Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han skrev väl här i tråden att han inte tyckte att "regler är till för att följas" utan att han vill att regler ska vara konsekventa? men antar att du har något citat någon annanstans ifrån? (bara det inte e ifrån den där bizarra pokerregeldiskussionstråden;-) )

 

Han skrev ju det där, men visst, jag försöker bara tilta honom genom att hänvisa dit. Dock har Cleburne en poäng när det gäller eurys inställning till andra människors val att skattesmita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt mycket att svara på nu, det får väl bli efter pokern.

 

Kul att se att Vrakis fortfarande hänger kvar och är lika konsekvent i sin vägran att tänka.

 

Men nu - poker:

 

PokerStars Game #25557771400: Tournament #145076170, $50+$2 Hold'em No Limit - Level IX (200/400) - 2009/03/03 10:58:51 ET

Table '145076170 1' 10-max Seat #5 is the button

Seat 3: wijken (2205 in chips)

Seat 4: EMPshockwave (2775 in chips)

Seat 5: 9872millstat (1400 in chips)

Seat 7: BuzzDog1971 (2140 in chips)

Seat 8: Plan2Pay (2120 in chips)

Seat 9: AnfieldRoad (1290 in chips)

Seat 10: mr_patriko (3070 in chips)

wijken: posts the ante 40

EMPshockwave: posts the ante 40

9872millstat: posts the ante 40

BuzzDog1971: posts the ante 40

Plan2Pay: posts the ante 40

AnfieldRoad: posts the ante 40

mr_patriko: posts the ante 40

BuzzDog1971: posts small blind 200

Plan2Pay: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad 7 of ClubsKing of Hearts

AnfieldRoad: raises 850 to 1250 and is all-in

mr_patriko: folds

wijken: folds

EMPshockwave: folds

9872millstat: calls 1250

BuzzDog1971: folds

Plan2Pay: folds

*** FLOP *** 8 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds

*** TURN *** 8 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds6 of Spades

*** RIVER *** 8 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds6 of Spades8 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

AnfieldRoad: shows 7 of ClubsKing of Hearts (three of a kind, Eights)

9872millstat: shows 2 of Diamonds4 of Clubs (three of a kind, Eights - lower kicker)

AnfieldRoad collected 3380 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3380 | Rake 0

Board 8 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds6 of Spades8 of Diamonds

Seat 3: wijken folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: EMPshockwave folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: 9872millstat (button) showed 2 of Diamonds4 of Clubs and lost with three of a kind, Eights

Seat 7: BuzzDog1971 (small blind) folded before Flop

Seat 8: Plan2Pay (big blind) folded before Flop

Seat 9: AnfieldRoad showed 7 of ClubsKing of Hearts and won (3380) with three of a kind, Eights

Seat 10: mr_patriko folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte bara milt sagt att det är roligt att du har börjat tjura som ett litet barn för att du tycker att folk är.. ehmm.. "dumma" mot dig, "buhu, jag vet inte om jag vill vara kvar på det här forumet, buhu". Efter att svinat fritt i flera år. LOL!

 

Det första du sen svarar när dagboken låses upp är att jag är en otänkande person... Ja, vad säger man? Jag skrattar i varje fall :)

 

Jo nog är det synd om dig allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar steg för steg:

 

Pf: En dålig reg som openlimpar - uuuundrar om det kan vara något mellanpar? Men på 25/50? Jo men han är ju så dålig!

 

Flop när han betar ut: AA? Han har AA va? AA? Neeej!

 

När han stoppar in: Jaja, jag synar.

 

Sen: LOOL

 

PokerStars Game #25558215683: Tournament #145084805, $50+$2 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2009/03/03 11:15:04 ET

Table '145084805 1' 10-max Seat #2 is the button

Seat 2: eddyone01 (1140 in chips)

Seat 3: Korikki (1605 in chips)

Seat 4: YukonMac420 (1065 in chips)

Seat 5: BuzzDog1971 (2300 in chips)

Seat 6: godessking99 (1470 in chips)

Seat 7: meggo7 (1630 in chips)

Seat 8: Upay4Mycond0 (1290 in chips)

Seat 9: AnfieldRoad (2985 in chips)

Seat 10: mr_patriko (1515 in chips)

eddyone01: posts the ante 5

Korikki: posts the ante 5

YukonMac420: posts the ante 5

BuzzDog1971: posts the ante 5

godessking99: posts the ante 5

meggo7: posts the ante 5

Upay4Mycond0: posts the ante 5

AnfieldRoad: posts the ante 5

mr_patriko: posts the ante 5

Korikki: posts small blind 25

YukonMac420: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad 9 of Clubs9 of Hearts

BuzzDog1971: calls 50

godessking99: folds

meggo7: folds

Upay4Mycond0: folds

AnfieldRoad: raises 100 to 150

mr_patriko: folds

eddyone01: folds

Korikki: folds

YukonMac420: folds

BuzzDog1971: calls 100

*** FLOP *** 9 of Diamonds4 of DiamondsAce of Hearts

BuzzDog1971: bets 100

AnfieldRoad: raises 250 to 350

BuzzDog1971: raises 1795 to 2145 and is all-in

AnfieldRoad: calls 1795

*** TURN *** 9 of Diamonds4 of DiamondsAce of Hearts5 of Spades

*** RIVER *** 9 of Diamonds4 of DiamondsAce of Hearts5 of Spades7 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

BuzzDog1971: shows King of ClubsAce of Spades (a pair of Aces)

AnfieldRoad: shows 9 of Clubs9 of Hearts (three of a kind, Nines)

AnfieldRoad collected 4710 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4710 | Rake 0

Board 9 of Diamonds4 of DiamondsAce of Hearts5 of Spades7 of Diamonds

Seat 2: eddyone01 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Korikki (small blind) folded before Flop

Seat 4: YukonMac420 (big blind) folded before Flop

Seat 5: BuzzDog1971 showed King of ClubsAce of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 6: godessking99 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: meggo7 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Upay4Mycond0 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: AnfieldRoad showed 9 of Clubs9 of Hearts and won (4710) with three of a kind, Nines

Seat 10: mr_patriko folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då kan du ju besvara frågan som jag förgäves har försökt få svar på från Eury:

 

"Återigen, om du nu har rätt att som individ avgöra vilka skatter du ska betala, varför har inte andra individer också rätt att göra det?"

 

Ingen dubbelmoral i sikte här. No, sir. Precis som när man redigerade bort Trotskij från bilder med Lenin har dubbelmoralen tvättats bort av kommunismens osalige ande. :roll:

 

För mig är det självklart att kan man bryta mot lagen för att man tycker den är felaktig, motsatsen känns ju rätt vidrig.

Så alla individer har rätt att avgöra vilka lagar de tänker följa, och om man har moraliska, politiska eller andra skäl att låta bli så kan man göra det. Men de samhälleliga institutionerna ska såklart i nästan alla fall (se nedan)upprätthålla den lagstiftning den fått i uppdrag att kontrollera.

 

Om vi då tar fallet eury så kan han såklart hävda att lagstiftningen är så felaktig och orättvis i detta fall att det är fullständigt rimligt att låta bli att följa lagen.

Detta förhindrar honom inte från att hävda att någon är en vidrig skattesmitare i något annat fall där han inte anser att det är en felaktig lagstiftning.

 

om man tycker att lagstiftningen kring poker e fullständigt rimlig och inte ser någon skillnad mellan det och andra typer av skattebrott kan man ju såklart kalla Eury hycklare.

Jag tycker dock personligen man e rätt puckad då men men

 

Trevligt nog så har jag oxå till viss del staten bakom mig i detta då det verkar rätt uppenbart att de ser stora problem med dagens lagstiftning och därför inte anstränger sig särdeles för att upprätthålla den.

 

Något staten ju ibland gör när lagar inte är anpassade för det de ska reglera eller när det är uppenbart att de inte går att upprätthålla för att en så stor del av folket går emot dem.

ta ex dricka ur papperspåse på offentlig plats i USA, gå mot rött, visst svartarbete, eller till alldeles nyligen fildelning.

 

Där har vi för övrigt en rättegång just nu som illustrerar det hela väldigt fint, synd bara att de åtalade inte hävdar moraliska/politiska skäl för sitt handlande utan försöker komma undan andra vägar. man förstår dem ju för annars åker de dit men det hade varit intressantare annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologas, det där är ju ren bullshit*.

 

Hävdar man att det är en moralisk plikt att betala skatt så finns det inget som hindrar en från att rapportera att man tjänat pengar som gatumusikant, eller liknande, så slipper man hela problematiken med att behöva skatta ett par miljoner på 100k netto.

 

Dvs, han kan bryta mot den orättfärdiga lagen samtidigt som han följer den moraliska plikten att bidra till samhället på samma villkor som alla andra. Dvs, betala 30-70% av sin årsinkomst, beroende på hur man vill se på skatt.

 

Att hans pokerrelaterade skattefusk är ok är ju lika mycket hyckleri som om han vore skattefascist och sålde narkotika utan att skatta för det.

 

* http://en.wikipedia.org/wiki/False_dilemma närmare bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi då tar fallet eury så kan han såklart hävda att lagstiftningen är så felaktig och orättvis i detta fall att det är fullständigt rimligt att låta bli att följa lagen.

Detta förhindrar honom inte från att hävda att någon är en vidrig skattesmitare i något annat fall där han inte anser att det är en felaktig lagstiftning.

 

Med det resonemanget kommer du inte längre än att han inte har annat än att acceptera att exempelvis Cleburne betalar exakt noll kronor i skatt. Han kan hävda att Cleburne är en skattesmitare men mer än så kan han inte göra. Cleburne och sin sida kan hävda att eurythmech är en skattesmitare och längre än så kommer man inte.

 

Båda ståndpunkter är enligt dig helt ok. Man väljer själv vilka lagar man vill bryta mot (eller följa) och om någon bryter mot en lag du anser bör upprätthållas så får du kalla henne eller honom lagbrytare.

 

"Ok"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ståndpunkter är enligt dig helt ok. Man väljer själv vilka lagar man vill bryta mot (eller följa) och om någon bryter mot en lag du anser bör upprätthållas så får du kalla henne eller honom lagbrytare.

 

Men att han är en lagbrytare är väl redan fastställt? Det är väl den moraliska frågan som diskuteras nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att han är en lagbrytare är väl redan fastställt? Det är väl den moraliska frågan som diskuteras nu?

 

Kan alla ni troll som håller på så här mot mig ärligt säga att ni alltid handlat i enlighet med rådande skatteregler på icke-eu-siter, och då i konsekvensens namn också göra gubben-i-lådan-inhopp i en massa andra random dagböcker?

 

Jag menar, om inte så kan ni ju gå nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det resonemanget kommer du inte längre än att han inte har annat än att acceptera att exempelvis Cleburne betalar exakt noll kronor i skatt. Han kan hävda att Cleburne är en skattesmitare men mer än så kan han inte göra. Cleburne och sin sida kan hävda att eurythmech är en skattesmitare och längre än så kommer man inte.

 

Båda ståndpunkter är enligt dig helt ok. Man väljer själv vilka lagar man vill bryta mot (eller följa) och om någon bryter mot en lag du anser bör upprätthållas så får du kalla henne eller honom lagbrytare.

 

"Ok"

 

ja vad ska jag annars göra, upprätthålla lagen själv? Verkar ju rimligare att lämna det till dem som har befogenhet att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att han är en lagbrytare är väl redan fastställt? Det är väl den moraliska frågan som diskuteras nu?

 

Ja, jag personligen bryr mig inte om folk bryter mot lagen. Så länge det inte drabbar mig nämnvärt skiter jag i vilket.

Jag skulle inte bry mig ens om jag såg en lagöverträdelse av en lag jag faktiskt tycker är värd att upprätthålla så länge det inte finns några offer.

 

Man får ju välja det ena eller andra. Antingen tycker man att man (dvs alla) kan bryta mot lagar som man finner moraliskt förkastliga eller så anser man det inte.

Det tredje alternativet är att man kan tycka att man själv får bryta mot lagar man personligen finner moraliskt förkastliga men att alla andra måste följa åtminstone de lagar man själv gillar. Jag undrar om detta är vad psykologas och eurythmech tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla ni troll som håller på så här mot mig ärligt säga att ni alltid handlat i enlighet med rådande skatteregler på icke-eu-siter, och då i konsekvensens namn också göra gubben-i-lådan-inhopp i en massa andra random dagböcker?

 

Jag menar, om inte så kan ni ju gå nån annanstans.

 

Varför det?

 

Kan du som håller på så här mot en hel del användare ärligt säga att du aldrig har tänkt fel eller varit nybörjare, och då i konsekvensens namn också sluta göra gubben-i-lådan-inhopp med en massa otrevligheter i en massa random dagböcker och trådar?

 

Jag menar, om så är fallet kan du ju gå nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla ni troll som håller på så här mot mig ärligt säga att ni alltid handlat i enlighet med rådande skatteregler på icke-eu-siter, och då i konsekvensens namn också göra gubben-i-lådan-inhopp i en massa andra random dagböcker?

 

Jag menar, om inte så kan ni ju gå nån annanstans.

 

Nej, jag påstår verkligen inte något sånt!

 

90% av alla pokerspelare är ju säkerligen skatteförbrytare om man skulle gå efter svensk lag. Jag är en av dom även om jag inte särskilt frekvent spelar på skattepliktiga sidor.

 

Just därför förstår jag inte varför Jennez pratar om lagen när det är moralen och dina kommentarer om det som det diskuterades om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla ni troll som håller på så här mot mig ärligt säga att ni alltid handlat i enlighet med rådande skatteregler på icke-eu-siter, och då i konsekvensens namn också göra gubben-i-lådan-inhopp i en massa andra random dagböcker?

 

Jag menar, om inte så kan ni ju gå nån annanstans.

 

Som jag nämnt förut spelar jag inte på några icke-EU-siter så jag stannar kvar då. Anser mig dock inte vara något troll men jag antar att jag hamnar under det epitetet i dina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...