Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska leta upp dig 8 dar i veckan, det är ju sanslöst vilken motrigg. Det kan inte gå och förlora mot dig

88 kunde du kanske släppt, tycker jag, men resten???? Hemskt

 

Tankegång, är det så att du letar upp extremt lösa spelare?

Det är ju hopplöst att sätta en 85 vpip'are på en hand, så resultatet kan ju bli så här.

Om du är uppe mot 4 st extremlösa individer så är du ju i underläge rätt ofta, någon av dom träffar ju och stackar av dig?

Personligen började jag inrikta mig på 35-40 spelare, dom vet man ju vad dom har (ibland) och oftast har dom vett att inte jaga 2 outarn, som alltid sitter på rivern genom svs riggens försorg?

 

Nä högst en extemlös vid bordet, och desvärre pottkontroll, pottkontoll och pottkontroll. (vilket iofs jag har noll av)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska leta upp dig 8 dar i veckan, det är ju sanslöst vilken motrigg. Det kan inte gå och förlora mot dig

88 kunde du kanske släppt, tycker jag, men resten???? Hemskt

 

Tankegång, är det så att du letar upp extremt lösa spelare?

Det är ju hopplöst att sätta en 85 vpip'are på en hand, så resultatet kan ju bli så här.

Om du är uppe mot 4 st extremlösa individer så är du ju i underläge rätt ofta, någon av dom träffar ju och stackar av dig?

Personligen började jag inrikta mig på 35-40 spelare, dom vet man ju vad dom har (ibland) och oftast har dom vett att inte jaga 2 outarn, som alltid sitter på rivern genom svs riggens försorg?

 

Nä högst en extemlös vid bordet, och desvärre pottkontroll, pottkontoll och pottkontroll. (vilket iofs jag har noll av)

 

svarar nån gång när jag har ork

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelade jag denna? Är det okey att stoppa in degen på turn?

 

BossMedia Game #968603129: Table Anna 84 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 18:12:12 - 2009/03/10

Seat 1: JaKe2 (kr110.19)

Seat 3: snyggyngve (kr120.00)

Seat 2: 3CG (kr48.00)

Seat 4: Rilla44 (kr27.00)

Seat 5: ranten (kr218.47)

JaKe2 posts the small blind of kr0.50

3CG posts the big blind of kr1.00

Rilla44 posts the big blind of kr1.00

ranten is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve King of DiamondsQueen of Diamonds

snyggyngve raises kr4.50

Rilla44 folds

ranten folds

JaKe2 calls kr4.50

3CG folds

*** FLOP *** 2 of Diamonds5 of Diamonds3 of Hearts

JaKe2 checks

snyggyngve bets kr8.25

JaKe2 raises kr16.50

snyggyngve calls kr16.50

*** TURN *** 2 of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsQueen of Clubs

JaKe2 bets kr44.00

snyggyngve goes all-in with kr99.00

JaKe2 goes all-in with kr89.19

*** RIVER *** 2 of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsQueen of Clubs6 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr216.83 | Rake kr5.55

Board: 2 of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsQueen of Clubs6 of Spades

JaKe2 won (kr216.83), showed 3 of Spades5 of Clubs

3CG won (kr0.00), mucks

snyggyngve won (kr0.00), showed King of DiamondsQueen of Diamonds

Rilla44 won (kr0.00), mucks

ranten won (kr0.00), mucks

 

Helt OK, såvitt jag kan se vid en snabb titt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossMedia Game #968638795: Table Anna 76 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 18:44:46 - 2009/03/10

Seat 1: Gulo gulo (kr269.37)

Seat 2: snyggyngve (kr118.50)

Seat 4: spurs44 (kr19.31)

Seat 5: FireAs (kr62.84)

spurs44 posts the small blind of kr0.50

FireAs posts the big blind of kr1.00

snyggyngve is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve King of ClubsKing of Hearts

Gulo gulo calls kr1.00

snyggyngve raises kr4.50

spurs44 folds

FireAs folds

Gulo gulo calls kr4.50

*** FLOP *** 7 of Clubs4 of Spades4 of Diamonds

Gulo gulo checks

snyggyngve bets kr7.87

Gulo gulo raises kr15.74

snyggyngve calls kr15.74

*** TURN *** 7 of Clubs4 of Spades4 of DiamondsJack of Hearts

Gulo gulo bets kr48.00

snyggyngve calls kr48.00

*** RIVER *** 7 of Clubs4 of Spades4 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds

Gulo gulo bets kr104.00

snyggyngve goes all-in with kr50.26

*** SUMMARY ***

Total pot kr232.54 | Rake kr5.96

Board: 7 of Clubs4 of Spades4 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds

snyggyngve won (kr0.00), mucks

Gulo gulo won (kr232.54), showed 3 of Clubs4 of Clubs

spurs44 won (kr0.00), mucks

FireAs won (kr0.00), mucks

 

Här vete 17 om du inte är lite on tilt..jag hade nog foldat på river, eller kanske redan turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag göra annat än syna ned honom här när han halvpottar hela vägen?

 

BossMedia Game #968641650: Table Anna 22 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 18:47:18 - 2009/03/10

Seat 1: snyggyngve (kr147.61)

Seat 2: Tozzee (kr88.44)

Seat 4: Biggles1 (kr297.65)

Seat 5: *sorry* (kr156.46)

Seat 3: Blåstfisk (kr320.75)

Tozzee posts the small blind of kr0.50

Blåstfisk posts the big blind of kr1.00

snyggyngve is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve 8 of Diamonds8 of Clubs

Biggles1 calls kr1.00

*sorry* folds

snyggyngve raises kr4.50

Tozzee folds

Blåstfisk folds

Biggles1 raises kr12.37

snyggyngve calls kr12.37

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of Hearts5 of Diamonds

Biggles1 bets kr13.12

snyggyngve calls kr13.12

*** TURN *** 6 of Clubs5 of Hearts5 of Diamonds6 of Diamonds

Biggles1 bets kr26.24

snyggyngve calls kr26.24

*** RIVER *** 6 of Clubs5 of Hearts5 of Diamonds6 of Diamonds6 of Hearts

Biggles1 bets kr52.48

snyggyngve calls kr52.48

*** SUMMARY ***

Total pot kr204.68 | Rake kr5.24

Board: 6 of Clubs5 of Hearts5 of Diamonds6 of Diamonds6 of Hearts

snyggyngve won (kr0.00), mucks

Tozzee won (kr0.00), mucks

Blåstfisk won (kr0.00), mucks

Biggles1 won (kr204.68), showed Ace of HeartsAce of Spades

*sorry* won (kr0.00), mucks

 

 

Ja, här borde du definitivt hittat folden för länge sen. Varför återhöjer Fi preflop? Tror du inte han har bättre än åttor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossMedia Game #968716325: Table Anna 43 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 19:49:01 - 2009/03/10

Seat 2: aek (kr96.50)

Seat 5: snyggyngve (kr114.73)

Seat 1: bosselleri (kr228.54)

Seat 3: MÄLAREN (kr38.00)

Seat 4: svirvel (kr161.45)

aek posts the big blind of kr1.00

bosselleri posts the small blind of kr0.50

snyggyngve is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve Ace of Spades10 of Spades

MÄLAREN folds

svirvel folds

snyggyngve raises kr3.50

bosselleri calls kr3.50

aek calls kr3.50

*** FLOP *** King of Hearts2 of Diamonds7 of Spades

bosselleri bets kr3.00

aek folds

snyggyngve calls kr3.00

*** TURN *** King of Hearts2 of Diamonds7 of SpadesAce of Diamonds

bosselleri bets kr1.00

snyggyngve raises kr14.87

bosselleri raises kr28.74

snyggyngve calls kr28.74

*** RIVER *** King of Hearts2 of Diamonds7 of SpadesAce of DiamondsQueen of Spades

bosselleri bets kr50.00

snyggyngve calls kr50.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr169.64 | Rake kr4.34

Board: King of Hearts2 of Diamonds7 of SpadesAce of DiamondsQueen of Spades

snyggyngve won (kr0.00), mucks

bosselleri won (kr169.64), showed 2 of HeartsKing of Diamonds

aek won (kr0.00), mucks

MÄLAREN won (kr0.00), mucks

svirvel won (kr0.00), mucks

 

Här kunde du ha hittat turnfolden efter Fi:s återhöjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Decoy: Fan vad du foldar allt :-P

Men du har förmodligen rätt på det flesta händer. KK handen där jag blev stackad var mot en halvtight kille så satte honom inte på en fyra där direkt, så det är nog för vekt att folda där.

Spelar du på nivån och vad nickar du?

 

Tack för att du tog dig tid, känns bra att få lite input när man förlorat så mycket (eller många inköp iaf) på kort tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Decoy: Fan vad du foldar allt :-P

Men du har förmodligen rätt på det flesta händer. KK handen där jag blev stackad var mot en halvtight kille så satte honom inte på en fyra där direkt, så det är nog för vekt att folda där.

Spelar du på nivån och vad nickar du?

 

Tack för att du tog dig tid, känns bra att få lite input när man förlorat så mycket (eller många inköp iaf) på kort tid!

 

Njae, en del händer måste man kunna folda, även om det tar emot. Vad gäller KK-handen, så kan du ha rätt, men jag såg det utifrån hur han spelat. Även om halvtight, så kan han ju sitta med A,4..t.ex..han betade så pass säkert, och var dessutom ingen shortstack, så jag föredrar folden där i alla fall, men du kan som sagt ha rätt hur som helst i den handen.

 

Jag spelar fortfarande på nivån, men jag håller på och tröttnar..har haft lite för mycket av badbeats och konstiga utdragningar. Och alltför många AA och KK som inte givit ett dugg.

 

Jag börjar faktiskt på allvar tro att riggen existerar. Det kan inte vara rimligt att man ska kunna få så pass långa downswingar på en så lätt nivå. Anledningen till riggfunktionen, är att SvS är i desperat behov av att behålla spelarklientelet=fisken. Eftersom pokerboomen sedan länge är över tillströmmar så få nya fiskar, och man vill att befintliga fiskar ska stanna kvar, därför har man lagt in en rigg, som är riktad mot de som spelat mycket på micro/låglimit och vunnit.

 

Det är en teori jag har, dels baserad på egna erfarenheter, men också på andras, vars microdagböcker jag läst här. Lite för många ganska duktiga spelare, som drabbas av lite för långa downswingar mot spelare, som till största delen inte har elementära pokerkunskaper...

 

Mitt nick vill jag inte avslöja. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar faktiskt på allvar tro att riggen existerar

 

Nej, gör inte det. Varians samt selektivt minne är det. Om det är riggat så krävs det bara rätt sorts analys av några stora PT-databaser för att avslöja den. Dessutom skulle inte konspirationen bara behöva involvera massor med anställda på SvS samt boss media, utan även på de högt ansedda företag som kontrollerar och utvärderar slumpgeneratorn och variansen i deras pokerklient.

 

Apropå ingenting, riktat till någon som antagligen läser den här dagboken: om 230kr ligger i potten och om du MAX vinner 40% av gångerna, så vinner du i snitt som mest 230*40 = 92kr. Om det då kostar 155kr att syna så förlorar du i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, gör inte det. Varians samt selektivt minne är det. Om det är riggat så krävs det bara rätt sorts analys av några stora PT-databaser för att avslöja den. Dessutom skulle inte konspirationen bara behöva involvera massor med anställda på SvS samt boss media, utan även på de högt ansedda företag som kontrollerar och utvärderar slumpgeneratorn och variansen i deras pokerklient.

 

Apropå ingenting, riktat till någon som antagligen läser den här dagboken: om 230kr ligger i potten och om du MAX vinner 40% av gångerna, så vinner du i snitt som mest 230*40 = 92kr. Om det då kostar 155kr att syna så förlorar du i längden.

 

Det där är ju ett standardsvar, "varians och selektivt minne". Problemet är, att downswingarna tenderar att bli orimligt långa i relation till kompetensen hos motspelarna. Det finns exempel på tidigare dagböcker av duktiga killar, med downswingar på 30 k händer..på 1/2-nivån..eller 15-20 k händer på 0,50/1 SEK. Det är en väldig massa timmar. Jag anser det orimligt med tanke på de bristande pokerkunskaper som merparten har på dessa nivåer.

 

Naturligtvis är det svårt att säga vad som är en "rimlig" downswing på micronivån, men jag kan bara relatera till hur det var tidigare. Att downswingarna blivit längre för kunniga spelare, kan inte förklaras med att motståndet hårdnat markant, för det har det inte. Dock har det blivit tightare överlag även på 0,50/1, men det kan inte förklara allt.

 

Vad har du för bevis för att en konspiration skulle behöva involvera massor av SvS-anställda? Det räcker med att en liten expertgrupp, samt ledningen, känner till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju ett standardsvar, "varians och selektivt minne". Problemet är, att downswingarna tenderar att bli orimligt långa i relation till kompetensen hos motspelarna. Det finns exempel på tidigare dagböcker av duktiga killar, med downswingar på 30 k händer..på 1/2-nivån..eller 15-20 k händer på 0,50/1 SEK. Det är en väldig massa timmar. Jag anser det orimligt med tanke på de bristande pokerkunskaper som merparten har på dessa nivåer.

 

Naturligtvis är det svårt att säga vad som är en "rimlig" downswing på micronivån, men jag kan bara relatera till hur det var tidigare. Att downswingarna blivit längre för kunniga spelare, kan inte förklaras med att motståndet hårdnat markant, för det har det inte. Dock har det blivit tightare överlag även på 0,50/1, men det kan inte förklara allt.

 

Vad har du för bevis för att en konspiration skulle behöva involvera massor av SvS-anställda? Det räcker med att en liten expertgrupp, samt ledningen, känner till det.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är egentligen inte mycket för rigg-snacket. Det gamla vanliga att siten inte tjänar någonting på att rigga tror jag stämmer alldeles för bra. Isf skulle alla klienter vara riggade eftersom det klagas på rigg överallt.

 

Men jag får väl hålla med decoy om att de vill hålla kvar fisken också. Mina senaste 11k händer har jag bara undrat hur jag ska förlora pengarna. Min KK hand mot 63 ai pre var väl ett bra exempel på rigg och det har ju varit så hela veckan nu. För att ge decoy's teori lite mer cred så skickade jag faktiskt ett mail till svs support med en mängd HH från idag och igår och frågade hur normalt de tyckte att det var. Så klart tyckte de att det var hur normalt som helst men det var efter det som det kändes som att det släppte och jag plussade faktiskt 500 ;-) Sorgligt att skicka mail till supporten, jag vet.

 

Men som sagt, tror inte på rigg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror knappast att det finns nån rigg. Kollar man live-poker händer sjuka saker där också.

Så stort som poker är nu behöver sajterna knappast riskera hela sin existens för att tjäna lite extra.

Man skulle kunna förklara detta mer detaljerat, men tror alla har läst det förr, och vet vad jag menar.

 

Sen ni som klagar på att ni "hela tiden" förlorar med KK mot 63s all-in preflop osv; 1 gång av 5 förlorar KK mot 63s. Och det är ganska ofta för den som tycker att KK "alltid" borde vinna.

Sluta hamna all-in hela tiden (även om jag oftast gärna hamnar all-in med KK preflop), spela gata för gata, utöva pottkontroll när handen eller fi/bordet kräver det, och lägg dig om du är slagen. KK är bara ett par.

 

Poker är nog mer komplext än dom flesta tror, och det räcker inte alltid med att spela rätt enligt sina och motståndarens kort.

 

Det är ofta svårt att känna "var man står" i en pott på svs's 0.5/1 kr, men det är knappast pokerns eller riggens fel, det är pga att lägsta nivåerna är så nära playmoney man kan komma.

 

Man kan säker missuppfatta mycket av det jag skrivit om man vill, och jag hade säkert kunna säga en del saker bättre. Men det orkar jag inte bry mig om efter att ha jobbat 12 timmar. Texten är för dom som vill förstå, inte för dom som vill missförstå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle en pokersite rigga EMOT spelarna som genererar mest rake? De flesta fiskar spelar förmodligen inte ens en bråkdel av de händer som en reg gör. Dessutom skulle inte lönehelgen generera megapluss för bra spelare om det inte var så att fiskar sätter in pengar då och förlorar dem. Är det riggat till fiskarnas fördel borde det finnas mycket fler som klagar på dåliga resultat under lönehelgen.

 

Min teori är att det snarare är så att siten skulle förlora på att rigga till fiskens fördel. Sätter en fisk in mer pengar om han förlorar de han har? Japp. Sätter en kompetent spelare in pengar om han förlorar de han har? Nej, han hittar istället på rigg-teorier och byter site.

 

En annan faktor att ta i beräkningen är att pottstorlekar varierar. Om sjuka utdragningar sker i stora potter så skadar det resultatet extremt, även om man vinner sin beskärda del av potterna.

 

Extremexempel: Vi går all in preflop med AA vs KK 5 gånger. Statistiskt sett så vinner vi 4 st av dessa (80%). Ponera nu att vi i de fyra vi vinner är uppe mot shortstacks på 20BB, men i den vi förlorar så är effektiva stackar 200BB. Detta skulle innebära att vi vinner 80BB men förlorar 200, dvs gör ett nettoresultat på -120BB, trots att vi vunnit precis så många gånger som vi statistiskt sett borde. Lägger man till att vi kanske bara vinner 3 av de andra så har vi istället ett nettoresultat på -160BB.

 

Även om det sällan är så här extremt så tror i alla fall jag att det inte krävs så hysteriskt mycket för att man ska ha en längre downswing då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...