Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

Fan gav jag mig in i den här tråden för :D, dagens sista session slutade med QQ vs AA (som vägrade fyrbetta!). Sen klantade jag till det och fick dra till 12 outs på rivern i en hand strax efter (missade såklart) och avslutningsvis den här handen:

 

http://www.pokerhand.org/?3977605

 

Rackarns jävla motrigg

 

Angående den sista handen här hade jag fan nog kunnat hitta folden, men jag är ju ganska tight också, saken är ju den att jag inte gillar par. Har han t.ex. färgdrag med ett överkort så är ju pocketparet bara en marginell favorit. Har han färgdrag med två överkort är det tom en underdog. Sen använder jag mig inte av fancy PT stats så vet inte riktigt hur det påverkar beslutet här =D

 

Nu ska jag få mig en god natts sömn inför den episka drabbning i Premier League imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan gav jag mig in i den här tråden för :D, dagens sista session slutade med QQ vs AA (som vägrade fyrbetta!). Sen klantade jag till det och fick dra till 12 outs på rivern i en hand strax efter (missade såklart) och avslutningsvis den här handen:

 

http://www.pokerhand.org/?3977605

 

Rackarns jävla motrigg

 

Angående den sista handen här hade jag fan nog kunnat hitta folden, men jag är ju ganska tight också, saken är ju den att jag inte gillar par. Har han t.ex. färgdrag med ett överkort så är ju pocketparet bara en marginell favorit. Har han färgdrag med två överkort är det tom en underdog. Sen använder jag mig inte av fancy PT stats så vet inte riktigt hur det påverkar beslutet här =D

 

Nu ska jag få mig en god natts sömn inför den episka drabbning i Premier League imorrn.

 

Jag tror du missar att vi settade? Anyway, ska svara på ditt inlägg när jag inte spelar så jag har tid. Det var uppskattat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missar att vi settade? Anyway, ska svara på ditt inlägg när jag inte spelar så jag har tid. Det var uppskattat =)

 

Insåg nu att ni snackade om turnen, jag pratade om floppen, att syna med överpar på floppen är som sagt något jag avstår från så mycket som möjligt : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dooooh! Hur JAG spelar beror såklart på vem motspelaren är inte vad jag har för kort (eller jo både och förstås) :roll:

Din C/R ser bluffig ut mot någon som förmodligen har prickat, varför skulle man C/R tex AA 100bb djup mot någon som förmodligen checkar bakom) Mot en sån så trycker man väl pot pot pot, sen räknar man pengarna :mrgreen:

Att bluffa en fisk från toppar brukar sällan gå bra, kanske ett mellanpar kan funka ibland.

JAG tänker så galet fel ibland

 

Gillar att så många fiskar tänker som du, så fort man checkraisar stort så måste det vara bluff eller nötter. Du kan checkraisa AA på vissa brädor eftersom FI kommer att sätta dig på bluff och därmed syna mer light.

 

FYP btw

 

edit: och ja jag förstår att ditt inlägg handlar om att man inte ska bluffa fiskar, men ditt argument för detta är hiskligt dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp, mate

 

TY!

 

Dessa analyser är väldigt dåliga. Finns ju ingen vettig teori i nån av hans analyser.

 

Grejen är ju att vi är bara microkillar här inne i tråden men jag tror ändå att även om någon analyserar fel så är borde man ju utvecklas genom att diskutera dem. Jag personligen tycker inte att jag överspelar höga pockets, tycker jag har fått in degen ganska standard.

 

Gillar att så många fiskar tänker som du, så fort man checkraisar stort så måste det vara bluff eller nötter. Du kan checkraisa AA på vissa brädor eftersom FI kommer att sätta dig på bluff och därmed syna mer light.

 

FYP btw

 

edit: och ja jag förstår att ditt inlägg handlar om att man inte ska bluffa fiskar, men ditt argument för detta är hiskligt dåligt...

 

Vet inte om jag förstod dig rätt, men du gillar min linje att c/r turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TY!

 

 

 

Grejen är ju att vi är bara microkillar här inne i tråden men jag tror ändå att även om någon analyserar fel så är borde man ju utvecklas genom att diskutera dem. Jag personligen tycker inte att jag överspelar höga pockets, tycker jag har fått in degen ganska standard.

 

 

 

Vet inte om jag förstod dig rätt, men du gillar min linje att c/r turn?

 

Tror inte man utvecklas så mycket av att en kille sitter o skriver dåliga analyser och sen sitter alla och håller med honom, därav skrev jag att ni kanske inte ska lyssna på honom.

 

Tycker i detta fall att pengarna ska in på flop, dock inte av samma anledningar som i hans analys. Jag tror att du leder typ jämt här, tyvärr kommer han väl att folda mycket om du trycker in på flop, å andra sidan kan det komma många actionkillers som ni inte kommer kunna få in det på. De enda du behöver vara rädd för där är ju typ att det kommer en ruter eller en 8a (om ja kommer ihåg brädan rätt). Han har däremot sjukt många kort som han är rädd för, alla överkort och alla ruter (om han inte har draget vill säga).

 

Därför bör du nog pusha flop. Som spelat gillar jag CR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man utvecklas så mycket av att en kille sitter o skriver dåliga analyser och sen sitter alla och håller med honom, därav skrev jag att ni kanske inte ska lyssna på honom.

 

Mer folk som dig på forumet tack! Stick ut hakan bland forumets alla "experter" :h:

 

ont: är det du som är CobbV som analyseras på pokercampus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med det första?

 

Japp, det är jag.

 

Att det är bra att nån säger ifrån när folk som inte är så kunniga försöker lära ut poker. Det blir aldrig något vettigt av sådan dessinformation utan det blir en björntjänst som snarare kan försämra nåns spel. Det går att lära sig mkt även här på pokerforum då det ibland postas "guldkorn bland all fulmetall", men man måste lära sig att urskilja vad som är teori med dåligt underlag och vad som är bra, det är det som är svårt för en nybörjare.

 

 

Gillar verkligen filmen då jag själv spelar runt samma nivåer. Hoppas det kommer mer filmer från de nivåerna. Du är vass, och hör enligt mig hemma nån/några nivåer över där du spelar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa analyser är väldigt dåliga. Finns ju ingen vettig teori i nån av hans analyser.

 

Cobb du är ju en erkänt duktig spelare. Skulle du inte kunna analysera

1010 handen?

 

Som jag ser det är den inte stark nog att syna en AI med?

Pre är det väl hela bordet som är med?

Någon eller några sitter ganska säkert med pp eller?

När då man möts av ett omslag AI, ligger man väl oftast efter?

Vad kan fi ha? I mina ögon har fi över pocket AA, KK och ev QQ eller så har fi settat? Bluff kanppast, men låt gå.

När det dessutom är en fi 2 som synar? Vad kan han ha? Han bluffar väl aldrig i det läget?

Nä jag viker, men jag vet ju att cobb är en mkt bättre spelare, så hur skulle det ha spelats?

 

Lite samma sak i AA handen, du har 2 fi som gått AI före dig, fast du visat att du har en bra hand med ett bett. Iofs hade jag nog aldrig orkat vika där, men förhoppningsvis tänkt över det ordentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att så många fiskar tänker som du, så fort man checkraisar stort så måste det vara bluff eller nötter. Du kan checkraisa AA på vissa brädor eftersom FI kommer att sätta dig på bluff och därmed syna mer light.

 

FYP btw

 

edit: och ja jag förstår att ditt inlägg handlar om att man inte ska bluffa fiskar, men ditt argument för detta är hiskligt dåligt...

 

Och det är därför du checkraisar med AQ, för att få en light syn?

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blir lite konstig TT handen då den är ganska dåligt spelad. Pre så 3betas den till 12, jag hade nog lagt upp det till 22 eller något liknande. När HERO sen lagt in 48+12 (60) kr och det är så mycket döda pengar i potten har jag nog svårt att hitta folden. Men tycker som sagt att hela linjen är fel, jag hade nog fått in pengarna också men på ett lite annorlunda vis.

 

Det finns ju väldigt få 2parskombos dom kan ha, speciellt om man lägger upp 3beten lite högre.

 

Sen om jag är en "erkänt" duktig spelare kan jag väl inte säga så mycket. Allt är relativt, jag tycker inte själv att jag är särskilt duktig och de finns mycket brister i mitt spel. Men jag försöker inte göra superanalyser utan oftast bara tänka logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cobb du är ju en erkänt duktig spelare. Skulle du inte kunna analysera

1010 handen?

 

Som jag ser det är den inte stark nog att syna en AI med?

Pre är det väl hela bordet som är med?

Någon eller några sitter ganska säkert med pp eller?

När då man möts av ett omslag AI, ligger man väl oftast efter?

Vad kan fi ha? I mina ögon har fi över pocket AA, KK och ev QQ eller så har fi settat? Bluff kanppast, men låt gå.

När det dessutom är en fi 2 som synar? Vad kan han ha? Han bluffar väl aldrig i det läget?

Nä jag viker, men jag vet ju att cobb är en mkt bättre spelare, så hur skulle det ha spelats?

 

Lite samma sak i AA handen, du har 2 fi som gått AI före dig, fast du visat att du har en bra hand med ett bett. Iofs hade jag nog aldrig orkat vika där, men förhoppningsvis tänkt över det ordentligt

 

Jag anser också att handen är överspelad faktiskt..

 

 

 

 

 

 

 

 

Aja, NL20-grinden har börjat.

 

+1 inköp igår och +3 idag so far

 

Jag lirade även 3,5k gtd 10$ rebuy, bustade efter att ha investerat 50$...

 

Inte lätt att hänga kvar när man torska:

KK vs AA

AKs vs 77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller väl med om att TT handen är överspelad men om ni kollar floppen igen så är den ju ungefär så torr den kan bli. Även om folk är lösa på svs så känns det inte som att nån skulle kunna ha 2p där. Tack för att du tar dig tid cobbis 8-)

 

 

Orkar inte lägga upp bild, men månadens graf är ganska rolig. Har plussat 1800 den här månaden hittills varav 1300 var igår. Det är alltså 19k händer där jag har vunnit 500 spänn :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du dum på riktigt?

 

Tänkte du komma med några argument eller fortsätta med påhoppen?

 

Bara för att man överspelar 1-2 överpocket så kan man inte säga att en spelare överspelar sina pockets. Det är väl ungefär lika dumt som att säga att en kille alltid höjer på button bara för att han har gjort det senaste två gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...