LuckyStar5.1 Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Aldrig ägt en iMac innan. Nu ska jag flytta från hus till en liten lägenhet och en iMac är ju som en snygg möbel som man inte behöve skämmas för att ha framme. Nu till frågorna: 1. Funkar det bra med SVS? ...vet att det ska finnas något program som gör macken kompatibel med win-apps, men segar detta ner systemet märkbart och funkar det att köra med pokertracker? 2. Ska ha den med 24" skärmen, men märker man något mellan 2,8 ghz och 3 ghz? ....det tyngsta den ska arbeta med är ju pokern. ...va någon/några fler frågor jag hadde tänkt att ta uppm en glömt, kommer kanske senare. Mvh vackert... Citera
bjoelle Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Jag kör själv nya macbooken. Kör då windows xp virtuellt(som ett program) med vmware, fungerar alldeles utmärkt. Är ju då ett vanligt xp, så då fungerar allt fint Tror knappast du märker någon nämnvärd skillnad på 2,8 och 3,0, ska du bara spela poker är det att slänga pengarna i sjön. Citera
LuckyStar5.1 Postad 5 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2009 Jag kör själv nya macbooken. Kör då windows xp virtuellt(som ett program) med vmware, fungerar alldeles utmärkt. Är ju då ett vanligt xp, så då fungerar allt fint Tror knappast du märker någon nämnvärd skillnad på 2,8 och 3,0, ska du bara spela poker är det att slänga pengarna i sjön. Aha, så du måste ha XP instalerat endå? ....botar upp som vanligt i mackane och med vmware startar du upp xp? Citera
Elitloppet Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Jag kör både Windows och Mac Os X på min iMac. Funkar riktigt bra, svenska spel flyter fint och till och med FIFA 09 rullar bra Citera
LuckyStar5.1 Postad 5 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2009 Kan man använda skärmen som vanlig extern skärm? ...altså kära in en hdmi kabel från min laptop in i macen ? Citera
Jeg123 Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Läste nånstans nyligen att apple meddelat återförsäljare att det kan bli dålig med tillgång på iMac i framtiden, kan betyda att det dyker upp en nyare modell snart... Citera
bjoelle Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Aha, så du måste ha XP instalerat endå? ....botar upp som vanligt i mackane och med vmware startar du upp xp? Installerat, ja, men "som ett program". Har en programikon för vmware, klickar på den och vips poppar xp upp i i en ruta, behöver inte köra det på fullscreen ens Citera
bjoelle Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Kan man använda skärmen som vanlig extern skärm?...altså kära in en hdmi kabel från min laptop in i macen ? Osäker på detta, tror inte det, men google är din vän. Citera
Skadast Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Det är inga som helst problem att installera Windows XP eller Vista på en Mac. Läs mer om Boot Camp. Tycker att XP flyter lika smidigt på Macen som på min 2 år gamla PC Citera
LuckyStar5.1 Postad 7 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2009 Installerat, ja, men "som ett program". Har en programikon för vmware, klickar på den och vips poppar xp upp i i en ruta, behöver inte köra det på fullscreen ens ok. Nu är jag med. Låter smidigt ! Citera
Recommended Posts