Gå till innehåll

Lås db tack

Snygglenn

Recommended Posts

ok. Pma nick då:D. Lirar USD för att jag inte har 30 Inköp i Euro än på Redbet orkar inte Dega in mer heller. La in 1900 E. har 2700 nu. Vill ha typ 35 inköp på nivån jag lirar. Semi scared annars typ, lite för bra MM kanske. på SvS har jag kört typ 50 inköps regeln:P

Missat att svara på detta. Tycker du tänker helt fel. Visst att du bara har 1,9k euro inne på boss men du har ju fortfarande 40k+ på svs. Jag lirade nl100 med 1,3k inne och nl200 igår och har def inte €6k på boss. Är ju rullen i det stora som spelar roll, inte vad du har inne på sajten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Missat att svara på detta. Tycker du tänker helt fel. Visst att du bara har 1,9k euro inne på boss men du har ju fortfarande 40k+ på svs. Jag lirade nl100 med 1,3k inne och nl200 igår och har def inte €6k på boss. Är ju rullen i det stora som spelar roll, inte vad du har inne på sajten

håller helt med dig. Hehe alla gånger man suttit o grindat nl200 med typ 1k på sajten bara för att man inte orkar deposita

Länk till kommentar

Vilken line tar ni på flop? Och skulle nån vänlig själ vilja hjälpa mig med matten så vore de jättebussigt :) (equity/pottoddsen/handrange etc)????

Jag provade lite själv, om nu detta stämmer så är det en självklar bet/syn. Är FI's handrange för bred? Help!

Board: 4c 6d Qc

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.656% 39.66% 00.00% 16489 0.00 { Kc2c }

Hand 1: 60.344% 60.34% 00.00% 25091 0.00 { QQ+, AQs, KQs, AQo+, KQo

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($55.14)

Button ($50.25)

SB ($50.94)

Hero (BB) ($53.92)

UTG ($62.47)

Preflop: Hero is BB with Kclub.gif, 2club.gif

UTG bets $1.50, MP calls $1.50, 1 fold, SB calls $1.25, Hero raises $7, 1 fold, MP calls $6, SB calls $6

Flop: ($24) Qclub.gif, 4club.gif, 6diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $13, MP raises $47.64 (All-In), 1 fold, Hero

Länk till kommentar

meh

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($84.85)

BB ($100)

UTG ($124.80)

MP ($167.36)

Hero (Button) ($99.50)

Preflop: Hero is Button with Jheart.gif, Qclub.gif

1 fold, MP calls $1, Hero bets $4.50, SB calls $4, 1 fold, MP calls $3.50

Flop: ($14.50) 10spade.gif, Kdiamond.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets $10.87, SB raises $29.74, 1 fold, Hero raises $84.13 (All-In), SB calls $50.61 (All-In)

Turn: ($175.20) 8diamond.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($175.20) Aheart.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $175.20

Results:

Hero had Jheart.gif, Qclub.gif (straight, Ace high).

SB had Adiamond.gif, 10diamond.gif (full house, Aces over tens).

Outcome: SB won $172.20

Länk till kommentar

3beta inte pre

på flopp får du betsyna eller gå för CRAI imo

och som spelat kan du inte vika när du betar nej :)

varför inte squeeza pre??

K2s har blockers mot AK/KK.

Det är 5max.

Killen lirar typ 22/20.

Kan du uträkningen man gör för att veta när man ska syna eller ej? Där man går efter handrange, equity osv.

Länk till kommentar

Börjar bli frustrerad så stänger ner nu. Missade massa drag osv

Mot jolloti, förstår inte hur killen kan ha nöt varje hand. Är back säkert 500 mot honom

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($252.05)

Hero (UTG) ($236.52)

MP ($169.14)

Button ($114.35)

SB ($103.22)

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Qspade.gif

Hero bets $3, 1 fold, Button calls $3, 2 folds

Flop: ($7.50) Kdiamond.gif, 9spade.gif, 10spade.gif(2 players)

Hero bets $5.62, Button raises $18.24, Hero raises $36.38, Button raises $93.11 (All-In), Hero calls $69.35

Turn: ($230.20) 8club.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($230.20) 8heart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $230.20

Results:

Button had Adiamond.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and eights).

Hero had Kspade.gif, Qspade.gif (two pair, Kings and eights).

Outcome: Button won $227.20

Tråkig setup

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($154.83)

BB ($100.47)

UTG ($216.95)

Hero (Button) ($113.05)

Preflop: Hero is Button with 10diamond.gif, 7diamond.gif

UTG bets $2.87, Hero calls $2.87, SB calls $2.37, 1 fold

Flop: ($9.61) 6heart.gif, 8spade.gif, 9club.gif(3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets $7.20, SB calls $7.20, 1 fold

Turn: ($24.01) 2heart.gif(2 players)

SB bets $11, Hero raises $39, SB calls $28

River: ($102.01) 7spade.gif(2 players)

SB bets $105.76 (All-In), Hero calls $63.98 (All-In)

Total pot: $229.97

Results:

Hero had 10diamond.gif, 7diamond.gif (straight, ten high).

SB had 10heart.gif, Jclub.gif (straight, Jack high).

Outcome: SB won $268.75

Länk till kommentar

varför inte squeeza pre??

K2s har blockers mot AK/KK.

Det är 5max.

Killen lirar typ 22/20.

Kan du uträkningen man gör för att veta när man ska syna eller ej? Där man går efter handrange, equity osv.

För att jag personligen inte gillar ett squeeza speciellt brett mot utg raisers..

Uträkning och uträkning, jag ser inte exakt hur stor slutpotten och hur mkt din syn kostar och orkar inte tänka efter nu men

det du betalar genom slutpotten så typ 30/115= 0.26% eq som du behöver för syn.. har du det mot hans range så syna liksom

Länk till kommentar

Angående K2s handen:

Gillar inte heller squeeze pre med K2s när UTG raisar. Beror ju självklart på vilken spelare som sitter UTG. Men generellt är folk lite tightare UTG och du har gjort bort dig.

Som spelat gråtsyn, då jag helt enkelt inte orkar folda utan drar gärna ut istället. Jag hade betat lite större size på floppen om vi ska vara petnoga.

Sedan undra du i min db om hans range, jag tycker hans range är waaay to tight. Lägg till AJs-A7s, JTs, T9s osv osv. Massa drag som du har glömt. Har inte programmet själv så jag kan visa men du förstår nog vad jag menar.

Länk till kommentar

Angående K2s handen:

Gillar inte heller squeeze pre med K2s när UTG raisar. Beror ju självklart på vilken spelare som sitter UTG. Men generellt är folk lite tightare UTG och du har gjort bort dig.

Som spelat gråtsyn, då jag helt enkelt inte orkar folda utan drar gärna ut istället. Jag hade betat lite större size på floppen om vi ska vara petnoga.

Sedan undra du i min db om hans range, jag tycker hans range är waaay to tight. Lägg till AJs-A7s, JTs, T9s osv osv. Massa drag som du har glömt. Har inte programmet själv så jag kan visa men du förstår nog vad jag menar.

Okej, jag har förstått att de inte är optimalt att squeeza utg-raisers.. även om denna kändes bra. Tror du verkligen folk synar squeeze så light? Och du får fan ge mig en lektion hur man räknar ut lite equity o sånt :)

Länk till kommentar

Okej, jag har förstått att de inte är optimalt att squeeza utg-raisers.. även om denna kändes bra. Tror du verkligen folk synar squeeze så light? Och du får fan ge mig en lektion hur man räknar ut lite equity o sånt :)

jag tror absolut folk kan syna squeeze så light på NL50. Sedan vet jag inte vad du fått att jag är något mattegeni ifrån? :-)

Skickar msn på PM anyways.

Länk till kommentar

2 polare (nl100-400 & nl50-100regs)kommer över så nu blir det lite grind! :-)

Målet blir att klämma in 5.000 händer innan jag sover. Jag måste ju pressa lite innan jag drar mig mot Idre. 60.000 händer spelas inte av sig själv liksooooom.

Wish me luck bitches.

Händer: 0/5000

Länk till kommentar

• Skapa nytt...