Gå till innehåll

Flytta utomlands och grinda!!, sugen?


FishFTW

Recommended Posts

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I vilka länder skulle man som NL50 grinder kunna leva gott, ha ett stabilt internet med 20+C dygnet runt?

 

Själv tänker jag:

Thailand - Been there done that

Vietnam - El?

Bali - Internet?

Costa Rica - $?

Peru - Stränder?

Argentina - Regn?

Egypten - Mat? $?

Kina - Kvinnor?

 

Som ni ser finns det ett ? på alla mina länder :(

 

 

 

Sitter själv i Kina nu och grindar nl50. I sverige överlever man på det, men här kan man ändå leva riktigt bra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ska du åka ner och "chansa" på att du lyckas klonka något? :-)

Jag tror den idén gör det svårt för dig att hitta medresenärer. Orka sitta med en gul reskamrat som man måste sätta på stejk/betala för :cry:

 

Att åka och inte veta om vi kommer klara det är ju hela grejen. Stabilitet och säkerhet är ingenting jag prioriterar, snarare tvärtom :-) Sen får man väl ha pengar hemma som man kan få tag på om det inte fungerar så att man kan ta sig hem, lite säkerhet bör man väl kanske ha. Tar mina pengar slut går jag ut och hustlar första bästa svensk ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Slänger ut en fråga.

Nån som är utomlands och har ett rum/hus/lägenhet att hyra ut? Kan tänka mig att åka i början av februari och stanna till maj.

 

Är sugen på Thailand, Indien, Sydamerika. Vill ju såklart ha internet hemma, orkar inte sitta på internetcafeér och grinda.

 

Har ni något konkret, så PM:a gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt. Man orkar ju inte åka runt och backpacka, utan hyra ett okej hus som har det man behöver, Internet.... Thailand är ju ett bra alternativ, billigt och att det finns många klockrena hus som är relativt billiga. Sen beror ju priset på vilken nivå man är ute efter.

Jag kan tänka mig att åka i början av februari och hyra ett hus/lägenhet och sen stanna tills man vill åka hem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju finnas ett galet intresse till att åka utomlands och grinda :)

Jag är öppen för förslag, kan tänka mig att åka i februari och stanna ett tag framöver.

Om man går ihop ett stycken och hyr ett hus i t.ex. Thailand så kan det bli galet billigt. Då får man Internet, städning och pool för ungefär 2k i månaden.

 

Skicka gärna PM om ni är sugna, så kan vi diskutera mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju finnas ett galet intresse till att åka utomlands och grinda :)

Jag är öppen för förslag, kan tänka mig att åka i februari och stanna ett tag framöver.

Om man går ihop ett stycken och hyr ett hus i t.ex. Thailand så kan det bli galet billigt. Då får man Internet, städning och pool för ungefär 2k i månaden.

 

Skicka gärna PM om ni är sugna, så kan vi diskutera mer.

 

Du har pm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stört jäkla sugen på thailand, behöver uppenbarligen stAbilt internet. För mig tar jag gärna lite dyrare typ 5k/månad som jag vet att man kan fixa ett hus för (lätt) med pool och skit men egentligen är jag nog på alla prisklasser. Andra länder är fullkomligt okej också.

 

Man kan ju höra med conspiracy och dom som hyrde ett fett hus i thai nån gång vetja. Skicka gärna PM btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bulgarien

Usch! ^^

 

Jag är på till 90% om vi fixar ett hus i Thai. Jag är ju ingen highstake men 2K/månad lät ganska sunkigt. Behöver ju inte vara superluxury men det vore skoj att bo i ett hyffsat flott hus med pool och lite städhjälp. Stabil lina är ju oxå viktigt. Sen måste det vara nånstans med bra uteliv imo. Inte insatt alls vad gäller thai men det är väl bra stök överallt i princip? Vem orkar ta något ansvar och försöka styra lite? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...