Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar


miata91

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När sambon kom för att hämta grabbarna fick hon veta att minstingen hade rymt från dagis tidigare på dagen.

Ingen visste hur länge han vart borta!!?

Han hade öppnat den olåsta ytterdörren och gett sig iväg.

 

Nån vänlig tant i området hade tydligen kommit tillbaka med honom.

 

Först nu idag börjar jag bli jävligt ilsken.....

Igår var jag bara jävligt trött.

 

Vílken rysare:-( Tur att det gick bra, men jag hade nog blivit ganska sur på dagis.

 

I övrigt lirade jag lite livepoker i fredags, det var trevligt men väldigt surrigt. Backade en hundring, billigt nöje iaf.

Kanske kör jag lite ikväll, men e ganska trött. PLus att räkningarna ska betalas och jag har lite annat att dona med. Vi får helt enkelt se. Nu blir det kvällsmatslagning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: berber69 (1,315 in chips)

Seat 4: nicodo1 (3,000 in chips)

Seat 5: cenk1805 (2,590 in chips)

Seat 6: Skill_Game (1,470 in chips)

Seat 7: HiATMs (1,425 in chips)

Seat 8: Hero (4,795 in chips)

Seat 10: tasostsar14 (405 in chips)

 

ANTES/BLINDS

cenk1805 posts blind (100), Skill_Game posts blind (200).

 

PRE-FLOP

HiATMs folds, Hero raises to 600, tasostsar14 folds, berber69 folds, nicodo1 calls 600, cenk1805 folds, Skill_Game folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Hearts,8 of Hearts,10 of Spades ]

Hero bets 800, nicodo1 calls 800.

 

TURN [board cards: 2 of Hearts,8 of Hearts,10 of Spades,6 of Clubs ]

Hero bets 3,395 and is all-in, nicodo1 calls 1,600 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 2 of Hearts,8 of Hearts,10 of Spades,6 of Clubs,9 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 8 of Spades,8 of Clubs ]

nicodo1 shows [ 5 of Spades,7 of Spades ]

nicodo1 wins 6,300.

 

OK att sigge synar sig allin på turn men hur kom han med ända dit???

 

Börja med ett breakeven set och följde upp men ett bra set.... Sen kom det 12st raka otm där många jag flip eller mer i säkert 8-9 av bustarna. Var sne så tog ett set till och kom 1a 1a och 2a.... Så rädda upp dagen till marginellt minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ett set idag. Har varit totalt osugen sen förra veckan när sng kändes som ett turspel helt befriat från skills. Liveliret förra fredagen spädde också på den känslan. Men ikväll var jag lite småsugen och slutade på +$94 på ett set vilket ju förstås känns jäkligt nice.

 

I övrigt rullar livet på som vanligt, lite halvsegt på jobbet men det är väl standárd antar jag. Gick in i en gran med ögonen på vid gavel i söndags och är fortfarande irriterad i ögat efter alla barr. Inne på andra veckans förkylning som aldrig bryter ut. Trodde jag var frisk i fredags och tränade då, men då tog skiten om. Synd, för jag hade kommit igång lite lätt med jogging och var precis i färd med att se till att få lite valuta för gymkortet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll blev det tvättstuga och inspelade tv-program för hela slanten.

Avverkade, Heroes, Playa del Sol och Hell's Kitchen.

 

Hann även med lite av gårdagens Heroes när jag var hemma på lunchen idag.

 

miata tjötar på mig att jag måste lära mig spela poker.

Lutar därför åt att börja kolla lite på Sng Wizard och Cardrunners.

Fast det hjälper ju inte för honom, så varför ska det hjälpa för mig?

 

Sen är ju ytterligare ett problem att jag inte vet riktigt vad jag ska spela.

Har i alla fall en bonus igång på ett Ongameskin, så blir ju blandade Sng där tills jag blir upplyst (mestadels HU Sng som det ser ut nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Cyntax skakar på huvudet* ja se dessa ungdomar... :shock: Förresten, var ska hönsen spy då?

 

Ska vi ha vadslagning på att Skanke missar 30/1? Odds?

 

1) Ungdomar? Är inte du bara nåt år äldre än mig?

1b) Det var faktiskt nån som lagt en räka precis där i lördags...!

2) Höns kan inte spy. De kissar inte heller. {avd; fun facts}

3) Bettar nog på att han faktiskt kommer den här gången. Om han får för mamma alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll blev det tvättstuga och inspelade tv-program för hela slanten.

Avverkade, Heroes, Playa del Sol och Hell's Kitchen.

 

Hann även med lite av gårdagens Heroes när jag var hemma på lunchen idag.

 

miata tjötar på mig att jag måste lära mig spela poker.

Lutar därför åt att börja kolla lite på Sng Wizard och Cardrunners.

Fast det hjälper ju inte för honom, så varför ska det hjälpa för mig?

 

Sen är ju ytterligare ett problem att jag inte vet riktigt vad jag ska spela.

Har i alla fall en bonus igång på ett Ongameskin, så blir ju blandade Sng där tills jag blir upplyst (mestadels HU Sng som det ser ut nu).

Jag trivs bra på Ipoker, trafiken är sämre än på Ongame, men tillräcklig på $22 och neråt. Vet dock ej om Ipoker´s hh funkar att köra in i sngwiz. Jag körde sngpt förut, men tröttnade på att sitta och mata in hh för hand. Ska jag köra nåt program igen så ska det vara kompatibelt med den klient jag kör på.

 

BTW, miata och jag brukar konversera oss igenom varje sejour, och han har aldrig sagt att jag borde lära mig spela poker;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Msn funkar inte, pokerklienten funkar inte, hela fucking skiten funkar inte...

 

Nu är det dax, på riktigt dax jag tänkte sätta fart med pokern. Från och med imorgon förståss....

 

Om det finns någon i närheten som vill dra en spader och kolla fotboll den 10/10

är planen att köra en liten turre för 200-300 spänn. Det kanske blir 20 pers med lite tur, skulle vara skoj att vara ett gäng som hejar fram Sverige till stordåd med lite kortspel som bonus på kakan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns någon i närheten som vill dra en spader och kolla fotboll den 10/10

är planen att köra en liten turre för 200-300 spänn. Det kanske blir 20 pers med lite tur, skulle vara skoj att vara ett gäng som hejar fram Sverige till stordåd med lite kortspel som bonus på kakan....

 

Jag vill! Jag vill! Jag vill! Är gräsänkling hela den helgen så det passar perfekt! (Om jag får tigga sängplats förstås. Eller en hundkoja. Diskbänken funkar i värsta fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill! Jag vill! Jag vill! Är gräsänkling hela den helgen så det passar perfekt! (Om jag får tigga sängplats förstås. Eller en hundkoja. Diskbänken funkar i värsta fall.)

 

Trevligt, ska ta tag i det så det blir lite folk, spelar förvisso inte nån roll om det bara blir 10st ett gäng sng och fotboll, blir inte mycket bättre än så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...