Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

Kommer tyvärr inte kunna ge dig något, som inte står i de vanligaste turistböckerna, men kan dra en liten checklista sen på vad vi hann med! Varit på Museum of modern art idag. Hur megastort som helst, tog säkert 3-4h att gå igenom allt. Tar en liten paus med lite jobb på hotellet. Ikväll blir det musikal och sen vetti fan..

 

Spana in hamnen med alla enorma militärfartyg, hört att det ska vara nice! Skippa Chinatown...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spana in hamnen med alla enorma militärfartyg, hört att det ska vara nice! Skippa Chinatown...

 

Oh fan.. Drar ju på fre eller lördag, så kan bli knappt med tid tyvärr. Är egentligen inget fan av musikaler, men den vi var på var faktiskt riktigt bra. Memphis heter den och lär gå ett tag till!

 

Imorn blir det att dra upp i Empire state building, ground zero och kolla wall street. Laterz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter man här och förbannar sig över tidernas sämsta flygbiljett. 20.30 lokaltid och planet flyger 05.00. Hotellet är utcheckat sedan kl 11 och hela familjen Orrarah har styrt kosan mot Sverige. Sitter på ett starbucks o slösurfar sönder mig själv atm. På hotellet hade dom fashionshow med inriktning på brudklänningar. Synd att man själv är klädd som en luffare och inte har möjlighet att hustla in sig och ta ett glas champagne.

 

Empire state building, Ground zero och Wall street har prickats av. Tog Shahin89s tips att "bara åka upp till 86e våningen, vilket absolut räckte. Däremot köpte vi expressbiljetter, vilket gjorde att vi fick gå förbi alla köer (TOKVÄRT, KÖR PÅ DET). Det var iaf riktigt mäktigt och tänkte så klart tanken att ha stått där när planen kom den 11 sept. Översjukt...

 

Ground Zero + ett litet minnescenter bredvid var väldigt fint. Så klart ett måste om man åker till NYC.

 

Wall street var en ganska stor besvikelse då jag naivt hade räknat med att bara se massa suits, men istället bara fick se massa turister plus en massa luffare som fortfarande är där och "ockuperar" wall street. Dom börjar bli riktigt slitna!

 

Tagit det ganska lugnt med shoppingen tills idag, då jag gick loss på lite tishor och skor på Urban Outfitters. Blev även 2 nike-tröjor och 4 business-böcker, som förhoppningvis ska prickas av i Cali!

 

Framme i L.A kl 10.00 imorn bitti. Det bär direkt av till Santa barbera där c87 väntar. Knatten är ju under 21, så vetti fan vad vi ska göra fram till Coachella... Dom sänder f.ö live härifrån: http://www.youtube.com/coachella

 

 

Stod även om den underbara festivalen i aftonhoran idag: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article14670716.ab

 

Kan bli magiskt.

 

Utvärdering av NYC vet jag inte om det går att göra. Även om vi har turistat från kl 09.00 på morgonen till den tidiga middagen runt 19.00, så har vi fortfarande inte hunnit med allt. Räknar kallt med att återvända hit inom 1-2 år iaf och glida runt lite till.

 

 

Annars har jag en sån där rekordtomhetskänsla i magen. Veckan i NYC har varit nice, men känner fortfarande att jag vill hitta den perfekta staden att bosätta mig i. Vi har ju visserligen mest hängt mitt bland alla turister och där tempot är som högst, vilket kanske har bidragit till det. Måste nog hit och bo nån månad känner jag iaf och känna på att leva livet som NY-bo och inte turist.

 

Sen så saknar man väl grabbarna från BA lite.

 

Aja, laterz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre lyckorus igår förmiddags när man åkte upp från LAX till Santa Barbara. Att rulla förbi Santa monica beach och Malibu beach, samtidigt som klippet nedan avlyssnas och man vet att man ska uppleva det en vecka senare. Wow...

 

Trots ca 2-3 sömn sammanlagt natten innan blev det utgång med c87, c87s brorsa och hans polare i Universitetsområdet här i Santa Barbara. Sjukt många studenter och sjukt många svenska studenter! Hamnade på en sån där amerikansk innergård med tvåvåningshus som omringade en gemensam pool. Skev beskrivning, men om ni tänker till lite så förstår ni nog hur det såg ut.

 

Några amerikaner hade iaf dragit ut ett DJset där dom stod och spela och dom var fan inte dåliga. Bra röj i flera timmar, vilket gjorde att det utklassade själva utgången, som utspelade sig på gatan nära stranden, där studenterna typ "måste" ha fester, då alla drar dit o krökar. Bra kväll!

 

Checkat in på ett riktigt schysst hotell nu, med pool osv så blir nog semilugnt några dar innan coachella på fredag. Skapligt taggad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre lyckorus igår förmiddags när man åkte upp från LAX till Santa Barbara. Att rulla förbi Santa monica beach och Malibu beach, samtidigt som klippet nedan avlyssnas och man vet att man ska uppleva det en vecka senare. Wow...

 

Trots ca 2-3 sömn sammanlagt natten innan blev det utgång med c87, c87s brorsa och hans polare i Universitetsområdet här i Santa Barbara. Sjukt många studenter och sjukt många svenska studenter! Hamnade på en sån där amerikansk innergård med tvåvåningshus som omringade en gemensam pool. Skev beskrivning, men om ni tänker till lite så förstår ni nog hur det såg ut.

 

Några amerikaner hade iaf dragit ut ett DJset där dom stod och spela och dom var fan inte dåliga. Bra röj i flera timmar, vilket gjorde att det utklassade själva utgången, som utspelade sig på gatan nära stranden, där studenterna typ "måste" ha fester, då alla drar dit o krökar. Bra kväll!

 

Checkat in på ett riktigt schysst hotell nu, med pool osv så blir nog semilugnt några dar innan coachella på fredag. Skapligt taggad..

 

kan rekommendera att åka upp i hollywood hills eller vad det heter. väl i LA kommer du att förstå vart jag menar. vyn där uppe när det är mörkt är sick. venice beach och hela walken vid den är även det ett måste. det är som att kliva in i en film. kom ihåg att de up and comming rapparna som tar tag i en mitt i vägen och vill att man lyssnar på musik och frågar: "whats your name" bara är street hustlas :mrgreen:-.

 

festa i hollywood. vi drog till ett ställe som hette playground eller playhouse eller något sånt. riktigt jävla fett ställe. kom ihåg att allt stänger 2. så slipper du slösa en utekväll som vi gjorde.

 

ska du till six flags så kör utan minsta tvekan på ett VIP card. det var fett och måste ju upplevas. men tror att disney land r en fetare upplevelse.

 

om du ska till san diego så san diego zoo. absolut. och gå från då det öppnar. ni kommer få nöta alltså för att ens komma i närheten av att se allt. det är så sjukligt mycket att se. skansen ligger i lä sas :-D

 

kom ihåg att de i malls har rabatt för om man är från europa. 20% och sånt så det är övervärde deluxe. prova på den kända california burritos och har ni vägarna förbi san diego/LA (minns ej exakt) så prova ABSOLUT HODADS!!! hodads är bland det sjukaste jag varit med om. alltså du kan bara förstå vad jag menar när du drar dit. det är den bäst hamburgaren jag ätit i mitt liv. och de bästa pommesen. tro mig. du kommer tacka mig. var typ en 15-20 minuter kö utanför, men det var värt väntan.

 

måste dra hem nu men detta är mina 2 cent :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan rekommendera att åka upp i hollywood hills eller vad det heter. väl i LA kommer du att förstå vart jag menar. vyn där uppe när det är mörkt är sick. venice beach och hela walken vid den är även det ett måste. det är som att kliva in i en film. kom ihåg att de up and comming rapparna som tar tag i en mitt i vägen och vill att man lyssnar på musik och frågar: "whats your name" bara är street hustlas :mrgreen:-.

 

festa i hollywood. vi drog till ett ställe som hette playground eller playhouse eller något sånt. riktigt jävla fett ställe. kom ihåg att allt stänger 2. så slipper du slösa en utekväll som vi gjorde.

 

ska du till six flags så kör utan minsta tvekan på ett VIP card. det var fett och måste ju upplevas. men tror att disney land r en fetare upplevelse.

 

om du ska till san diego så san diego zoo. absolut. och gå från då det öppnar. ni kommer få nöta alltså för att ens komma i närheten av att se allt. det är så sjukligt mycket att se. skansen ligger i lä sas :-D

 

kom ihåg att de i malls har rabatt för om man är från europa. 20% och sånt så det är övervärde deluxe. prova på den kända california burritos och har ni vägarna förbi san diego/LA (minns ej exakt) så prova ABSOLUT HODADS!!! hodads är bland det sjukaste jag varit med om. alltså du kan bara förstå vad jag menar när du drar dit. det är den bäst hamburgaren jag ätit i mitt liv. och de bästa pommesen. tro mig. du kommer tacka mig. var typ en 15-20 minuter kö utanför, men det var värt väntan.

 

måste dra hem nu men detta är mina 2 cent :P

 

Uppskattar alla tips något enormt, men det lutar åt att vi kommer fastna här i Santa Barbara hela veckan. Är typ 1.5h till L.A enkel väg med buss och pengarna börjar ta slut tyvärr. Sen så får ju C87 inte gå ut heller...

 

Faktiskt inte alls ett dugg bitter över detta, då jag är övertygad om att jag kommer komma tillbaka hit kanske redan nästa år, för att pricka av ALLT.

 

En av anledningarna till att det är enkelt att slappa till det och stanna är att vi har hittat ett riktigt prisvärt och schysst hotell med pool, bra internet och en hel del matställen i närheten. Ska försöka få in lite jobb i dagarna och planera Maj månad, då vi drar hem nästa vecka. Då jävlar ska det bli det köttas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var hittar jag info om detta?

 

Tpf

 

i macys och liknande malls räcker det nästan bara med att fråga efter rabatt för europeer vid kassan. annars är det bara att fråga information om rabatter. finns ju även broschyerer man kan köpa för typ 5-20 usd som kan spara in en massa dollar.

 

vi fick väl semianvändning för dem. men det var vid outlets. som för övrigt är nuts mtp att jänkare har megastorlekar och annorlunda klädstil än oss svenskar. blir alltså en massa trevligt kvar. 20%-rabatten för europeer är typ std där. servicen är ju extremt bra i USA. speciellt i de större mallsen. så de har alltid hjälpt oss vid kassan trots att man egentligen måste till information.

 

orrarah - du måste äta på in-and-out burger. det var det första folk i cali ville att vi skulle göra. annars förstår jag att ni blir kvar där. vi åkte aldrig förbi santa barbara men du gör helt rätt i att åka tillbaka. san fransisco är till exempel är stad som absolut, >absolut< måste upplevas.

 

riktigt nice resa du åkt på :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i macys och liknande malls räcker det nästan bara med att fråga efter rabatt för europeer vid kassan. annars är det bara att fråga information om rabatter. finns ju även broschyerer man kan köpa för typ 5-20 usd som kan spara in en massa dollar.

 

vi fick väl semianvändning för dem. men det var vid outlets. som för övrigt är nuts mtp att jänkare har megastorlekar och annorlunda klädstil än oss svenskar. blir alltså en massa trevligt kvar. 20%-rabatten för europeer är typ std där. servicen är ju extremt bra i USA. speciellt i de större mallsen. så de har alltid hjälpt oss vid kassan trots att man egentligen måste till information.

 

orrarah - du måste äta på in-and-out burger. det var det första folk i cali ville att vi skulle göra. annars förstår jag att ni blir kvar där. vi åkte aldrig förbi santa barbara men du gör helt rätt i att åka tillbaka. san fransisco är till exempel är stad som absolut, >absolut< måste upplevas.

 

riktigt nice resa du åkt på :).

 

Ok, gött, Macys visste jag om men då ska jag kolla fler ställen också. Nu har jag visserligen samma storlek som jänkarna men ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i macys och liknande malls räcker det nästan bara med att fråga efter rabatt för europeer vid kassan. annars är det bara att fråga information om rabatter. finns ju även broschyerer man kan köpa för typ 5-20 usd som kan spara in en massa dollar.

 

vi fick väl semianvändning för dem. men det var vid outlets. som för övrigt är nuts mtp att jänkare har megastorlekar och annorlunda klädstil än oss svenskar. blir alltså en massa trevligt kvar. 20%-rabatten för europeer är typ std där. servicen är ju extremt bra i USA. speciellt i de större mallsen. så de har alltid hjälpt oss vid kassan trots att man egentligen måste till information.

 

orrarah - du måste äta på in-and-out burger. det var det första folk i cali ville att vi skulle göra. annars förstår jag att ni blir kvar där. vi åkte aldrig förbi santa barbara men du gör helt rätt i att åka tillbaka. san fransisco är till exempel är stad som absolut, >absolut< måste upplevas.

 

riktigt nice resa du åkt på :).

 

 

Haha, okej, jag lovar att jag ska kolla upp det. Kan bli på vägen till Coachella om inte annat. Köpte mat från Jack in the box igår. Var inget speciellt med det. Börjar förstå varför amerikanerna har problem med övervikt när mediumcolan ligger på 60-70cl och att dom inte har den minsta storleken överhuvudtaget.

 

Hade ju tänkt åka till San fran med tjejkompisen och hennes polare egentligen, men kände verkligen att pengarna började sina, så blev att skjuta upp det också. Men som sagt. 2013, då jävlar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelschemat till Coachella släppt! Sämre trippelkrock med Justice, Girl Talk och Calvin Harris, då Justice och Girl Talk nog var de jag hade sett fram mest emot, men samtidigt dumt att klaga! :-)

 

Ska bli spännande att se hur trött man är efter Martin Solveig, Ingrosso och Guetta, 06.10-10.35 på samma scen! Annars M83, SHM, Radiohead, Arctic Monkeys, The Hives, Dr Dre + Snoop, Avicii (krock med snoop tyvärr), Miike snow, WU LYF, Alesso...

 

Kommer knappt behöva kröka...

 

set-time_friday.original.jpg

 

set-time_sat.original.jpg

 

set-time_sun.original.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Refused är väl ett måste?

 

Inte när de krockar med SHM :-)

 

Bättre helg avslutad! Hann se det mesta jag hade planerat, men missade tyvärr M83, som jag lyssnat sönder hela hösten, för att istället däcka 10 meter utanför tältet där han spelade...

 

Missade då även första timmen av SHM, vilket sög något oerhört, men fick iaf se slutet som var riktigt magiskt. Förutom SHM sågs lite Arctic Monkeys, WU LYF och Alesso första dagen.

 

WU LYF avslutade fint nog med denna låten, vilket nästan bidrog till några fylletårar. Riktigt fint var det!

 

 

Alesso levererade även han. Satt på någon random killes axel och viftade på bra med min Sverigeflagga. Får se om det finns med på någon film...

 

Dag 2 valde jag att bli nykter festivalalkolist och inte dricka en droppe. Banden för dagen var Martin Solveig som överraskade riktigt positivt. Efter det Ingrosso, vilket kändes riktigt bra då jag hade missat mycket av SHM kvällen innan hehe, :-). Och efter det på samma scen igen David Guetta, som nog imponerade mest DJ-mässigt. Riktigt ball! Sedan blev det en kvart Miike Snow från kanske 100m avstånd och 10 min Radiohead. Var jääävligt sliten efter de 3 första konserterna.

 

Och så Dag3 då vi gick på vinet igen och denna gången blev det lite mer lyckat än dag1. Börjades med The Hives som nog faktiskt får klassas som den bästa spelningen under helgen. Det blev inte sämre, när en av grabbarna fångar vår Sverige-flagga och tar med den upp på scenen när de ska tacka publiken. Episkt. Film kommer..

 

Sedan Justice, Girl Talk, nån timme Avicii för att sedan av sluta med Snoop och Dr Dre som gästades bl.a av 50 cent och Eminem. Ganska fett...

 

Campinglivet blev det inte så mycket av då det var 40 GRADER I SKUGGAN 3 dar i rad. Blev mest att vi gick upp runt 9 och plågade oss igenom dagen med att ligga i skuggan av vår Pickuptruck och halsa vatten, haha. Ingen morgonöl där inte...

 

Festivalområdet var hur grymt som helst. Ökenberg och palmer runtom och en massa random konstverk överallt.. Svårt att förklara. Vacker utsikt helt enkelt, vart man än stod!

 

Tillbaka på samma hotell som innan, i Santa Barbara för nån dags chill, innan flyget hem går på Onsdag. Bättre resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre jetlag. Hann vara uppe ca 30h innan det var dags för läggdags runt 22.30 här hemma, men vaknade trots det runt kl 4 i morse och kunde då inte somna om.

 

Lite bilder från Coachella:

 

399052_10150677331916261_523271260_9709544_911717904_n.jpg

 

389715_10150677333251261_523271260_9709549_1077994775_n.jpg

 

528954_10150677411331261_523271260_9709665_539332202_n.jpg

 

Blev ganska slappt under dagarna... Här under vårt monster till bil!

 

526727_10150677422336261_523271260_9709696_1621246050_n.jpg

 

Nöjd efter The hives...

 

529820_10150677427741261_523271260_9709709_2032028096_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt, såg ni "Tupac" med?

 

Vet ärligt talat inte. Stod så jäkla långt bak så kan nog ha sett honom utan att lägga märke till att det var ett hologram, haha. Vet ju knappt hur han ser ut ändå så att...

 

Igår var faktiskt en rekordbra dag.

 

Det började med att familjens slitna mazda (som bara jag använder), klarade besiktningen. I princip varje del på den bilen har varit trasig innan och den har kostat hur mycket som helst under åren, så päronen sa att detta var den sista besiktningen. Klarar den sig inte igenom blir det skroten! Så underbart med en sommarbil en sommar till!

 

Bajen tar sin fjärde raka seger och spelet ser så fruktansvärt bra ut. Sånt lugn. Har räknat ut att jag har ca 900 kr att leva för tills nästa faktura ramlar in till företaget och hälften av dom pengarna kommer ryka på Varberg hemma på Söndag :-). Blir riktigt fattigt innan och efter den dagen... SKA INTE CASHA UT FRÅN SVS INNAN JAG ÄR UPPE PÅ 5-10 IGEN.

 

Och så avslutningsvis grinden så klart. Kände mig lite ringrostig efter ca 13-14 veckors paus och när majoriteten av borden var turbobord var det lite svårt att hänga med, men eftersom lönevärdet var så fruktansvärt bra hittade jag ett fint plus på 2.6k trots några halvtaskiga spel från min sida!

 

Läggdags 01 igår, uppe kl 08 för frulle och sängen igen 09-13. Nu borde fan kroppen och huvudet vara normalt!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Boss

BB ($681)

Hero ($991)

UTG ($750)

UTG+1 ($782)

CO ($943)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero T:spade: T:club:

 

UTG calls $4, UTG+1 calls $4, fold, BB calls $2, Hero raises to $20, UTG calls $16, UTG+1 calls $16, BB calls $16

 

FLOP ($80) 2:heart: 8:diamond: 8:club:

 

BB checks, Hero bets $48, UTG raises to $96, UTG+1 folds, BB folds, Hero calls $48

 

TURN ($272) 2:heart: 8:diamond: 8:club: T:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $136, Hero calls $136

 

RIVER ($544) 2:heart: 8:diamond: 8:club: T:diamond: K:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $498 (AI), Hero calls $498

 

UTG shows 7:spade: T:heart:

(Pre 9%, Flop 3.6%, Turn 0.0%)

 

Hero shows T:spade: T:club:

(Pre 91%, Flop 96.4%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,525

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Boss

BB ($2,261)

($1,381)

UTG ($992)

UTG+1 ($1,725)

Hero ($1,156)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero A:diamond: 9:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $11.25, BB raises to $47.50, fold, Hero raises to $118, BB calls $71.25

 

FLOP ($242) A:club: 5:spade: 5:diamond:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($242) A:club: 5:spade: 5:diamond: 4:diamond:

 

BB bets $115, Hero calls $115

 

RIVER ($472) A:club: 5:spade: 5:diamond: 4:diamond: 8:diamond:

 

BB bets $120, Hero calls $120

 

Hero shows A:diamond: 9:heart:

(Pre 68%, Flop 68.3%, Turn 73.9%)

 

BB shows 4:heart: A:spade:

(Pre 32%, Flop 31.7%, Turn 26.1%)

 

Hero wins $697

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan ångest på att man inte spelade nåt där borta..

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Boss

Hero ($538)

($944)

UTG ($295)

UTG+1 ($1,325)

CO ($1,911)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero K:spade: A:spade:

 

UTG raises to $14.37, fold, fold, Hero raises to $48.11, fold, UTG calls $33.74

 

FLOP ($101) 2:club: 5:spade: T:diamond:

 

Hero bets $65, UTG calls $65

 

TURN ($231) 2:club: 5:spade: T:diamond: 7:spade:

 

Hero bets $231, UTG calls $182 (AI)

 

RIVER ($596) 2:club: 5:spade: T:diamond: 7:spade: 9:heart:

 

Hero shows K:spade: A:spade:

(Pre 68%, Flop 78.6%, Turn 90.9%)

 

UTG shows 9:club: Q:diamond:

(Pre 32%, Flop 21.4%, Turn 9.1%)

 

UTG wins $581

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...