Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har du lirat nåt mot mig på senaste då?

 

Btw, Aaaah, är det inte småsjukt att jag har exakt noll händer på dig i PT? För du nickar väl Aaaah på SvS också?

 

Nej, jag har inte mött dig. Konstigt, då du väl spelar så pass mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad du menar med shortstack? Jag köper alltid in med 120bb, 200 om det är några djupa fiskar.

Jag såg bara att du satt med runt 120 på samtliga bord så jag antog att du av någon kanske intressant anledning spelade short?

 

Är elva inköp för dej 120x11 eller 200x11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg bara att du satt med runt 120 på samtliga bord så jag antog att du av någon kanske intressant anledning spelade short?

 

Är elva inköp för dej 120x11 eller 200x11?

 

Det är någon löjlig svs-grej, att köpa in med 120bb är inte att shortstacka.

 

Har spelat med 100bb i ett år förutom nu senaste 1,5 månaden på svs så elva inköp för mig är 11x100. Har skrivit det tidigare i tråden också. Det kanske är lite dumt eftersom nog många ser ett inköp som 200bb men det är väl vad man är van vid antar jag.

 

Har vi spelat idag? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer som en jävla gud nu. Tror jag dragit in 7 inköp på en timme

 

Edit: 11 var det visst

 

NP men WTF, har du övergivit mig i utdragningsträsket? Själv backade jag 3 inköp lite drygt. på en stöööööööörd kväll. ex AQ vs Q2 all in på QT5floppen, turn 2 SJÄLVKLART. A8 vs AT på floppen A83. Turn 9, river 9, torskar mot högre kicker :lol: osv osv. Floppa för övrigt 3 set igår. Torska alla tre. (En var dock kasst slowspelad) :roll:

 

Nu är ju inte tre inköp så mycket men BORDE ha plussat ca 6-7 inköp om jag inte blivit så massivt utdragen hela kvällen:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tillbaka som vanligt. Först översettad i en 350bb pot och sen denna

 

 

BossMedia Game #976500663: Table Anna 91 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 19:09:21 - 2009/03/19

Seat 1: Croonan (kr196.09)

Seat 2: klagla (kr142.50)

Seat 3: snyggyngve (kr144.19)

Seat 4: LYPSYLET (kr235.04)

Seat 5: Wildwoman (kr100.00)

LYPSYLET posts the big blind of kr1.00

snyggyngve posts the small blind of kr0.50

Wildwoman posts the big blind of kr1.00

klagla is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve 10 of Hearts10 of Diamonds

Wildwoman checks

Croonan calls kr1.00

klagla folds

snyggyngve raises kr5.00

LYPSYLET calls kr5.00

Wildwoman calls kr5.00

Croonan calls kr5.00

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Spades2 of Clubs

snyggyngve bets kr14.00

LYPSYLET folds

Wildwoman calls kr14.00

Croonan calls kr14.00

*** TURN *** 10 of Clubs6 of Spades2 of Clubs3 of Diamonds

snyggyngve bets kr46.50

Wildwoman calls kr46.50

Croonan folds

*** RIVER *** 10 of Clubs6 of Spades2 of Clubs3 of Diamonds4 of Diamonds

snyggyngve bets kr44.00

Wildwoman goes all-in with kr34.50

*** SUMMARY ***

Total pot kr218.41 | Rake kr5.59

Board: 10 of Clubs6 of Spades2 of Clubs3 of Diamonds4 of Diamonds

Croonan won (kr0.00), mucks

klagla won (kr0.00), mucks

snyggyngve won (kr0.00), showed 10 of Hearts10 of Diamonds

LYPSYLET won (kr0.00), mucks

Wildwoman won (kr218.41), showed 6 of Clubs5 of Spades

 

Det är sådana händer som göra att jag vill sluta med poker ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är dagens grind avslutat. Landade på +800 så det känns helt ok mtp att jag hade några coolers i tidigare. Landade på 1,2k plus igår så har haft två bra dagar nu. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så här månaden ut nu så kanske det kan bli ett hyffsat månadsresultat ändå :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det känns som att jag borde ta tag i mig själv och kliva uppåt. Jag har gått och väl rulle för det men jag hatar att gå upp i nivåer för det känns alltid som att alla är mycket bättre. Hur är regsen, är dem mycket bättre än på 0,5/1? Sen känns det väldigt ofta som att värdet är bättre på 0,5/1 än på 1/2. Ni som spelar 1/2 kan väl kanske berätta om det är några skillnader? Är väl inte lika mycket fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det känns som att jag borde ta tag i mig själv och kliva uppåt. Jag har gått och väl rulle för det men jag hatar att gå upp i nivåer för det känns alltid som att alla är mycket bättre. Hur är regsen, är dem mycket bättre än på 0,5/1? Sen känns det väldigt ofta som att värdet är bättre på 0,5/1 än på 1/2. Ni som spelar 1/2 kan väl kanske berätta om det är några skillnader? Är väl inte lika mycket fisk?

 

Självklart är regsen bättre och de finns mindre fiskar. Men med tiden så utvecklas du och blir förhoppningsvis bättre än regsen.

 

 

 

 

Klurig hand, fold?

 

Stats osv, hittas i länken

http://www.liquidpoker.net/h/656759

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det känns som att jag borde ta tag i mig själv och kliva uppåt. Jag har gått och väl rulle för det men jag hatar att gå upp i nivåer för det känns alltid som att alla är mycket bättre. Hur är regsen, är dem mycket bättre än på 0,5/1? Sen känns det väldigt ofta som att värdet är bättre på 0,5/1 än på 1/2. Ni som spelar 1/2 kan väl kanske berätta om det är några skillnader? Är väl inte lika mycket fisk?

 

Det är väl inte så särskilt mkt tuffare motstånd på 1/2, men jag har en känsla av att det finns flera regs där. Jag har spelat där en del, inte så mkt dock, men jag tyckte det verkade tightare, och därmed sämre värde. Men visst finns det en del fiskar där också, men jag tror 1/2 har blivit en slags grindernivå för A-kasseregs...he-he.

 

Jag tror det kan bli ganska segt att spela 1/2, stor risk för långa break-even-perioder. Bäst är väl att sikta på att gå vidare till 2,50/5, när man väl har rulle för det..en 30 k SEK och is i magen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...