Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inom 5 min cirkus!

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

BB ($815)

Hero ($535)

UTG ($485)

CO ($1,072)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero K:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, BB raises to $12, Hero raises to $36, BB raises to $88, Hero raises to $535 (AI), BB calls $447

 

FLOP ($1,071) T:diamond: 8:heart: 7:spade:

 

TURN ($1,071) T:diamond: 8:heart: 7:spade: 4:diamond:

 

RIVER ($1,071) T:diamond: 8:heart: 7:spade: 4:diamond: 2:spade:

 

Hero shows K:diamond: A:diamond:

 

Hero wins $1,056

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

SB ($913)

BB ($898)

Hero ($444)

 

Dealt to Hero A:club: Q:club:

 

Hero raises to $11.50, fold, BB raises to $44, Hero calls $32.50

 

FLOP ($90) 5:spade: A:heart: 2:heart:

 

BB bets $67.50, Hero calls $67.50

 

TURN ($225) 5:spade: A:heart: 2:heart: 7:spade:

 

BB checks, Hero bets $164, BB raises to $786 (AI), Hero calls $168 (AI)

 

RIVER ($890) 5:spade: A:heart: 2:heart: 7:spade: 3:diamond:

 

BB shows 8:heart: 9:heart:

(Pre 39%, Flop 38.4%, Turn 27.3%)

 

Hero shows A:club: Q:club:

(Pre 61%, Flop 61.6%, Turn 72.7%)

 

Hero wins $875

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

BB ($800)

($405)

Hero ($472)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero A:heart: Q:heart:

 

Hero raises to $11.50, fold, raises to $36.50, Hero calls $25

 

FLOP ($75) 5:spade: A:diamond: 2:spade:

 

bets $37.50, Hero calls $37.50

 

TURN ($150) 5:spade: A:diamond: 2:spade: Q:club:

 

bets $150, Hero raises to $398 (AI), calls $181 (AI)

 

RIVER ($813) 5:spade: A:diamond: 2:spade: Q:club: 7:club:

 

Hero shows A:heart: Q:heart:

 

Hero wins $798

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite småäcklig sådär..

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

Hero ($984)

BB ($637)

UTG ($1,468)

CO ($514)

BTN ($794)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

 

UTG raises to $8, fold, BTN calls $8, Hero raises to $36, fold, UTG raises to $120, fold, Hero raises to $288, UTG calls $168

 

FLOP ($588) 8:club: J:spade: 7:club:

 

Hero bets $464, UTG calls $464

 

TURN ($1,516) 8:club: J:spade: 7:club: T:spade:

 

Hero bets $232 (AI), UTG calls $232

 

RIVER ($1,980) 8:club: J:spade: 7:club: T:spade: 8:heart:

 

Hero shows A:diamond: A:heart:

 

Hero wins $1,965

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ha postat den här tidigare, men den förtjänas att postas igen. KUNG GREGG!

Gillar mest gillade kommentaren på tuben också, haha.

 

"Känns som om det kommer en naturlig uppföljare med sparven som skäller samtidigt som KGB jagar stackars Gregg igenom avgångshallen."

 

 

Ner ca 1 o 5 i tisdags och upp ca 2 o 3 igår. Så det funkar. Jobbet mot rekordmånad med c87 började igår och det började bra. Jooobba jooobba joooooobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag flyttade min polare ut ur i min lägenhet och jag kunde äntligen plocka upp mina prylar. Hittade bl.a mitt min uppsägning från donken Maj 2009.

 

"Anledning: Har inte länge ett behov av pengarna"

 

Efter en 17k-månad på nl25 stars.

 

Min livs största jinx, vilket faktiskt inte blev en jinx så jag överlevde sommaren och sen drog till Kina. Those were the days...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

Hero ($425)

($377)

UTG ($492)

UTG+1 ($1,015)

CO ($506)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero A:heart: K:heart:

 

fold, fold, CO raises to $14, Hero raises to $46, raises to $78, fold, Hero raises to $425 (AI), calls $299 (AI)

 

FLOP ($769) 5:spade: Q:club: 9:spade:

 

TURN ($769) 5:spade: Q:club: 9:spade: 7:club:

 

RIVER ($769) 5:spade: Q:club: 9:spade: 7:club: 4:heart:

 

Hero shows A:heart: K:heart:

 

Hero wins $754

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Varberg ska bli välkomnade till Sarajevo ikväll :-D

Det börjar nästan bli lite solnahybris nu, kanske dags för en rejäl pungspark?

 

 

Det var en grymt spännande och händelserik match som till slut gav ett rättvist, ser fram emot när ni gästar oss i Varberg till hösten :-)

 

 

Från att ha haft en riktigt bra känsla på morgonen mådde jag i princip bara dåligt timmarna innan och på söderstadion. Frustrationen som fanns där när linjedomaren blåste på varenda passning gick att ta på.

Fruktansvärt dålig första halvlek, med ett bättre tryck på slutet av andra. Aja, kanske bra att spelarna fick känna att de fortfarande måste ge järnet för att ta 3 poäng.

 

Drog oss vidare till handbollen där laget fick klara sig kvar i elitserien. Det var fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update då...

 

Pokern har gått ganska segt sedan 1 maj och jag är upp kanske 1.5k på 30h eller dylikt. Hade ju dock världens rush sista dagarna i April, så det är inte så konstigt kanske. Har nog spelat ganska dåligt tbh, då det varit fullt upp på dagarna, vilket gjort att man varit ganska seg i bollen, när man väl satt sig och tvingat upp borden.

 

Företaget har gått riktigt bra i maj hittills. Säljen rullar in och i fredags var jag i Lkpg och pratade med VDn för ett callcenter och det kändes riktigt bra. Tänkte börja beställa in lite inbokade möten för försäljning från dom och se hur det går. Skulle det komma igång kan detta bli riktigt bra!

 

För övrigt förstår jag fortfarande inte hur man kan unna City nånting som fotbollssupporter...

 

Bajen slog värnamo med 1-0 igår efter en horribel andra halvlek. Jag tror verkligen det kan gå vägen i år. Gregg for President!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update då...

 

Pokern har gått ganska segt sedan 1 maj och jag är upp kanske 1.5k på 30h eller dylikt. Hade ju dock världens rush sista dagarna i April, så det är inte så konstigt kanske. Har nog spelat ganska dåligt tbh, då det varit fullt upp på dagarna, vilket gjort att man varit ganska seg i bollen, när man väl satt sig och tvingat upp borden.

 

Företaget har gått riktigt bra i maj hittills. Säljen rullar in och i fredags var jag i Lkpg och pratade med VDn för ett callcenter och det kändes riktigt bra. Tänkte börja beställa in lite inbokade möten för försäljning från dom och se hur det går. Skulle det komma igång kan detta bli riktigt bra!

 

För övrigt förstår jag fortfarande inte hur man kan unna City nånting som fotbollssupporter...

 

Bajen slog värnamo med 1-0 igår efter en horribel andra halvlek. Jag tror verkligen det kan gå vägen i år. Gregg for President!

 

ABUs. Folk är så desperata att inte United ska få fortsätta dominera som vi gjort. Svenska avensjuckan helt enkelt ;)

 

Sjukt tungt känns det självklart, just för sättet det hände på igår. Jag var ju inte ens nervös inför matchen eftersom jag "visste" att det var helt kört.

 

Det är sjukt, men jag känner faktiskt lite den där stoltheten jag skrivit om innan ändå. Att få ha sett spelare som Evans, Cleverley och Welbeck kliva fram och prestera på absolut världsklassnivå denna säsong har varit helt jävla magiskt. Håller du inte med om att det nästan är värt lika mycket som en titel att få se unga manc lads och egna produkter utvecklas såhär framför våra ögon? :) Vi har fått se den förra Unitedgenerationen med Scholes och Giggs spela sida vid sida med den nya genom Clev och Welbz. Magiskt.

 

EM med Sverige i all ära, visst smäller det högt. Men jag kan fan knappt vänta tills nästa års Premier League! In Sir Alex We Trust!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ABUs. Folk är så desperata att inte United ska få fortsätta dominera som vi gjort. Svenska avensjuckan helt enkelt ;)

 

Sjukt tungt känns det självklart, just för sättet det hände på igår. Jag var ju inte ens nervös inför matchen eftersom jag "visste" att det var helt kört.

 

Det är sjukt, men jag känner faktiskt lite den där stoltheten jag skrivit om innan ändå. Att få ha sett spelare som Evans, Cleverley och Welbeck kliva fram och prestera på absolut världsklassnivå denna säsong har varit helt jävla magiskt. Håller du inte med om att det nästan är värt lika mycket som en titel att få se unga manc lads och egna produkter utvecklas såhär framför våra ögon? :) Vi har fått se den förra Unitedgenerationen med Scholes och Giggs spela sida vid sida med den nya genom Clev och Welbz. Magiskt.

 

EM med Sverige i all ära, visst smäller det högt. Men jag kan fan knappt vänta tills nästa års Premier League! In Sir Alex We Trust!

 

Tycker nog att både Welbeck och framförallt Cleverly har en bit kvar innan vi pratar världsklass. Huruvida man ska kalla Evans säsong världsklass kan man kanske också ifrågasätta men han har i alla fall presterat på en konstant hög nivå.

 

Welbeck har ju gjort massor av fina insatser men innan han blir bättre på att göra mål så vill jag inte kalla honom världsklass eller ens Premier League-topp. Väldigt imponerande säsong ändå förstås, klart över förväntan.

 

Cleverly började ju jättefint (och man kanske kan kalla någon enstaka match världsklass) men han har tyvärr spelat för lite och dessutom inte presterat lika bra under våren som i höstas. Av säkert förklarliga skäl och om han håller sig frisk så ser det väldigt bra ut. Jag har mycket höga förväntningar på honom inför nästa säsong. Nu är det dags att på allvar kliva fram och leda mittfältet.

 

Sedan hoppas jag verkligen att Anderson får chansen en säsong till och att han kan hålla sig frisk i så fall. Fortfarande en favorit som visat enormt stor potential.

 

I övrigt behöver vi väl få in mittfältare som kan gå in och göra ett bra jobb direkt (om vi inte kan hoppas att både Anderson och Cleverly håller sig friska) samt en framtida ersättare till Evra och en anfallare. Kanske Raul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att både Welbeck och framförallt Cleverly har en bit kvar innan vi pratar världsklass. Huruvida man ska kalla Evans säsong världsklass kan man kanske också ifrågasätta men han har i alla fall presterat på en konstant hög nivå.

 

Welbeck har ju gjort massor av fina insatser men innan han blir bättre på att göra mål så vill jag inte kalla honom världsklass eller ens Premier League-topp. Väldigt imponerande säsong ändå förstås, klart över förväntan.

 

Cleverly började ju jättefint (och man kanske kan kalla någon enstaka match världsklass) men han har tyvärr spelat för lite och dessutom inte presterat lika bra under våren som i höstas. Av säkert förklarliga skäl och om han håller sig frisk så ser det väldigt bra ut. Jag har mycket höga förväntningar på honom inför nästa säsong. Nu är det dags att på allvar kliva fram och leda mittfältet.

 

Sedan hoppas jag verkligen att Anderson får chansen en säsong till och att han kan hålla sig frisk i så fall. Fortfarande en favorit som visat enormt stor potential.

 

I övrigt behöver vi väl få in mittfältare som kan gå in och göra ett bra jobb direkt (om vi inte kan hoppas att både Anderson och Cleverly håller sig friska) samt en framtida ersättare till Evra och en anfallare. Kanske Raul?

 

Raul är klar för en Qatarklubb, om du syftar på Gonazalez.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raul är klar för en Qatarklubb, om du syftar på Gonazalez.

 

Är han? Totalt missat det. Såg bara att det ryktades om United för några veckor sedan. Trist för han verkar fortfarande ha en del att ge i de större ligorna men han får säkert bra betalt för det.

 

Vi får kanske övertala Ruud att göra snabbcomeback då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han? Totalt missat det. Såg bara att det ryktades om United för några veckor sedan. Trist för han verkar fortfarande ha en del att ge i de större ligorna men han får säkert bra betalt för det.

 

Vi får kanske övertala Ruud att göra snabbcomeback då.

 

Klart han ska mjölka ur de sista pengarna ur sin karriär.

 

Lite kuriosa kring Ruud:

Just one of Ruud van Nistelrooy's 95 Premier League goals came from outside the penalty area (v Charlton in Nov 2005).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han? Totalt missat det. Såg bara att det ryktades om United för några veckor sedan. Trist för han verkar fortfarande ha en del att ge i de större ligorna men han får säkert bra betalt för det.

 

Vi får kanske övertala Ruud att göra snabbcomeback då.

 

Tror inte en Ruud som nått sin "fysiska gräns" och slutat kommer tillföra sååå mycket. Hoppas bara vi släpper Owen, det får räcka nu. Berba lär också lämna så någon ny kommer iaf in.

 

 

Also, sluta märka ord ;) Menade inte att deras säsonger som helhet har varit absolut världsklass men dem tre jag nämnde har alla i sina vissa stunder i år visat en mycket mycket hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Also, sluta märka ord ;) Menade inte att deras säsonger som helhet har varit absolut världsklass men dem tre jag nämnde har alla i sina vissa stunder i år visat en mycket mycket hög nivå.

 

Menade faktiskt inte att märka ord. Massor av fotbollsfans tenderar att markant övervärdera sitt eget lags spelare och jag tycker det verkar som att unitedfans ligger i framkant där (fast det kan bero på att jag mycket oftare läser vad många olika unitedfans skriver).

 

Jämför med:

 

"Evra är världens absolut bästa vänsterback"

 

"Vidic är sanslöst överlägsen alla andra mittbackar i världen"

 

"Jones kommer garanterat att bli Englands lagkapten i framtiden" (förvisso inte riktigt samma sak eftersom det handlar om framtiden men ändå)

 

"När Rooney är som bäst så kommer ingen annan anfallare i närheten av hans klass"

 

"United har världens bästa yttermittfältare" (Inte sagt av ett stort Bayern München-fan i alla fall)

 

etc.

 

I övrigt håller jag med om att de hållt hög klass även om jag fortfarande är klart mest tveksam till Cleverly. Var United bra för att han var bra eller var han bra för att United var bra?

 

Han har mycket att bevisa nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade faktiskt inte att märka ord. Massor av fotbollsfans tenderar att markant övervärdera sitt eget lags spelare och jag tycker det verkar som att unitedfans ligger i framkant där (fast det kan bero på att jag mycket oftare läser vad många olika unitedfans skriver).

 

Jämför med:

 

"Evra är världens absolut bästa vänsterback"

 

"Vidic är sanslöst överlägsen alla andra mittbackar i världen"

 

"Jones kommer garanterat att bli Englands lagkapten i framtiden" (förvisso inte riktigt samma sak eftersom det handlar om framtiden men ändå)

 

"När Rooney är som bäst så kommer ingen annan anfallare i närheten av hans klass"

 

"United har världens bästa yttermittfältare" (Inte sagt av ett stort Bayern München-fan i alla fall)

 

etc.

 

I övrigt håller jag med om att de hållt hög klass även om jag fortfarande är klart mest tveksam till Cleverly. Var United bra för att han var bra eller var han bra för att United var bra?

 

Han har mycket att bevisa nästa säsong.

 

Jag har iofs varken sagt eller hört andra säga något i närheten av det där.

 

Cleverley tillförde ett helt annat tempo än några av våra andra innermittfältare. Lite sämre med defensiven och det var dåliga avslut, men talangen finns där. Carrick har ju varit löjligt stabil i år dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...