Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Vi ligger 10 av 27 som är kvar där 22 går vidare. Average ligger runt 6800 och jag hamnar i den här situationen.

PokerStars Game #24056753977: Tournament #134684013, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2009/01/19 15:01:00 CET [2009/01/19 9:01:00 ET]

Table '134684013 6' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: CHUS777 (3246 in chips)

Seat 2: crevet (7753 in chips)

Seat 3: Ronny011 (4477 in chips) is sitting out

Seat 4: mikgoesfunky (3742 in chips)

Seat 5: Mimbulus (4795 in chips)

Seat 6: kin4dude (13517 in chips) is sitting out

Seat 7: manpici (6080 in chips)

Seat 8: vulcam (2403 in chips) is sitting out

Seat 9: knutsune (6495 in chips)

CHUS777: posts the ante 50

crevet: posts the ante 50

Ronny011: posts the ante 50

mikgoesfunky: posts the ante 50

Mimbulus: posts the ante 50

kin4dude: posts the ante 50

manpici: posts the ante 50

vulcam: posts the ante 50

knutsune: posts the ante 50

Ronny011: posts small blind 300

mikgoesfunky: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to knutsune [:Td::Th:]

Mimbulus: folds

kin4dude: folds

manpici: raises 1800 to 2400

vulcam: folds

knutsune folds

Jag spelar ju gärna ganska mycket tightare än vanligt då jag redan i princip är vidare. Men samtidigt kan jag inte hjälpa att tänka att läggningen här kanske är för tight? Åsikter?

Postad

Tack allesammans för svaren!

10 av 27 trots under avg, några riktigt stora stackar då alltsÅ?

Vad gör vi här med

AK

KK

QQ

JJ?

Det enda jag kan säga är nog att gränsen går någonstans vid QQ, jag hade nog släppt JJ också iom jag har ungefär lika mycket marker som han som höjer. Det kände jag var avgörande när jag la TT iaf.

Postad

Lite beroende på hur blindsen ligger hade jag vikt AA med, speciellt om vi vet att vi inte kan få FI att folda samt om han täcker oss. Vi pratar shortstackspel och det ska jävligt mycket till om vi inte bara kan vika allt o klara oss.

Postad
Fold alla händer utom AA.

Skulle vara kul att höra varför vi viker KK men inte AA enligt dig. Med en rimlig allinrange från FI kommer det inte skilja jättemånga % mot de två händerna, båda lär vara tillräckliga för att avskräcka spel, de bör ju ha dryga 15% att dra ut åtmindstone och det är illa nog för det läge vi är i nu.

Postad
Skulle vara kul att höra varför vi viker KK men inte AA enligt dig. Med en rimlig allinrange från FI kommer det inte skilja jättemånga % mot de två händerna, båda lär vara tillräckliga för att avskräcka spel, de bör ju ha dryga 15% att dra ut åtmindstone och det är illa nog för det läge vi är i nu.

Det här har inget med ranges att göra, det är ett turneringstänk men inte giltigt i satelliter. I en satellit ska vi förutsätta tänkbart sämsta hand för oss, och agera utefter det, i dessa lägen (*). KK är bara 70/30 mot ett random ess, vilket är en trolig hand fienden har i det här läget.

Beroende hur blindarna kommer, och hur stackarna är vid andra bordet, är det kanske vik med AA också. Utan att räkna på det så känns det precis marginellt (efetrsom det är en tvådollars satellit så antar jag att fienden är usla och då är det vik med AA också).

(*) Orsaken till detta är att vi bara vinner 5% av prispoolen i denna satellit, i en winner takes all-satellit gäller såklart det omvända, då är det verkligen ranges. Men i det här läget så är det ju skit samma om vi vinner massor med chips, vi vinner inte mer för det.

Postad
Det här har inget med ranges att göra, det är ett turneringstänk men inte giltigt i satelliter. I en satellit ska vi förutsätta tänkbart sämsta hand för oss, och agera utefter det, i dessa lägen (*). KK är bara 70/30 mot ett random ess, vilket är en trolig hand fienden har i det här läget.

Beroende hur blindarna kommer, och hur stackarna är vid andra bordet, är det kanske vik med AA också. Utan att räkna på det så känns det precis marginellt (efetrsom det är en tvådollars satellit så antar jag att fienden är usla och då är det vik med AA också).

(*) Orsaken till detta är att vi bara vinner 5% av prispoolen i denna satellit, i en winner takes all-satellit gäller såklart det omvända, då är det verkligen ranges. Men i det här läget så är det ju skit samma om vi vinner massor med chips, vi vinner inte mer för det.

Tack för att ni som är lite kunnigare inom satellitspelandet gav ett svar, här lärde jag mig någonting angående satellitspel, vilket alltid är uppskattat.

• 2 weeks later...