Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

Jag var just väldigt nära att gå in i Tre Amigos dagbok bara för att berätta om en om inte banal händelse så i varje fall en ganska tråkig en. Jag insåg då att det kanske vore bättre att starta igång en egen dagbok att använda som en komposthög för BBV, strategi och youtube. Typ.

 

Innan jag fortsätter så vill jag be någon moderator att stänga den gamla dagboken. Må jag aldrig igen starta en omröstning i en dagbok!

 

Vad var det då jag hade tänkt posta hos Amigos? Äsch, bara dela med mig lite av den lycka jag kände över att för första gången sedan Gustav III:s kröning haft lite flyt då jag gick från 20 marker till ITM i en DoN.

 

Annars har det varit lite mindre kross än brukligt i år. Jävla helvetesår.

 

Spelet är $50+2 turbo DoN på Stars, stejkat för 65% av vinsten. Tills vidare. Dock ser det i det närmaste omöjligt ut att bygga upp egen rulle den närmaste tiden mtp en väldans massa IRL-utgifter.

 

Medan jag håller på och fixar ihop lite grafer och snickrar på målsättningar, alltså framför allt med dagboken - inte spelet, så letar jag runt efter lämpligt youtubematerial att dela med mig av.

 

Titeln på låten kan ju passa pokermänniskor, eller så. Men framför allt är det en otrolig låt. Top 3 Clash:

 

The Clash - The Card Cheat

 

Som en bonus lägger jag till ett egetinspelat klipp som av någon anledning aldrig blev en världssuccé (18 tittar än så länge). Jag ger er:

 

Scat Stevens

 

Min bakgrund i 52orna då:

 

52donwinningsbytourniescm7.png

w640.png

 

52donwinningsbydate0901az2.png

w640.png

 

Så, kommer det här då innebära att jag är färdig med onödigt pladder hos Amigos? Knappast, men de flesta fylleanekdoterna lär nog hamna här framöver :)

 

Mer info om mig och mitt liv kanske följer, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL! :-D

 

Hur rankar du DON i rolighet/tråkighet att spela jämfört med vanliga turbos? Och varför kör du inga mtt:s, eller? Du borde ju vara bra på det.

 

Jag trodde på förhand att DoN skulle vara klart mer tråkigt än jag faktiskt upplevt det som. Kanske lite för att det går så bra. Eller iaf gick så bra. Dessutom finns det gott om hyggliga regs som gör jättekonstiga spel (höj/viker för mycket med 13-20bb) som man kan ha kul med.

 

Men generellt sett så är det ju en rätt tråkig form av poker. Kul nog för att jag ska orka motivera mig i stort sett alltid när jag har tid och är pigg, men inte mer.

 

Jag tror helt klart att jag är bra på mtts, även om jag lirade några hundra 180-manna i våras ungefär break-even. Jag tycker iofs att nån mtt här och där är jävligt kul att lira, men att grinda dem på någorlunda stadig basis har jag helt enkelt inte tid med. Just nu har jag inte heller direkt rulle att lira utanför stejken för mycket.

 

Liveturrar, dock, borde det kunna bli fler av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckönskningar och sånt. Kanske särskilt tack till Hakflem Skuttlespike som nämnde bokmärke. Jag importerade aldrig mina gamla efter att jag bytte dator för några månader sedan, jag verkar inte ha behövt dem mtp att Firefox numer har så sjukt bra sökfunktion i adressfältet. Jag gjorde dock ett undantag för mig själv.

 

supereuryimozn3.jpg

w640.png

 

Det ska bli lite pokerinnehåll här snart också. Jag har en textfil med några tveksamma händer liggandes på skrivbordet som jag ska tänka på senare, och köra i Wiz. Men inte nu, jag är så sjukligt trött. Sjuk I tell you!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag berättat om min utekväll på juldagen? Tror inte det.

 

Jag har själv lite svårt för själva grejen att alla man känner, önskar man kände, moster och hennes fan osv ska ut och svira bara för att det råkar vara juldag. Det har nog aldrig blivit juldagsfestande i Stockholm för min del, eftersom jag alltid varit hos familjen i Gävle över jul, så mina erfarenheter därom är begränsade till den här staden.

 

I år var jag väldigt inställd på att hålla mig hemma, men blev övertalad via telefon under juldagsmiddagen hos mamma. Jag lånade flaskan Roodeberg som var del i den julklapp hon fått av mig några timmar innan, mot snar återbetalning + ränta. Sedan gick jag en del av vägen hemåt med min bättre hälft, åkte buss en bit också, för att sedan fortsätta ut i natten ensam med min flaska. Nja, kanske inte så. Men jag skulle till en tjejkompis kille och, visade det sig, se Bad Santa och prata skit. Som vanligt, tänkte jag säga.

 

Vi spolar fram till kanske ettish, halv-tvåish, när vi sitter jag och tre tjejkompisar vid ett fönsterbord på ett av företrädelsevis ynglingar på 20 bast välbesökt biljardhak som stänger två.

 

Vi ser då hur en ohyggligt ful hårdrockare kliver ur en taxi utanför. Vi skrattar. Sedan följer en tresekvens på sagomanér, där ytterligare två hårdrockare, en och en, kliver ur taxin, och som parafraserade Guldlockbjörnar är än fulare än den förre.

 

Vi bestämmer oss för att bjuda med dem på efterfest.

 

Fem minuter senare har de installerat sig i baren och jag och en av de andra smyger oss fram. Hon är snygg och absolut ett argument för efterfest. Vi hälsar på dom och säger...ja, jag minns inte riktigt hur vi lägger upp det, men vi tänker ha efterfest och vill ha med dem. "Det finns öl i kylen och en del sprit". Jodå, mycket kan man beskylla hårdrockare för - men inte är det för att vara svårmedgörliga då det vankas gratis fylla. Jag började genast fantisera om lustmord. Det gick för enkelt.

 

Hur som helst, väl utanför snackar jag med en av rockergrabbarna, flickorna är lite varstans - när jag sedan väl fått tag på alla så syns inte hårdrockarna till. Fan! Vi börjar röra oss i riktning mot den tänkta efterfesten, högst 200m bort. Efter en gatukorsning ser jag så hårdrockargänget stå och trycka i en busskur. Tydligen ska fåntrattarna åka till Uppland nånstans. Wtf? Jag stormar fram och gastar som en besatt om hur glad jag är att återse dem!

- Var har ni varit? Kom med nu! Fan vad kul!

 

Det är först en halvminut senare som en av mina vänner informerar mig om att det där inte var samma hårdrockare.

 

Vi är nu närmre efterfesten än biljarden, inte bara tidmässigt utan även geografiskt, så desperation uppstår. Inte fan kan väl den underbara idén om att efterfesta med okända falla på den teknikaliteten att vi inte hittar någon att efterfesta med?

 

Det visar sig dock finnas andra än hårdrockare som gillar sprit och flickor -inom loppet av max en minut har vi haffat två innocent bystanders, för varandra okända, bör tilläggas. Efterfesten kan börja!

 

Några dagar senare gick två ur sällskapet på dejt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...