåligt och då är det kanske bättre att använda "Prissänkta klockor" "REA" eller "Fyndpriser".

 

Alla klockor på sajten är ganska billiga vad det ser ut som ändå.

 

Polaren lade ut sin lägenhet på Blocket och skrev "billigt IKEA-kök" i annonsen. Den är inte såld än...

 

My two cents...

 

Förstår din poäng helt klart. Dock så är det ordet "billiga" söker efter på google och det är där vi vill synas bl.a.

 

 

Lite roligt namn när alla klockor ni säljer är raka motsatsen till stilrena :)

 

Det är ju dock en smaksak och jag är inget fan av billiga kinesklockor.

 

Smaken är som baken är allt jag kan säga. Vad har du själv för favoritklockor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sätter mina pengar på att varken Orrarah eller cab ved vad "stilrent" innebär. men misströsta inte, jag tror aldrig jag har sett det ordet användas korrekt.

 

om jag har förstått det rätt så spelar domänen väldigt liten roll SEO-mässigt. i så fall skulle jag föreslå att ni lägger beslag på "dinkor.se" (dinka = synonym till klocka) som låter mycket fräsigare. men jag vet inget, så skit i det. lycka till med businessen. håll oss uppdaterade, gärna med statistik från sidan!

 

Mvh från ett annat 4hww-fan

 

det här är förresten min graal i klockvärlden:

retrospect-1970-heuer-black-pvd-monaco-1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sätter mina pengar på att varken Orrarah eller cab ved vad "stilrent" innebär. men misströsta inte, jag tror aldrig jag har sett det ordet användas korrekt.

 

om jag har förstått det rätt så spelar domänen väldigt liten roll SEO-mässigt. i så fall skulle jag föreslå att ni lägger beslag på "dinkor.se" (dinka = synonym till klocka) som låter mycket fräsigare. men jag vet inget, så skit i det. lycka till med businessen. håll oss uppdaterade, gärna med statistik från sidan!

 

Mvh från ett annat 4hww-fan

 

det här är förresten min graal i klockvärlden:

retrospect-1970-heuer-black-pvd-monaco-1.jpg

 

Tack så mycket för lyckoönskandet!

 

Jag var tvungen att googla runt lite angående ordet stilrent och du har väl en poäng i att jag antagligen inte har 100% koll på vad det står i ordboken, men som tur är verkar ju ingen annan heller det, så jag tror vi klarar oss. :-)

 

Kan vara jag som är lite off, men har aldrig hört ordet dinka innan. Har det använts länge, eller har det kommit nu på senare dar?

 

Kort och lite roligare domän. Ska tänka på det till nästa webshop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår din poäng helt klart. Dock så är det ordet "billiga" söker efter på google och det är där vi vill synas bl.a.

 

 

 

 

Smaken är som baken är allt jag kan säga. Vad har du själv för favoritklockor?

 

Några få:

 

Patek Philippe Nautilus

Audemars Piguet Royal Oak

Rolex sub funkar alltid ny eller vintage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolex sub, helst no date, är riktigt snygg. jag funderar på att köpa den och ha som enda klocka livet ut, men så har jag motiverat nya köp förut... :)

 

tips till shoppen: klockarmband (nato m.m.) borde funka bra som merförsäljningsprodukt. de kan inte kosta många kronor i inköp och säljs för 100:- och uppåt. borde inte ta nån extra plats i frakten heller.

 

hur funkar er shop förresten? sitter ni inne på ett lager klockor eller skickas beställningarna direkt från tillverkaren?

 

vet inte hur etablerat "dinka" är. när jag tänker på det är det nog mest i klocknördarkretsar jag hört det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolex sub, helst no date, är riktigt snygg. jag funderar på att köpa den och ha som enda klocka livet ut, men så har jag motiverat nya köp förut... :)

 

 

En klocka funkar aldrig att hålla sig till :) Jag köpte en ny 1166110LN och planen är iaf att ha den livet ut. Andra klockor får komma och gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några få:

 

Patek Philippe Nautilus

Audemars Piguet Royal Oak

Rolex sub funkar alltid ny eller vintage

 

Fallar på Rolex subben av dessa tre. Mest p.g.a den snygga produktsidan...

 

rolex sub, helst no date, är riktigt snygg. jag funderar på att köpa den och ha som enda klocka livet ut, men så har jag motiverat nya köp förut... :)

 

tips till shoppen: klockarmband (nato m.m.) borde funka bra som merförsäljningsprodukt. de kan inte kosta många kronor i inköp och säljs för 100:- och uppåt. borde inte ta nån extra plats i frakten heller.

 

hur funkar er shop förresten? sitter ni inne på ett lager klockor eller skickas beställningarna direkt från tillverkaren?

 

vet inte hur etablerat "dinka" är. när jag tänker på det är det nog mest i klocknördarkretsar jag hört det.

 

Tack för input. Armband låter helt klart hett. Som du säger så kan de inte vara dyra att köpa in... Shoppen har ju dock precis kommit igång, så har inte börjat med några Upsell-produkter än. Blir nog först om några veckor. Först ska fler klockor in!

 

Vi köper in direkt från fabriken. Hört med lite folk om dinka och de flesta var lika oförstående som jag, hehe.

 

 

 

Ha en trevlig fredagkväll PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klocka funkar aldrig att hålla sig till :) Jag köpte en ny 1166110LN och planen är iaf att ha den livet ut. Andra klockor får komma och gå.

 

Det är lite av tjusningen med att köpa fina klockor, att de kan gå vidare tills ens barn och barnbarn om man sköter dem väl.

 

Själv har jag har Jaeger-LeCoultre Master Control Geographic som jag är väldigt förtjust i :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har blivit inspirerad av dig Orrarah! min plan är att sälja en produkt för 400-500 SEK, helst med drop shipping. jag har just mailat en massa återförsäljare på alibaba. för att kostnadsminimera funderar jag på att köra på wordpress med något open source-plugin. tankar om det?

 

har du hunnit lära dig något värdefullt eller gjort några misstag som du vill dela med dig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har blivit inspirerad av dig Orrarah! min plan är att sälja en produkt för 400-500 SEK, helst med drop shipping. jag har just mailat en massa återförsäljare på alibaba. för att kostnadsminimera funderar jag på att köra på wordpress med något open source-plugin. tankar om det?

 

har du hunnit lära dig något värdefullt eller gjort några misstag som du vill dela med dig av?

 

WordPress kan vara ok som en början, speciellt om man inte är så tekniskt skillad. Lite sämre funktionalitet men helt klart allt det nödvändiga. WooCommerce eller wp e-commerce är de två bästa wordpress eCommerce pluginsen.

 

Magento är det bättre alternativet om man har lite koll, eller inte har något emot att lära sig. Personligen gillar jag inte att vara fast i system som Shopify eller liknande, även om många av de säkert är väldigt användarvänliga.

 

Det största misstaget jag tror folk vanligtvis gör är att lägga fokus på saker som inte är viktiga. Typ ändrar och finslipar detaljer i designen av hemsidan i flera månader, när det de borde jobba på är att driva trafik till siten.

 

E-handel handlar väl egentligen endast om två saker. Trafik och konvertering. Nummer ett är nog där flest misslyckas, spelar ingen roll hur bra produkter, billiga priser eller fin hemsida du har om du inte ständigt aktivt driver besökare till sidan. De kommer inte av sig självt.

 

Ett tips är att fundera på hur du kan validera din affärsidé innan du slösar tid på att bygga upp allt i full skala. I många fall kan man få relativt pålitliga bevis huruvida det kommer vara hållbart eller ej. Vilka konkurrenter finns det, inom Sverige och internationellt? (Inga är generellt sett ett dåligt tecken), Keyword research - vilka rankingar och hur mycket trafik kan du förvänta dig från Google? Går det att sätta upp PPC-kampanjer till en fake säljsida och spåra hur många som tar sig till kassan? (där det då givetvis inte går att betala). Hur säljer produkterna på andra försäljningsställen?

 

Gör beräkningar med olika mängd trafik & konverteringsgrad för att se om marginalerna är rimliga och om du kan uppnå eventuella ekonomiska mål.

 

Slutsats: Ha en tydlig och detaljerad tidsplan baserad på fakta och research.

 

Peace

 

Edit: Ett mer praktiskt tips. Starta ett nyhetsbrev eller en e-post lista direkt från början. Erbjud exempelvis rabatt till alla som signar upp sig och visa upp det med ett tydligt call to action. När listan har växt till sig kommer det vara en riktigt värdefull kanal för merförsäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte pröva att beställa en klocka från din sida

 

Hur lång brukar leveranstiden vara? :)

 

Leveranstiden är ca 2-4 veckor. Tyvärr så kommer klockan du efterfrågar inte kunna levereras förrän om ytterligare ca 2 veckor, då det kinesiska nyåret precis satt igång. Jag är ledsen för det, men tyvärr inget vi kan göra något åt. Övriga klockor levereras som vanligt!

 

 

Ska faktiskt göra samma sak. Behöver en klocka och varför inte då stödja en fellow PF:are! :mrgreen:

 

Grymt! Hur kul som helst! Någon speciell modell du har fastnat för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Vill påminna om att egenreklam är tydligt förbjuden på PF och denna tråd har gått WAY över gränsen :)

 

Obv har jag (än så länge) inte delat ut några varningar till stammisar, men har rensat friskt i tråden. Berätta gärna om projektets fortskridande, Orrarah, men inga länkar och inga tävlingspromotions eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...