OJP Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jag sitter på 16st 10-mannabord. Jag är omringad av short stacks som köper in sig för 20% av maxinköp eller mindre. Jag har AA på bb och alla inklusive sb foldar. 3-5 av spelarna på varje bord är från China eller Ryssland. 88.3% av spelarna ger endast action med JJ-AA & AK/AQ suited or not (oftast all-in re-raise). På varje bord sitter det minst en fransman som spelar alla startkort i samma färg och check-synar tills han får in en flush på river. Om man växlar in massvis med spelarpoäng, som tagit veckor att generera, så får man $40. Vilket pokernätverk spelar jag på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tototorsten Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 I poker!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Party? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 låter som svenskaspel ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 T6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OJP Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 I poker!!!!! Torsten, min gamle nemesis från Unibet. Först in och med rätt svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Candolim Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 låter som svenskaspel ? Håller med dig. Väldigt mycket ryssar där nuförtiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jag har haft AA 5 gånger idag på ipoker höjt till 3 big blind och fold av alla varje gång:roll: Är det så sjukt tight på ipoker?? Efter jag skrev det första så har jag haft kk 3 gånger med samma resultat haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tototorsten Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jag har haft AA 5 gånger idag på ipoker höjt till 3 big blind och fold av alla varje gång:roll: Är det så sjukt tight på ipoker?? Efter jag skrev det första så har jag haft kk 3 gånger med samma resultat haha Tight är det, lite då och då ser jag bord med 0 % sedda floppar:shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Jag har haft AA 5 gånger idag på ipoker höjt till 3 big blind och fold av alla varje gång:roll: Är det så sjukt tight på ipoker?? Efter jag skrev det första så har jag haft kk 3 gånger med samma resultat haha Dags att öka din pfr kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Jag sitter på 16st 10-mannabord. Jag är omringad av short stacks som köper in sig för 20% av maxinköp eller mindre. Jag har AA på bb och alla inklusive sb foldar. 3-5 av spelarna på varje bord är från China eller Ryssland. 88.3% av spelarna ger endast action med JJ-AA & AK/AQ suited or not (oftast all-in re-raise). På varje bord sitter det minst en fransman som spelar alla startkort i samma färg och check-synar tills han får in en flush på river. Om man växlar in massvis med spelarpoäng, som tagit veckor att generera, så får man $40. Vilket pokernätverk spelar jag på? Till vilken grupp hör du? Är du en av shortstacksen, en av nitsen eller en av fransmännen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kronvall Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Jag har reflekterat över det som OP skriver och drog mig till minnes en tråd på 2+2 angående just dessa short stacks som är tighta så det förslår. En viss logik i resonemanget att siterna har svårighet att hitta dessa artificiella spelare då de rimligtvis genererar fina inkomster för sitt nätverk. Döden i längden dock när spelarna går över till att lägga patiens istället imho. possible-short-stack-bots-ipoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OJP Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Till vilken grupp hör du? Är du en av shortstacksen, en av nitsen eller en av fransmännen? Jag är den som lägger ner massor med energi för att exploatera deras förutsägbarhet, men emellanåt är det som att försöka mjölka en död oxe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Är ju ngt race på ipoker så kanske därför det har gått från 1 miljard till 2 miljarder shortstacks på ipoker. Tydligen gainar man poäng bara genom att sitta vid bordet (kommer inte på vad det rakesystemet heter). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Dags att öka din pfr kanske? Som att det hjälper när man spelar fullring på 0,10-0,20:roll: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 [x] ångrar att jag öppnade den här tråden, blev tiltad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Som att det hjälper när man spelar fullring på 0,10-0,20:roll: Du sa ju just att alla alltid lägger sig när du höjer preflop.... Förstår du inte hur du ska tjäna pengar på det blir du nog kvar på nl20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OJP Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Som att det hjälper när man spelar fullring på 0,10-0,20:roll: Ja,lite hjälper det. Jag kan inte riktigt komma med ett standardrecept men lite av det som fungerar för mig är: - att spela topp 24 händer (alltid höja först in 3-5 BB) - sno blinds från short stacks från sb/d/co genom 2-3 BB raise (viker oftast vid re-raise) - syna raise (ej all-in) från short stacks med 22-QQ (letar efter flop utan AK eller set träff) - undvika all-ins med short stacks - vika vid re-raise från fully loaded nits (utom med pp i "rätt" pos) - "small ball" spel efter floppen (speciellt mot calling stations) - Håller nere potter med AA-QQ vid jobbiga floppa (single color utan draget o dyl) - Ha bra koll på motståndarna (bra respektiv dåliga short stacks) - Undviker att tilta efter 7 eller fler bad beats i rad Sen handlar det nog mest om att följa sin intuition och ha bra känsla för när man leder eller blivit utdragen på de olika gatorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Unibet hade ju inte jag gissat på. Är ju inte känt för sin fullring action även om borden även där har blivit fan så tajta och fulla med kortisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Låter väldigt bottigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Ja,lite hjälper det. Jag kan inte riktigt komma med ett standardrecept men lite av det som fungerar för mig är: - att spela topp 24 händer (alltid höja först in 3-5 BB) - sno blinds från short stacks från sb/d/co genom 2-3 BB raise (viker oftast vid re-raise) - syna raise (ej all-in) från short stacks med 22-QQ (letar efter flop utan AK eller set träff) - undvika all-ins med short stacks - vika vid re-raise från fully loaded nits (utom med pp i "rätt" pos) - "small ball" spel efter floppen (speciellt mot calling stations) - Håller nere potter med AA-QQ vid jobbiga floppa (single color utan draget o dyl) - Ha bra koll på motståndarna (bra respektiv dåliga short stacks) - Undviker att tilta efter 7 eller fler bad beats i rad Sen handlar det nog mest om att följa sin intuition och ha bra känsla för när man leder eller blivit utdragen på de olika gatorna. Kul när "tighta spelare" gnäller över att motståndarna är "tighta". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IgnatiusJReilly Postad 16 Februari , 2009 Rapport Share Postad 16 Februari , 2009 Jag har spelat en del SH på Ipoker NL20 och NL50 och aldrig upplevt att det skulle vara tightare än fulltiltpoker, pokerstars eller unibet. Snarare tvärtom på rätt många bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Är det roligt att klaga på passivitet när du själv är en 16-tablande rånit? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Är det roligt att klaga på passivitet när du själv är en 16-tablande rånit? Det står väl inget om hur många händer OP spelar? Han kanske ser 40% av flopparna på 16 bord.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sokrat3s Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Det står väl inget om hur många händer OP spelar? Han kanske ser 40% av flopparna på 16 bord.. Gör om, gör rätt. Ja,lite hjälper det. Jag kan inte riktigt komma med ett standardrecept men lite av det som fungerar för mig är: - att spela topp 24 händer (alltid höja först in 3-5 BB) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts