Gå till innehåll

Vad är det mesta du har ätit?


Swede

Recommended Posts

Underbart att tänka tillbaka till den tid när man sportade 5 timmar om dagen och åt därefter. Jag har sällan räknat min mat, men två gånger har det gällt vad, så det vet jag. 5 pizzor en gång och 7 McFeast en gång. Va väl 17-18 år och vägde 63 kilo, precis som nu. Tilläggas bör att jag numera sällan får i mig EN pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

16 år- En dubbel kebabrulle c:a 80 cm lång och fet som faan + 1,5 pizza. min vikt- 60 kg

18 år- 1 familjepizza, grymt stor, någonstans i Åtvidaberg. min vikt- 70 kg

19 år- tacos kväll, lyckades trycka i mig 8 mjuka och välfyllda + c:a 25 fyllda tacoskal. min vikt- 70 kg

22 år- frukost(bakis) en skogaholmslimpa delad på längden och preppad med köttfärs och ost, 3 liter mjölk, en burk stark feferoni och 2 panpizzor.

min vikt- 82 kg.

 

ser ju att vikten ökar med maten :D enligt http://www.kom-i-form.nu/

så kommer du väga 112 kilo om 10år om du fortsätter öka i den takten :P

Beräknad vikt om 10 år: 112 kg (år 2015)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fan, nar man var yngre och tranade tva pass om dagarna, fy fan vad man kunde kranga i sig pa traningslager. Dock at jag alltid tredubbelt mycket under en vilodag. Antagligen for att man inte var utmattad och hade ork att ata.

 

 

Glomde dock namna rekordet pa en Pizza hut buffe, 16 bast (vagde 78 kg tror jag): 24 slices. 8 slice per pizza, och det ar inga nadiga pizzor lol.

 

Min styrka har alltid varit att jag ater fruktansvart snabbt. Folk som sager att de ater snabbt har aldrig atit med mig. Jag ater sjukt snabbt. Har aldrig mott nagon som ater snabbare.

 

 

Kan namna mina favvisstallen i malmo att kranga mat pa (alltsa, billig mat, men mycket mat for pengarna):

 

Pizzeria Petribron (eller vafan den heter, ligger vid Roseum i alla fall).

- Pizzabuffe, 39 kr. Goda pizzor

 

Falafelkiosken vid bibblan:

- Enda stallet som jag kanner till med 10 kr falafels. Goda som fan.

 

La Empanada: en klassiker. Sydamerikanskt varvat med allt annat. Mkt o billigt o gott.

 

 

Fan all denna snack om mat... vill till Bellagios buffet. $20, men vart varenda javla ore.

 

Kan vi inte ordna en PF.nu live pa nagon kryssning dar de ordnar med riktigt god o fin buffe? Da kan man fa se QoS i action, och jag lovar att jag ska se till att ha tranat upp min magsack till fornstora dagar sa att jag kan kranga jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
4 brickor uppställda. sammanlagt var det väl 16 bic mac 8 stora strips och 8 av dom största läsken.

tog 3 timmar att äta upp och efter det kunde vi inte gå en meter.

 

Jag skulle inte ens få för mig tanken på att försöka äta detta. Skulle bli så grymt äcklad att jag aldrig skulle sätta min fot på Mcdonkan igen. Kanske skulle kunna vara något för alla som vill sluta helt. Du skulle kunna kalla den HeadLess-dieten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åt julbordbuffén på Silja Symphoni en gång i slutet av lumpen då jag vägde ~108 vältränade kilon. Det blev sju fulla tallrikar + två tallrikar glass och frukt till efterrätt. Var tvungen att gå på toa nånstans mellan tallrik 4 och 5 för att ge lite plats i tarmen, alltså jag spydde inte upp något. Detta är dock absolut inget att rekommendera om man vill bli rejält i gasen på båten, i princip omöjligt att bli full med så mycket mat i magen. (För övrigt är jag 2.07 lång så 108kg är inte så extremt)

 

Pizza Hut-rekord på blygsamma 11, har nog inte varit där sedan jag var 14 år iofs.

 

Klämde 27 bitar sushi härom veckan. 60:- sushibuffé på East City på Vaksalagatan i Uppsala, klart +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte tävla i de höga divisionerna då mina 182cm och 65kg, med kläderna på, inte rymmer så mycket mat men jag pressade ner 1,5kg pommes och en hel grillad kycklig samt toppade det med ett kg lösviktsgodis efter.

 

Sedan vet jag inte om man kan ta det i äta tråden men en hel back öl (20*33cl=6,6liter) på 56min... ...det tar emot mer än man tror. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det över huuvd taget fysiskt möjligt att dricka över 6 liter vätska under en timme utan att kräkas?

 

Beror välan på hur man dricker kan jag tänka mig. Jag och en polare utmanade en annan chalmersförening på naket backhäfv ute vid bastustugan. Vete fan varför det skulle vara naket men idén kändes bra just då :oops:

 

Well, att häfva en back öl gör man inte utan att få upp 99%. Men det är klart, oss tog det kanske 5 minuter, inte 56 :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, finessen var att man inte skulle få upp något igen annars tar det inte så lång tid. Jag klipper 33cl flaskorna under 3sek/styck.

 

Finns det inget krav på att behålla det man proppar i sig är nog det mest imponerande/puckade jag sett min kamrat när han svepte en 1,5liters coca cola på 6sek.

 

...men som sagt, han kunde hoppat in som skumsläckare sedan och då kan det knappast räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Klämde 27 bitar sushi härom veckan. 60:- sushibuffé på East City på Vaksalagatan i Uppsala, klart +EV.

 

Ha! Jag fixade 30 bitar där för några månader sedan. Ska nog förresten gå dit och äta idag.

Är det över huuvd taget fysiskt möjligt att dricka över 6 liter vätska under en timme utan att kräkas?

 

Öl är nog lugnt, svårare med vatten eller annan icke-alkoholhaltig dryck. Alkohol minskar utsöndringen av antidiuretiskt hormon från binjurarna så att mer vatten från blodet blir urin, det är därför det "rinner rakt igenom" (det är dock inte samma vätska du dricker som du kissar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öl är nog lugnt, svårare med vatten eller annan icke-alkoholhaltig dryck. Alkohol minskar utsöndringen av antidiuretiskt hormon från binjurarna så att mer vatten från blodet blir urin, det är därför det "rinner rakt igenom" (det är dock inte samma vätska du dricker som du kissar).
:lol: Antingen är du läkare eller så tar du bara ditt supande väldigt allvarligt! Well done ;)

 

/TF - om man donerar en njure, pissar man dubbelt så mkt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni var fan inte dåliga på att äta. Själv går man bara upp i vikt trotts normalt ätande :oops:

 

Tror jag ska ta och göra en lista och se vad jag äter stoppar i mig under en dag, det ganske inte går under normalt ätande.....

Detta är iof helt offtopic, men ni får en lista över dagens mat ändå ;)

 

Denna Lördag:

 

Frukost: En normal tallrik med yogurt, russin och flingor.

Lunch: Ingenting

Middag: 3 Glas Julmust. ett 8 kycklingvingar, 1/3 påse nachos med dipp

Senare på kvällen: En 0.5 liter glass och 2-3 glass must.

 

Om det är en lördag på krogen tillkommer detta:

3-4 stora glass öl, 1-2 drinkar och något jäger eller liknande.

 

Detta är väl normalt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukost: En normal tallrik med yogurt, russin och flingor.

Lunch: Ingenting

Middag: 3 Glas Julmust. ett 8 kycklingvingar, 1/3 påse nachos med dipp

Senare på kvällen: En 0.5 liter glass och 2-3 glass must.

 

Har du funderat på att dra ner på intaget av socker och fett? Givetvis beroende på hur mycket kalorier du gör av med på en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, förmodligen 6-7 år sen då jag var på besök hem-hemma... Besökte såklart den bästa pizzabagaren i staden och handlade en kebabpizza med dubbel botten och extra allt... Drog hem till polaren och svinade i mig den... Efter en halvtimme kom en annan polare med bil och undrade om vi skulle med till pizzerian... Självklart! Väl där smäckte jag en likadan till... Och nu snackar vi inte några småpizzor inte... Mådde dåligt i två dar men gott var det...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kille som bor i min stad skulle på sommarbandyläger i västerås en sommar. Han var väl runt 13-15 år vid tillfället.

 

Klockan var väl runt 12-13, och han hade inte käkat någon frukost.

Han tryckte i sig hela 21 Cheeseburgare på McDonalds.

 

Dock så vägde han 104kg när han var 18-19 år, nu väger han nog uppemot 130-150kg (född 83)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...