Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finalbord på 55k GTD på Betfair:

Blinds 2000/4000 400 ante

8 spelare kvar

Jag ligger 3a med 113k

Det foldas till mig som sitter UTG+2

Jag höjer 9550 med :Kg::Qg:

CO och HJ foldar

BTN synar (1a med 180k, lös aggro har limpat en del och gjort konstiga spel)

SB synar (2a med 175k, tajt passiv)

BB synar {7a med 52k tomte)

Flopp :6b::3g::Jg:

SB och BB Checkar

Jag checkar.. fel?

BTN betar 11725

SB synar

BB pushar 46k

Jag?

Postad

Jag hade betat ut rejält på floppen för att visa att jag är pottcomittad.

Som spelat hade jag inte kunnat vika här för en ~pottpush av en tomte. Givet att vi inte ska vika så tror inte det spelar någon större roll om vi synar eller pushar själva. Har svårt att se vilken hand BTN ska översyna med här om vi synar men som han lägger om vi pushar. Å andra sidan kan det ju vara strategiskt bra att åtminstone försöka skaffa sig lite tomteimage, så jag hade nog hellre synat (och givetvis synat igen om BTN ställer).

Postad

Som spelat all-in alla dagar i veckan! Du har (nästan alltid) minst 12 outs. Nog bäst att beta ut floppen typ 30k, lite otrevligt att få syn och se blank turn bara, men då får man nog skeppa ändå!

Postad
Som spelat all-in alla dagar i veckan! Du har (nästan alltid) minst 12 outs. Nog bäst att beta ut floppen typ 30k, lite otrevligt att få syn och se blank turn bara, men då får man nog skeppa ändå!

Ehh, håller jag inte med om, inte "nästan alltid" i en 6-vägspott. Om det vill sig illa drar vi dött mot ett set och ett högre färgdrag.

Däremot håller jag med om att vi går all in för i bästa fall har vi 12-15 outs, ibland bara färgdraget men som det ser ut så är i alla fall risken liten att vi åker ut om vi förlorar handen och chansen på en jättepott nu till bra odds lockar för mycket för att ens tänka på att vika.

Postad
Ehh, håller jag inte med om, inte "nästan alltid" i en 6-vägspott. Om det vill sig illa drar vi dött mot ett set och ett högre färgdrag.

Däremot håller jag med om att vi går all in för i bästa fall har vi 12-15 outs, ibland bara färgdraget men som det ser ut så är i alla fall risken liten att vi åker ut om vi förlorar handen och chansen på en jättepott nu till bra odds lockar för mycket för att ens tänka på att vika.

Missade att sb hade kallsynat emellan där, det drar väl ner våra odds en aning, lite fel av mig.

Postad
Jag hade betat ut rejält på floppen för att visa att jag är pottcomittad.

.

Borde vara ett av de sämsta altenativen då alla steg- och färgdrag förutom nötfärgdraget viker. Vi vill gärna låta de sämre dragen tro att det har FE.

Postad
Är det bara jag som är megatajt här och troligtvis foldar handen preflop beroende på vår dåliga position?

Ja :D

Nädå, crossed my mind too.

Men tror dock jag själv väljer att pusha. (Jag är allt ifrån vinnande)

Postad
Borde vara ett av de sämsta altenativen då alla steg- och färgdrag förutom nötfärgdraget viker. Vi vill gärna låta de sämre dragen tro att det har FE.

vad tycker du är det bästa alternativet?

Postad
jättelätt öppning

Du har ju rätt fina resultat å drar väl in lite $$$ på ditt spelande så ska inte säga något :-D

Men att den är jättelätt med K hög och 6 spelare bakom vet jag väl inte :roll:

Postad
Du har ju rätt fina resultat å drar väl in lite $$$ på ditt spelande så ska inte säga något :-D

Men att den är jättelätt med K hög och 6 spelare bakom vet jag väl inte :roll:

Hur tight tänkte du öppna egentligen? :o:O

Låter så löjligt att säga "k-hög". Mycket mer givande att prata om vilken equity man har mot synrange och hur cardremovaleffekten påverkar de andra spelarnas ranges.

Postad
Hur tight tänkte du öppna egentligen? :o:O

Låter så löjligt att säga "k-hög". Mycket mer givande att prata om vilken equity man har mot synrange och hur cardremovaleffekten påverkar de andra spelarnas ranges.

Utg+2 öppnar jag nog ganska tight :oops:

Kanske lite för mycket Dan Harrington över mig :)