Gå till innehåll

Flytta utomlands och grinda!!, sugen?


FishFTW

Recommended Posts

Jag är sjukt sugen på att komma bort från Sverige o dra till Thai snart! Känns ju löjligt att sitta hemma o grinda när man lika gärna kan göra det i Thailand som lär vara sjukt mkt softare..

 

 

Thailändksa öarna är grymt om du vill bli disconnected just innan du går all-in :-)

 

Internet är bättre i Bangkok, man lever som en kung där i penthouse flats, egen pool, modernt stort gym i huset mm för 10 000-15 000 sek i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har också tänkte dra till Italien med damen min. Tänkte hyra en lägenhet 1 år ungefär i Milano. Någon som har mer koll på hur situationen är där? Kan man lira på andra sidor därifrån. Tex Svs och Pacific?

 

Jag var i Italien for en vecka sedan. Jag spelade pa Stars, AP, Prima och FT. Inga problem alls. Jag funderar pa att skaffa lgh i Turin over vintern sa hor av dig om det blir av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ahr ju 180 dagar i usa, stannar 89 dagr sen hem till svrige 2 vecker sen tilbaka för 90 nya dagar,,,

 

 

du är helt 100% på att två veckor isverige duger för att kunna få åka in i USA igen?

 

 

av det jag fått höra så måste man typ minst vänta några månader mellan besöken för att få inträde igen, annars misstänker de att man försöker bosätta sig där och då gäller ett riktigt visum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har bra koll på hur det funkar med att köra lite universitets-studier på distans från typ stockholms universitet eller så ifrån thailand?

 

Hade ju varit rätt gött att hyra ett hus med bra internet-lina i Thailand i början på 2010 o köra kurserna från universitetet på distans om möjligt..

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I vilka länder skulle man som NL50 grinder kunna leva gott, ha ett stabilt internet med 20+C dygnet runt?

 

Själv tänker jag:

Thailand - Been there done that

Vietnam - El?

Bali - Internet?

Costa Rica - $?

Peru - Stränder?

Argentina - Regn?

Egypten - Mat? $?

Kina - Kvinnor?

 

Som ni ser finns det ett ? på alla mina länder :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att dra till Thailand och hyra ett hus med stabil lina. Men eftersom att jag inte är stabilt plussande på några högre nivåer tänker jag försöka leva på att klonka turneringar bara för spänningens skull. Någon som är sugen?

 

Lol, ska du åka ner och "chansa" på att du lyckas klonka något? :-)

Jag tror den idén gör det svårt för dig att hitta medresenärer. Orka sitta med en gul reskamrat som man måste sätta på stejk/betala för :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilka länder skulle man som NL50 grinder kunna leva gott, ha ett stabilt internet med 20+C dygnet runt?

 

Själv tänker jag:

Thailand - Been there done that

Vietnam - El?

Bali - Internet?

Costa Rica - $?

Peru - Stränder?

Argentina - Regn?

Egypten - Mat? $?

Kina - Kvinnor?

 

Som ni ser finns det ett ? på alla mina länder :(

 

Sydafrika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilka länder skulle man som NL50 grinder kunna leva gott, ha ett stabilt internet med 20+C dygnet runt?

 

Själv tänker jag:

Thailand - Been there done that

Vietnam - El?

Bali - Internet?

Costa Rica - $?

Peru - Stränder?

Argentina - Regn?

Egypten - Mat? $?

Kina - Kvinnor?

 

Som ni ser finns det ett ? på alla mina länder :(

 

Sen när blev Bali ett land....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...