Gå till innehåll

TT ur position mot Antonius

Recommended Posts

Tycker syn känns som det självklara valet. All in pre med den stacksizen känns jävligt kallt med 1010 även med tanke på vem fi är och hans pos.

Skulle syna, om jag träffar set skulle jag beta ut direkt typ 70% av pott då jag tror det är det spel som skulle generera mest action mot Patrik Antonius. Annars checka och pottkontrollera, antagligen folda till ett cb på en A eller K bräda för att slippa försätta mig i en riktigt jobbig situation.

Ser bara fördelar med att spela denna hand konservativt med tanke på stackar, Antonius skill och skede i turneringen. Ser inget som helst fel att syna och ge upp handen på en jobbig flopp.

Dock ska tilläggas att jag spelat en hel del fl cash game med Antonius och respekterar honom som spelare kanske mer än någon annan jag någonsin spelat mot. Inte ofta man känner att man är i underläge postflopp men så skulle jag i alla fall känna i detta läge. Dessutom blir det ju oavsett bräda alltid en sjukt jobbig hand att spela om man 3-betar pre, då Antonius mycket väl kan syna dig på exakt vilken hand som helst och dessutom 4-beta dig på vilken hand som helst. Folda pre känns iskallt! Spela monsterpott ur pos känns iskallt! Syna en tryckning pre känns iskallt! Folda till en 4-bet alternativt tryckning känns också rätt kallt.

Största anledningen till att jag inte gillar linjen 3-bet eller 5-bet och sen fold är att jag tycker man gör om handen till en bluff om man inte har avsikt att syna. Om man väljer linjen raise tycker jag nog man ska vara villig att trycka in degen annars känns det som dåligt investerade pengar. Ska man gå denna linje tycker jag det är bättre att göra det med en total skithand!

Anledningen att jag förespråkar syn här är helt enkelt att jag tror att det dyker upp bättre lägen och jag tycker dessutom vi har stacken att invänta dom.

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

varför 3-bet eller 5-bet folda, in med degen, vad skall han ha lixom.Som en annan sa ovan, även jag har spelat mot Patrik fast då var det, Finns i sjön potlimit $5000/$10000

Snorta kola, käka svamp och skriva pundiga inlägg på forum klockan 05:14 på en lördagsmorgon är en dålig kombo!

Gör om! Gör rätt!

Förre

Länk till kommentar

jag levlar inte jag hade foldat, jag tror han att 4-bettar mig med i princip any2där medans hans range borde va QQ+ om han lastar.

jag sa inte min line va den bästa. tycker det finns goda skäl för att flatcalla pre också.

bara för att jag 3-bettar TT när vi sitter 140bb djupt tycker jag inte att man behöver få in det.

Länk till kommentar

jag levlar inte jag hade foldat, jag tror han att 4-bettar mig med i princip any2där medans hans range borde va QQ+ om han lastar.

jag sa inte min line va den bästa. tycker det finns goda skäl för att flatcalla pre också.

bara för att jag 3-bettar TT när vi sitter 140bb djupt tycker jag inte att man behöver få in det.

Jag gillar iofs tänket att aggra tillbaka hyperaggresiva spelare som tex PA, tycker dock att 1010 är en hand jag vill spela på något sätt, antingen se en flop eller få in degen, jag vill helst inte behöva lasta in massa pengar och sen inte ens få spela handen. Därför tycker jag personligen att din linje i just den här handen hade varit bättre med random skithand då du inte tappar värdet.

Vill dock noga poängtera att jag inte på något sätt tycker du spelade handen dåligt, jag hade nog dock valt att syna hans eventuella push där du hade valt att folda då 5-bet/fold känns riktigt kallt intuitivt. Du fick ju dessutom plocka upp potten precis som du hade bedömt så uppenbarligen var ju din linje ett mycket bra spel utifrån att du läste situationen helt korrekt! Enda spelet som jag tycker kan avskrivas som totalt värdelöst är open fold pre som någon föreslog.

Ett tänk som jag dessutom reflekterar över är ju folks bedömning av PA:s loose/aggro-stil som gör att dom gladeligen pushar all in med 1010 i det här läget! Jag är ganska övertygad om att PA är mer än väl medveten om folks uppfattning av honom och just därför blir avstackad när han plockar sina monster. Tror dessutom faktiskt efter att ha sett otaliga spel av PA att han mycket väl kan tänkas lasta dig med JJ och AK också där då han antagligen sätter samma vida range på dig som du gör på honom utifrån hur han spelat de senaste två varven.

Jag köper dessutom ditt resonemang om att bara för att du 3-betar med 140 bb så måste inte degen in men när du 5-betar då tycker jag nog att vi börjar närma oss point of no return med stormsteg!

Förre

Länk till kommentar

Jag har ingen större åsikt om denna handen, har bara en fråga till er. Tycker ni det är iskallt att 5-betfolda om man tror att han 4 bettar ca 50% i just den handen men bara 6 bettar all in med AK/QQ/KK/AA?

Fast om man tror att han 4-betar 50% av sina händer, vill man då försätta sig i den situationen från början genom att 3-beta 1010?

Om jag har den readen så skulle jag se det som ännu större anledning att bara flat calla för pottkontroll.

Det är väl ändå inte så att vi tycker 1010 är så pass oslagbart att vi VILL bli 4-betade med den och om vi nu vill det så vill vi ju få in degen för vi tror att vi har bästa handen.

Eller vad tycker du? Alltså om vi har readen, vill vi då ta oss hela vägen upp till en 5-bet för att folda mot en push även om vi säter rangen på pushen så snävt som till till AK AA KK QQ och som jag personligen tror även kan inkludera JJ?

Tycker detta är en väldigt intressant hand. Intressant att ingen har drygat sig om att jag skriver 1010 i stället för TT också lol =)

Av någon anledning så föredrar jag 1010 och det retar säkert någon, så nu slipper ni fråga.

Förre

Länk till kommentar

Jag har ingen större åsikt om denna handen, har bara en fråga till er. Tycker ni det är iskallt att 5-betfolda om man tror att han 4 bettar ca 50% i just den handen men bara 6 bettar all in med AK/QQ/KK/AA?

Jag 5-betfoldar hellre 89s än 1010 som definitivt har ett showdownvärde mot Patrik. Att göra om sin hand till bluff kan man göra med any two. Men så klart att det är lönsamt att 5betfolda om man nu kan sätta honom på en så vid range på 4bet o så tajt på 6bet. Tror faktiskt inte att man kan det, en så duktig spelare borde inte ha det gapet då det troligen hade hunnits utnyttjas av andra lirare i så fall.

Sen tillkommer ju såklart reads o den biten, hur är vår image på bordet? PA vet ju sin image och den lär ju få honom 6betta större ranger. Att han 4-bettar 50% av sin öppningsrange känns troligt, därav känns syn pre rätt. Kontrollera pott tills vi vet lite mer vart vi står, det är inte nöthanden och vi kan vika på jobbig flopp. Ger vi oss in i bettingfajt kommer vi aldrig få syn av sämre händer och vi kommer få ett svårt val om vi ska dega eller folda efter några reraises då detta är just vad PA är som duktigast på.

Länk till kommentar

kallsyna och spela TT ur pos > 5-betfolda any2 vs PA om vi sätter han på den 4bet och 6bet rangen som jag sa?
Jag fattar inte riktigt varför ni vill utgå från att Antonius är lättläst och spelar med så enorma läckor att man här kan göra pengar mot honom utan att kolla på korten.
Länk till kommentar

Förrut hängde en person som kallade sig Unreal här, han var rätt bra på FL, spelade sådär lite halvhögt. Sen slutade han hänga här, delvis för att alla var så jävla oseriösa och han inte fick något ut av det här forumet.

Så varför vara dryg mot postare som faktiskt har något att bidra med till det här jävla forumet. Imho kul när det kommer folk som har något att säga. Gärna något kontroversiellt.

Personligen hade jag 3-bettat och fått in det pre och vart rätt nöjd med det mot PA. Men samtidigt har jag inte ens vart i närheten av Retaards MTT-framgångar och är således jävligt intresserad av hur han tänker när han vill 5-betfolda den här handen.

Jag vill ha fler duktiga postare och mer intressanta händer från högre games på PF, men för att det fungera så måste det finnas något incitament för dessa personer att posta! Ett antiincitament (årets ord Eury?) torde vara att en stor del av folk som svarar här är sjukt dryga och inte bidrar med något konstruktivt! Detta i en tråd som uppenbarligen är skapad för att få feedback.

Så till er ni tror detta är riktat mot, sluta va så jävla dryga mot folk som för en gång skull inte är helt efterblivna och postar badbeatstorys från microstakes.

/T

Länk till kommentar

Förrut hängde en person som kallade sig Unreal här, han var rätt bra på FL, spelade sådär lite halvhögt. Sen slutade han hänga här, delvis för att alla var så jävla oseriösa och han inte fick något ut av det här forumet.

Så varför vara dryg mot postare som faktiskt har något att bidra med till det här jävla forumet. Imho kul när det kommer folk som har något att säga. Gärna något kontroversiellt.

Personligen hade jag 3-bettat och fått in det pre och vart rätt nöjd med det mot PA. Men samtidigt har jag inte ens vart i närheten av Retaards MTT-framgångar och är således jävligt intresserad av hur han tänker när han vill 5-betfolda den här handen.

Jag vill ha fler duktiga postare och mer intressanta händer från högre games på PF, men för att det fungera så måste det finnas något incitament för dessa personer att posta! Ett antiincitament (årets ord Eury?) torde vara att en stor del av folk som svarar här är sjukt dryga och inte bidrar med något konstruktivt! Detta i en tråd som uppenbarligen är skapad för att få feedback.

Så till er ni tror detta är riktat mot, sluta va så jävla dryga mot folk som för en gång skull inte är helt efterblivna och postar badbeatstorys från microstakes.

/T

Tycker att du generellt har rätt angående tonen över lag på detta forum.

Tycker dock att denna tråd varit förvånansvärt rumsren med mycket intressanta vinklar och funderingar från KenR, RaMz, Sulla, Ebisumaru m fl. Tycker att alla som framför en åsikt/teori om hur handen bör/kan spelas och backar upp det med argument, tillför tråden något. Alla dessa dryga, meningslösa oneliners lär vi nog tyvärr få leva med, men som sagt tycker jag att det hittills varit mycket intressanta åsikter om en mycket intressant hand!

Sen att pundare som lolcatz som är inne och sabbar var och varannan tråd med statements som "jag är 10000ggr bättre än du" och idioter som Candolim som bidrar med "varför 3-bet eller 5-bet folda, in med degen, vad skall han ha lixom.Som en annan sa ovan, även jag har spelat mot Patrik fast då var det, Finns i sjön potlimit $5000/$10000", är inne och grötar, det är ju bara att ignorera. De inläggen är inte ens värda att läsa.

Förre

Länk till kommentar

så:

kallsyna och spela TT ur pos > 5-betfolda any2 vs PA om vi sätter han på den 4bet och 6bet rangen som jag sa?

EDIT: läste nu ordentligt vad du skrev o svaret är ja.

Jag spelar ABC, slänger skräp här.

Det jag spelar vidare synar jag eller raisar, av det jag raisar är jag ofta beredd att gå hela vägen med men där ingår inte 1010 140BB djup.

Jag kan också mot PA som är uttalat aggro syna pre med QQ+.

Spelet från mig är nog 22-1010 syn, 30% av JJ-AA syn, andra händer som AQ KQs 910s mm mm syn

3bettar med JJ-AA 70%, AK ibland AQ. Av dessa kan jag tänka mig att 5betta KK+ 100% JJ+70% AK50%

Min 3betsrange mot PA är liten för

A. jag får ofta 4bet mot mig och har jag inte en hand blir det trist ur pos

B. jag får ofta syn och har jag inte en hand blir det trist ur pos

Länk till kommentar

Om jag fattat rätt förespråkar mendieta, eisenhower, rebonius och förre call pre vilket gör att jag känner mig ännu mer säker på att det spelet är bra. Tror helt ärligt att det är ganska marginellt mellan de två alternativen trebet o call. Det som är intressant att disskutera är ju hur 3betspelarna spelar vidare handen efter trolig syn eller 4bet från PA.

I mitt huvud borde just PA som lag vara VÄLDIGT van att hantera folk som raisar honom så han lär ju inte ha galet stor luckor i sina 2bet,3bet,4bet o 5bet. Och du kan vara säker på att du kommer ställas inför tuffa beslut då det är på det sättet han spelar poker.

Länk till kommentar

Alltså om ni seriöst tror att han 4betar så light så är det ju givet att vi 5betsshovar any2 (eller, är osäker på om vi gör det med AA, ska fundera).

Tror helt klart att han foldar endel händer om vi 3betar, synar rätt brett och 4betar semitight. Tycker inte att ni ska utgå från att vår image är så LAG.

Länk till kommentar

Om det här skulle stämma (vilket jag har mkt svårt att tro) ser jag ingen anledning att 3-beta med TT från början. Då bör det vara bättre att bara syna preflop med TT och göra 5-betfoldgrejen (vilken jag också tvivlar på att vi bör göra med nån hand) med typ suitade gappers (ex 97 i svid).

Många parenteser blev det :-D

Länk till kommentar