Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

vi raisar väl många händer som vi INTE synar allin med!= många situationer då du mer än gärna raisefoldar halva din stack?

 

 

F.n jag får gå en svenska kurs

 

Edit: Visst jag är säkert fel ute, syna ni när 2 fi gått allin med era 1010. Jag foldar

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen (13 Mars) var svängig som fan... slutade efter många om och men på +76$/€ (spelade lite olika bord). Jag startade precis min nattgrind, +1 inköp.

 

 

 

 

 

Jag gillar verkligen dessa randombluffar folk gör.

 

 

http://www.liquidpoker.net/h/653573

http://www.liquidpoker.net/h/653576

Känner någon till en skön konverter, prima -> pf.nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt öl i den här kroppen, men? Syna vad? Det gör han ju aldrig? Han ställer ju i tid och otid?

Eller menar du syna fi's allin? Ja inte fan kan man höja den :mrgreen:

 

Men allvarligt, visst R/S är ju ett alternativ om stackarna är tillräckligt djupa. Men det är dom ju sällan i dom här fallen eftersom det oftast hamnas AI postflopp

 

Detta är det sista jag skriver här eftersom folk verkligen verkar efterblivna. Speciellt du Crappy samt Aaaah.

 

På floppen har vi tre alternativ med våran TT, antingen foldar vi, synar eller raisar.

 

Foldar är ett ganska kasst alternativ så det tar vi bort direkt.

Syna är ett ganska bra alternativ och bör tänkas över.

Raisa är också ett bra alternativ som bör tänkas över.

 

Det står alltså mellan att syna och raisa. Det man bör tänka på i en situation som denna är att om vi väljer att raisa så måste vi också syna en om vi får mothugg! Vi får alldeles för bra pottodds för att folda. I lägen som dessa kan man istället välja det andra alternativet, alltså syn.

 

Med TT i detta läge, som spelad, kommer vi oftast att ligga under, just därför kan det vara bra att undvika att sätta sig själv i den tråkiga sitsen. Syna och omvärdera på turn istället. Gör beslutet lite enklare.

 

Hoppas du förstog nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är det sista jag skriver här eftersom folk verkligen verkar efterblivna. Speciellt du Crappy samt Aaaah.

 

På floppen har vi tre alternativ med våran TT, antingen foldar vi, synar eller raisar.

 

Foldar är ett ganska kasst alternativ så det tar vi bort direkt.

Syna är ett ganska bra alternativ och bör tänkas över.

Raisa är också ett bra alternativ som bör tänkas över.

 

Det står alltså mellan att syna och raisa. Det man bör tänka på i en situation som denna är att om vi väljer att raisa så måste vi också syna en om vi får mothugg! Vi får alldeles för bra pottodds för att folda. I lägen som dessa kan man istället välja det andra alternativet, alltså syn.

 

Med TT i detta läge, som spelad, kommer vi oftast att ligga under, just därför kan det vara bra att undvika att sätta sig själv i den tråkiga sitsen. Syna och omvärdera på turn istället. Gör beslutet lite enklare.

 

Hoppas du förstog nånting.

 

En sista kommentar från en efterbliven.

Jag är helt på det klara med att vi kan syna där. Men för fan, det gör vi ju inte.

När vi då får ett omslag allin och syn på den trebetten, är det dags att inse att vi har 2 outs

För att få pottodds behöver vi ha minst 10ggr pengarna för vår syn eller?

Vi har 99:- kvar för synen och potten är 370. Pottods?

Låt gå för att fi bluffar 50% av fallen, men 2 fi som bluffar 50% tja då kanske AI synen är berättigad. Men det händer nog aldrig för så dj... dålig kan inte fi 2 vara

 

Nåväl, jag har säkert fel så inih-vete men vi kan väl inte förändra förutsättningarna, och prata syn (innan ai alltså) för även om vi borde synat (vilket jag tycker är ok, eftersom jag förespråkar pottkontroll här) så gör vi inte det.

Återigen, jag hade behålt ett halvt inköp, men det är säkert det som gör att jag spelar på 0,5 och du på 2,5 (eller 5-10 nu?)

 

Btw är jag så dj... efterbliven så jag la bort 1/2 inköp under tiden på en AI med lågt par :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är det sista jag skriver här eftersom folk verkligen verkar efterblivna. Speciellt du Crappy samt Aaaah.

g.

 

Skönt att höra att mitt spel inte var så dåligt. Jag ser gärna att du fortsätter kommentera händer, det är ju trots allt mina händer och jag som behöver hjälp med dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi raisar väl många händer som vi INTE synar allin med!= många situationer då du mer än gärna raisefoldar halva din stack?

 

Givetvis är de två uttalandena samma sak. Om vi spelar TT med raise på floppen här så är jag ganska säker på att vi kommer göra det med i princip alla händer vi 3-betar från BB. Jag tror dessutom att vi i de flesta händer kommer få minst en all in mot oss, allra oftast från SB. Alltså kommer vi om vi har en raisefoldrange (vilket i princip borde vara alla höga par som inte setar) mer än gärna raisefolda halva stacken eftersom spelet är ganska förutsägbart i den här situationen.

 

10,10

 

Där en fi höjt min kraftiga raise på floppen och gått AI

fi 2 har synat fi 1 och också gått AI

Detta efter det att hela bordet synat min raise pre

 

Kanske :roll:

 

För övrigt så är 48 ingen kraftig raise, den är ganska mesig. Folk efter oss får typ 3:1 i pottodds. SB får väldigt mycket bättre.

 

Jag kan gå med på att handen är ganska uselt spelad i övrigt som cobb89 är inne på, men när vi väl har spelat som vi gjort måste vi syna, annars kan vi lika gärna donera 60 spänn till välgörenhet istället för att spela poker med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att mitt spel inte var så dåligt. Jag ser gärna att du fortsätter kommentera händer, det är ju trots allt mina händer och jag som behöver hjälp med dem!

 

Jag ber om ursäkt, jag ska försöka hålla mig utanför i fortsättningen

Blev lite tiltad av att bli kallad efterbliven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sista kommentar från en efterbliven.

Jag är helt på det klara med att vi kan syna där. Men för fan, det gör vi ju inte.

När vi då får ett omslag allin och syn på den trebetten, är det dags att inse att vi har 2 outs

För att få pottodds behöver vi ha minst 10ggr pengarna för vår syn eller?

Vi har 99:- kvar för synen och potten är 370. Pottods?

Låt gå för att fi bluffar 50% av fallen, men 2 fi som bluffar 50% tja då kanske AI synen är berättigad. Men det händer nog aldrig för så dj... dålig kan inte fi 2 vara

 

Nåväl, jag har säkert fel så inih-vete men vi kan väl inte förändra förutsättningarna, och prata syn (innan ai alltså) för även om vi borde synat (vilket jag tycker är ok, eftersom jag förespråkar pottkontroll här) så gör vi inte det.

Återigen, jag hade behålt ett halvt inköp, men det är säkert det som gör att jag spelar på 0,5 och du på 2,5 (eller 5-10 nu?)

 

Btw är jag så dj... efterbliven så jag la bort 1/2 inköp under tiden på en AI med lågt par :oops:

 

Vi har 51,50 kvar att syna i en maxpott på 307 för oss.

 

Effektiva stackar pre på 111,50.

 

Pre: 12 kr * 5 =60.

Flopp: eff stackar 99,50. Bet 48+två all in på 99,50*2=247

Pre+flopp=307.

 

Vi får alltså mer än 6:1 i odds. Vi behöver då 15% ev för att kunna syna matematiskt. Med två outs har vi runt 8,5%. Om du räknar lite på andra tänkbara händer så kan du se att det inte krävs så himla många procent toppar/tvåpar/stegdrag för att göra synen korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gillar den här handen:

 

 

 

** Pinner 2 [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - € Cash Game) Real Money

 

- highwire sitting in seat 1 with €58.04 [Dealer]

- Puscherman sitting in seat 2 with €7.43

- sammejao sitting in seat 3 with €21.90

- Sweden_Pound sitting in seat 4 with €21.10

- dragget sitting in seat 5 with €20.49

- daugava90 sitting in seat 6 with €14.03

 

Puscherman posted the small blind - €0.10

sammejao posted the big blind - €0.20

** Dealing card to sammejao: 7 of Hearts, 5 of Spades

Sweden_Pound folded

dragget folded

daugava90 folded

highwire called - €0.20

Puscherman called - €0.20

sammejao checked

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, J of Clubs, 7 of Spades

Puscherman bet - €0.60

sammejao raised - €1.60

highwire raised - €5.00

Puscherman folded

sammejao called - €5.00

 

** Dealing the turn: 8 of Hearts

sammejao checked

highwire checked

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

sammejao went all-in - €16.70

Eftersom jag överbettar så känns ser det bluffigt ut. Kommer ändå få syn av alla andra 7or och möjligtvis nåt 2p osv.

highwire called - €16.70

sammejao shows: 7 of Hearts, 5 of Spades

highwire mucks: 10 of Hearts, 10 of Spades

sammejao wins €42.37 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Status-update

 

Jag satt in en rulle på Prima den 3e Mars. Rullen jag satt in låg på 300€, så jag började kötta NL10$/€ och målet var att nå 600€, så att jag skulle ha 30 st NL20€ inköp.

 

Nu, 12 dagar senare ligger rullen på 768€ och jag inväntar rakeback. :-)

 

Den totala profiten för dessa 12 dagar blir: 7169:-, vilket jag är väldigt nöjd med eftersom det är på NL10/20

 

Stats:

 

34pnty8.jpg

 

Jag sitter på en deal med 60% RB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

segt fortfarande alltså?

 

Lite semi-samesame här... Fast här träffar jag nada istället, så jag slipper ju bli utdragen big time iallafall. Ex jag AQ, flop KJ. Jag KQ, flop AT osv osv osv osv osv osv osv osv. Men nu vänder det snart, det känner jag :lol:;-)

 

Nja ska väl inte säga att jag har motrigg fortfarande direkt, men jag drar fortfarande ganska kallt hela tiden. Tråkigt för det blir ju trist att grinda flera timmar om dagen när det inte vill sig alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Aaaah INTE menar det så är det ganska dumt av honom att "donka ur [sig] en sån generell idiotisk kommentar".

 

Lite svårt att läsa det du skriver ibland :roll:

 

Jag har inte sagt att man ska raise folda halva sin stack även om det finns situationer där man "vet" att man är ute på hal is med ett överpar och inser att det är dags att hitta folden med överpar för att slippa dra till 2outs

 

Om du alltid stoppar in det efter att ha raisat så har du en ganska stor läcka i ditt spel imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att läsa det du skriver ibland :roll:

 

Jag har inte sagt att man ska raise folda halva sin stack även om det finns situationer där man "vet" att man är ute på hal is med ett överpar och inser att det är dags att hitta folden med överpar för att slippa dra till 2outs

 

Om du alltid stoppar in det efter att ha raisat så har du en ganska stor läcka i ditt spel imo

 

Jag förstår att det blir jobbigt när man som du missuppfattar med vilje.

 

Kan fixa fram citaten åt dig.

 

Jag tycker att TTn är överspelad men att den är dåligt spelad både pre och på flop. Flopspelet blir svårare mtp preflopspelet...

 

 

Som spelad blir det svårt att folda eftersom vi kommer leda tillräckligt ofta mtp pottoddsen, men det är inte direkt roligt att få in pengarna där heller.

 

Om vi inte tänker syna allin ska vi inte heller raisa den, simpel logik...

 

Å herregud vad fel du tänker, vi raisar väl många händer som vi INTE synar allin med!

Det är ju väldigt situationsberoende, du kan ju inte donka ur dej en sån generell idiotisk kommentar..logik..du, den fattas hos dej :roll:

 

Cobb89 analyserar en specifik hand där Hero har raisat in halva sin stack i potten (du klipper iof bort typ 75% av hans post så att du kan strunta i vad han faktiskt skriver). Du skriver att vi foldar många händer vi raisar. Ergo, vi kommer raisefolda halva vår stack ofta iom att vi kommer raisa vår 3-betsrange ofta och ofta få omslag mot oss.

 

Lite kul också att denna kommentar kommer mindre än en sida efter att du gnäller på cobb89 för att han inte diskuterar de specifika händerna du gjorde. Kan du stava till dubbelmoral?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...