Gunnfjaun Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Finalbord på 55k GTD på Betfair: Blinds 2000/4000 400 ante 8 spelare kvar Jag ligger 3a med 113k Det foldas till mig som sitter UTG+2 Jag höjer 9550 med CO och HJ foldar BTN synar (1a med 180k, lös aggro har limpat en del och gjort konstiga spel) SB synar (2a med 175k, tajt passiv) BB synar {7a med 52k tomte) Flopp SB och BB Checkar Jag checkar.. fel? BTN betar 11725 SB synar BB pushar 46k Jag? Citera
DocLame Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Jag hade betat ut rejält på floppen för att visa att jag är pottcomittad. Som spelat hade jag inte kunnat vika här för en ~pottpush av en tomte. Givet att vi inte ska vika så tror inte det spelar någon större roll om vi synar eller pushar själva. Har svårt att se vilken hand BTN ska översyna med här om vi synar men som han lägger om vi pushar. Å andra sidan kan det ju vara strategiskt bra att åtminstone försöka skaffa sig lite tomteimage, så jag hade nog hellre synat (och givetvis synat igen om BTN ställer). Citera
ulaf Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Som spelat all-in alla dagar i veckan! Du har (nästan alltid) minst 12 outs. Nog bäst att beta ut floppen typ 30k, lite otrevligt att få syn och se blank turn bara, men då får man nog skeppa ändå! Citera
movitz1 Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Som spelat all-in alla dagar i veckan! Du har (nästan alltid) minst 12 outs. Nog bäst att beta ut floppen typ 30k, lite otrevligt att få syn och se blank turn bara, men då får man nog skeppa ändå! Ehh, håller jag inte med om, inte "nästan alltid" i en 6-vägspott. Om det vill sig illa drar vi dött mot ett set och ett högre färgdrag. Däremot håller jag med om att vi går all in för i bästa fall har vi 12-15 outs, ibland bara färgdraget men som det ser ut så är i alla fall risken liten att vi åker ut om vi förlorar handen och chansen på en jättepott nu till bra odds lockar för mycket för att ens tänka på att vika. Citera
Uniktnamn Postad 27 Januari , 2009 Rapport Postad 27 Januari , 2009 Överkort, färgdrag, springstege och fold-EV. Vi degar alla dar i veckan och skrattar gott när vi än en gång missar våra 15 outs när killen synar ner oss med dom två röda sjuorna på hand! Förre Citera
ulaf Postad 27 Januari , 2009 Rapport Postad 27 Januari , 2009 Ehh, håller jag inte med om, inte "nästan alltid" i en 6-vägspott. Om det vill sig illa drar vi dött mot ett set och ett högre färgdrag. Däremot håller jag med om att vi går all in för i bästa fall har vi 12-15 outs, ibland bara färgdraget men som det ser ut så är i alla fall risken liten att vi åker ut om vi förlorar handen och chansen på en jättepott nu till bra odds lockar för mycket för att ens tänka på att vika. Missade att sb hade kallsynat emellan där, det drar väl ner våra odds en aning, lite fel av mig. Citera
Gunnfjaun Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2009 ok då tänker jag rätt. Men när handen väl dök upp var jag helt nollad och timade ut efter 15sek. Citera
Rebonius Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Jag hade betat ut rejält på floppen för att visa att jag är pottcomittad.. Borde vara ett av de sämsta altenativen då alla steg- och färgdrag förutom nötfärgdraget viker. Vi vill gärna låta de sämre dragen tro att det har FE. Citera
m1978 Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Är det bara jag som är megatajt här och troligtvis foldar handen preflop beroende på vår dåliga position? Citera
Mobiero Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Är det bara jag som är megatajt här och troligtvis foldar handen preflop beroende på vår dåliga position? Ja Nädå, crossed my mind too. Men tror dock jag själv väljer att pusha. (Jag är allt ifrån vinnande) Citera
Rebonius Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Är det bara jag som är megatajt här och troligtvis foldar handen preflop beroende på vår dåliga position? jättelätt öppning Citera
Gunnfjaun Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2009 Borde vara ett av de sämsta altenativen då alla steg- och färgdrag förutom nötfärgdraget viker. Vi vill gärna låta de sämre dragen tro att det har FE. vad tycker du är det bästa alternativet? Citera
Rebonius Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 vad tycker du är det bästa alternativet? deg Citera
m1978 Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 jättelätt öppning Du har ju rätt fina resultat å drar väl in lite $$$ på ditt spelande så ska inte säga något Men att den är jättelätt med K hög och 6 spelare bakom vet jag väl inte Citera
Rebonius Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Du har ju rätt fina resultat å drar väl in lite $$$ på ditt spelande så ska inte säga något Men att den är jättelätt med K hög och 6 spelare bakom vet jag väl inte Hur tight tänkte du öppna egentligen? :O Låter så löjligt att säga "k-hög". Mycket mer givande att prata om vilken equity man har mot synrange och hur cardremovaleffekten påverkar de andra spelarnas ranges. Citera
m1978 Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Hur tight tänkte du öppna egentligen? :OLåter så löjligt att säga "k-hög". Mycket mer givande att prata om vilken equity man har mot synrange och hur cardremovaleffekten påverkar de andra spelarnas ranges. Utg+2 öppnar jag nog ganska tight Kanske lite för mycket Dan Harrington över mig Citera
DocLame Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 deg Check-deg på floppen alltså? Citera
Recommended Posts