Gå till innehåll

De Betou gnäller i pressen


Krick1

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Med den argumentationen skulle man kunna ställa sig frågan "Om det, med hjälp av ny lobotomiteknik, gick att skära bort valda delar av hjärnan så att ens liv blir en enda lång (nåja, några decennier i varje fall) sörja av skratt, leenden och eufori - kryddat med enstaka raseriutbrott - men också halverat IQ och oförmåga till djupare mänskliga relationer" - och svara ja.

 

Jag menar, det spelar väl ingen roll om en 47:a springer runt med ett brett leende på läpparna - vi vet ju ändå att vi generellt sett har en klart högre livskvalité.

 

I beg to disagree...

 

Du menar alltså på fullt allvar att intelligens är starkt korrelerat med lycka och livskvalitet? Jag tror snarare korrelationen är negativ. Jag tror människor med riktigt hög IQ är överrepresenterade bland de som har depressionsproblem. Hur ska man inte bli deprimerad av att umgås med idioter hela dagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to disagree...

 

Du menar alltså på fullt allvar att intelligens är starkt korrelerat med lycka och livskvalitet? Jag tror snarare korrelationen är negativ. Jag tror människor med riktigt hög IQ är överrepresenterade bland de som har depressionsproblem. Hur ska man inte bli deprimerad av att umgås med idioter hela dagarna?

 

Jag vet inte hur du får för dig att jag menar det. Jag menar att kraftiga fysiska och mentala handikapp sänker livskvalitén. Det kan knappast vara särskilt kontroversiellt.

 

Vad gäller hög intelligens och depression så tror jag också att det där stämmer. Dock så tror jag ju att det fortfarande är mer livskvalité att fatta vad som försigår runt omkring en, jämfört med att springa runt i livet som en felstavande hulligan som tror att Helmut Kohl är något andra familjer äter till jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså på fullt allvar att intelligens är starkt korrelerat med lycka och livskvalitet? Jag tror snarare korrelationen är negativ.
Lycka och intelligens verkar rätt frikopplat. Se exempelvis den här studien.

 

Däremot verkar det rätt klart att personer med hög IQ och låg IQ har olika liv och blir lyckliga av olika saker. Exempelvis är kring hälften av MIT-examinerade oskulder, men blir ju kompenserade genom bra karriärsutsikter och en förmåga att bli roade av diffekvationer och mattehumor som andra, mindre begåvade, saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tycker pokerspelare så mycket om att tala om hur dåliga andra är? Dessutom i allt annat än vänliga ordalag. Måste man trycka ner en person nedanför skoskaften och ta heder och ära av henne bara för att hon kan branschen dåligt och överskattar sin kunskap i poker?

 

Att överskatta sin förmåga till följd av positiv varians tror jag verkligen inte att hon är ensam om att göra. Vem har inte gjort det i början av sin karriär innan variansen hunnit visa sig från sin andra sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om du skulle ha någon nytta av att 18-25-åringar blir särbehandlade positivt.

 

Nej, det har jag naturligtvis inte.

 

Jag tänkte mer på att det är märkligt om hon har så lite koll med tanke på att hon anser sig vara grym på poker och verkar väldigt intresserad av att bli sponsrad. Lite branschresearch borde hon väl ha gjort tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to disagree...

 

Du menar alltså på fullt allvar att intelligens är starkt korrelerat med lycka och livskvalitet? Jag tror snarare korrelationen är negativ. Jag tror människor med riktigt hög IQ är överrepresenterade bland de som har depressionsproblem. Hur ska man inte bli deprimerad av att umgås med idioter hela dagarna?

 

 

Well, du har fel. Det där är en myt.

 

 

Jag skulle vilja påstå att man inte är särskilt intelligent om man tror att IQ säger något av värde.

 

Du med, men visst det beror ju på vad du värderar.

 

Förövrigt så är det väl väldigt löjligt med dessa priser då konkurransen är så begränsad för kvinnsen.

 

 

Intressant. Har du några källor på det?

 

Edit: pga Sajtspelarutbrott kan du kanske vara vänlig att pm:a mig källan. Är genuint intresserad.

 

 

Ähh, det är väl bra om pöbeln bildas. Jag blir dessutom ganska nyfiken på vad det handlade om?

 

http://mangans.blogspot.com/2006/01/iq-and-depression.html

 

Det finns massor av liknande annan forskning som pekar i denna riktning också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här jävla tråden har redan behövt rensas en jävla gång, håll er jävla ON TOPIC. Magdalenas bröst kan möjligtvis diskuteras. Tvinga mig inte att behöva logga in på moddekontot och rensa. Inget mer IQ-snack, please.

 

Oooo... här har vi en intelligent kille. Skitarg. Måste peka på att han vet vad som försiggår. Hoppas bara att han inte deppar ner sig i all sin intelligens. =)

 

Själv tror jag att det röda pillret är minst lika lyckogivande som det blå. Fast på olika sätt.

 

Magdas tuttar är priceless!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelvis är kring hälften av MIT-examinerade oskulder, men blir ju kompenserade genom bra karriärsutsikter och en förmåga att bli roade av diffekvationer och mattehumor som andra, mindre begåvade, saknar.

 

Jag tar knulla före diffekvationer och mattehumor vilken dag som helst (och med nästan vem som helst om det är det det står mellan och mattehumor). Det är OnTopic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...