Gå till innehåll

Flytta utomlands och grinda!!, sugen?


FishFTW

Recommended Posts

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ar ocksa i tankarna att dra ivag en svang igen under en manad eller 2 fran mars eller april och framat tills sommaren lagt sig dar hemma, skulle vara baller med ett hus med pool eller liknande och nara till strand+lite party. Budget ar val inte alltfor snav direkt men ar inte pa megaslaskhumor riktigt heller =)

 

Vill komma ivag iaf kanner jag just nu, skulle vara grymt om du orkar titta lite pa vad for folk som vill aka och vad som finns att tillga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett grymt stort intresse för att lämna den här sidan av jorden och bege sig till varmare breddgrader. För min del skulle också mars vara en bra månad att sticka väg.

Av det som finns på Blocket, om man är typ 4-6 pers, så får man ett sjysst hus för 2k/person. Men det är ju Blocket och jag tror att om man åker ned dit och fixar boende på plats, så kan man hitta ett riktigt guldställe för de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett grymt stort intresse för att lämna den här sidan av jorden och bege sig till varmare breddgrader. För min del skulle också mars vara en bra månad att sticka väg.

Av det som finns på Blocket, om man är typ 4-6 pers, så får man ett sjysst hus för 2k/person. Men det är ju Blocket och jag tror att om man åker ned dit och fixar boende på plats, så kan man hitta ett riktigt guldställe för de pengarna.

2k för hur lång tid då? För en månad tror jag nog det är lite dyrare än så om man är sex pers.

Ex det här grymma huset ( http://www.blocket.se/stockholm/Underbar_pool_villa_250_kvm_i_Phuket_24920836.htm?ca=2&w=3 ) landar på cirka 4k per pers (om man är sex st då) om man hyr det i 4 veckor. Nackdelen med just det huset är väl kanske läget, då det ligger en bit från patong. Å patong verkar vara bästa stället i phuket, så att ha någorlunda nära ditt vore helt klart att föredra. Att hitta ett liknande hus i västra phuket skulle ju vara som klappat å klart imo. :-)

 

Går säkert att fixa boende på plats, men det är ju ändå lite av en chansning då. Har för mig att ett PF-gäng som åkte till aussie, tänkte styra hus på plats, men det gick inte som planerat å där sket sig husplanerna då. Vore ju hursomhelst rätt drygt å komma till typ phuket å inte hitta något vettigt hus att hyra, så skönaste är ju ändå om man styr upp allting innan man åker iväg.

 

Dra iväg i mars funkar kanon för mig med, så kommer man lagom hem i tid till värmen här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-4k kan man ju tänka sig i månaden, det är ju vad man betalar nu för lägenheten.

Och hyffsat mkt grind vill man väl ändå ha med.

 

Någon som tränar thaiboxning? Kört i 6 mån men kan ju va kul å köra på lite där med.

 

PMa gärna om ni hittar något så kanske man kan honka med. Är inte helt låst på thailand utan andra länder hade funkar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ju andra ("bättre" IMO) länder än thailand. ex brasilien, costa rica , sydafrika , californien , miami , dominikanska republiken. sol och bad e samma men språket och kulturen är lättare att förstå plus det är bra surf och många länder som är lika billigt som thailand.

 

Thailand har en fördel dock och det är säkerhet. nu är det säkert 10x större risk att man ska råka illa ut i trafiken i <random U-land> än att man ska råka ut för något allvarligare än 30$ rånade under vapenhot eller någon som ficktjuvar din plånka men det är ändå rätt trevligt att kunna gå ut ensam vartsomhelst i princip utan att beväpna sig och lämna allt av värde hemma utom tillräckligt för kvällen/några dollar att ge till rövargäng.

 

edit: tänkte på rånrisk etc så ska man nog koncentrera sig på att inte bli scammad. gissar det går typ 100 scams på 10 rån/ficktjuvar och 1000 scams om man inkluderar överpriser. har aldrig blivit rånad men haft ett par misslyckade rånförsök. däremot scamförsök och överpris sker ju regelbundet och nånting i stil med 1x/h om man hänger i turistiga områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...