Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Har nu kommit upp mig till 0.5/1 nivån i min "neverending quest to learn hi-low".

Hero is BI+5

3rd street (1 SB)

BI: ( X X ) 4 :diamond: Brings in low

BI+1: ( X X ) 8 :club:folds

BI+2: ( X X ) J :heart:folds

BI+3: ( X X ) J :club: calls

BI+4: ( X X ) 6 :club: calls

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: calls

BI+6: ( X X ) 9 :club:folds

Känns som en given syn med trestege 4-5-6. Kanske hade en höjning här varit för värde?

4th street (3 SB)

BI+3: ( X X ) J :club: J :diamond:bets

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: calls

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: calls

BI: ( X X ) 4 :diamond: 9 :spade:folds

Med fyra till en 6-låg, tre till en stege och tre till en färg ska jag ju självklart minst syna här, men frågan är även här om man inte kunnat höja för värde.

5th street (3 BB)

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: Q :heart:checks

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: 4 :spade: calls

BI+3: ( X X ) J :club: J :diamond: A :diamond:bets

BI+4 calls, Hero calls

Här är det väl bara syn som gäller? Har svårt att tänka sig att man inte har odds att dra här med två kort kvar att komma.

6th street (6 BB)

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: Q :heart: 2 :diamond:checks

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: 4 :spade: 3 :spade:bets

BI+3: ( X X ) J :club: J :diamond: A :diamond: 9 :heart:folds

Sätter min 6-låg och bedömmer att det är 99% chans att jag frirullar här. Funderar över att check-raisa men med 4 till en wheel som uppkort tror jag inte BI+3 går på den så jag bettar ut.

River (8 BB)

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: Q :heart: 2 :diamond: ( X ) checks

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: 4 :spade: 3 :spade: (3 :diamond: ) bets

BI+4 calls

Nu tror jag ju inte att mitt tvåpar duger för att vinna högen men omöjligt är det ju inte och jag har väl egentligen inte mycket att förlora på att betta ut så jag gör det.

Result:

Hero: shows [6d 4h 5h Ah 4s 3s 3d] (HI: two pair, Fours and Threes; LO:

6,5,4,3,A)

BI+4: shows [8d 6s 6c Qd Qh 2d 5d] (HI: two pair, Queens and Sixes)

BI+4 collected 5BB from pot

Hero collected 5BB from pot

Egentligen är väl min största tvekan över hur jag spelar de första två gatorna, det känns som att jag spelar lite för passivt.

/Bjorn

Postad
Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Har nu kommit upp mig till 0.5/1 nivån i min "neverending quest to learn hi-low".

Hero is BI+5

3rd street (1 SB)

BI: ( X X ) 4 :diamond: Brings in low

BI+1: ( X X ) 8 :club:folds

BI+2: ( X X ) J :heart:folds

BI+3: ( X X ) J :club: calls

BI+4: ( X X ) 6 :club: calls

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: calls

BI+6: ( X X ) 9 :club:folds

Känns som en given syn med trestege 4-5-6. Kanske hade en höjning här varit för värde?

Jag höjer definitivt här, kan ju knappast vara annat än +EV i en flervägspott och man kan ju gott kosta på sig att ta ett extrakort om man klonkar ett K eller något på fjärde.

4th street (3 SB)

BI+3: ( X X ) J :club: J :diamond:bets

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: calls

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: calls

BI: ( X X ) 4 :diamond: 9 :spade:folds

Med fyra till en 6-låg, tre till en stege och tre till en färg ska jag ju självklart minst syna här, men frågan är även här om man inte kunnat höja för värde.

Megahöjning för värde, den här gatan ska helt enkelt cappas om möjligt. Glöm förresten inte att du har pardrag till esset också, det är rätt starkt i hi/lo.

5th street (3 BB)

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: Q :heart:checks

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: 4 :spade: calls

BI+3: ( X X ) J :club: J :diamond: A :diamond:bets

BI+4 calls, Hero calls

Här är det väl bara syn som gäller? Har svårt att tänka sig att man inte har odds att dra här med två kort kvar att komma.

Min intuition är att cappa den här gatan också, ingen av motståndarna har någon realistisk lågmöjlighet samtidigt som du har triss- och tvåparsdrag för en scoop och ofta kommer pricka en låg. 2:1 för varje höjning här känns som ett guldläge.

River (8 BB)

BI+4: ( X X ) 6 :club: Q :diamond: Q :heart: 2 :diamond: ( X ) checks

Hero: (6 :diamond: 4 :heart:) 5 :heart: A :heart: 4 :spade: 3 :spade: (3 :diamond: ) bets

BI+4 calls

Nu tror jag ju inte att mitt tvåpar duger för att vinna högen men omöjligt är det ju inte och jag har väl egentligen inte mycket att förlora på att betta ut så jag gör det.

Kan han egentligen vinna hela potten här? För att ha en bättre låg än dig så måste han ju ha exakt A34 i hålet och då är det svårt att få en bättre hög hand eftersom du har 3d.

Egentligen är väl min största tvekan över hur jag spelar de första två gatorna, det känns som att jag spelar lite för passivt.

Kolla lite i twodimes eller poker calculator vilken equity du har mot olika typhänder så bör du få lite bättre känsla för om du ska höja.

Postad

Glömde att jag har en övergripande fråga också.

På pokerstars så har man samma låga 5 cents ante på 0.5/1 som på 0.25/0.5, hur mycket thightare ska man då bli för att spela korrekt?

För thighta upp måste man rimligtvis göra...

/Bjorn