Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Ska det inte vara tvärsom? :-D

 

Både och! När man är gifta kanske det börjar spela mindre roll, när man är singel räcker det med att köra björn borg på utgång ;)

 

 

Har precis sovit ett par timmar. Känner mig helt utmattad. Har någon skit i kroppen men ska träna ändå. Match imorgon så blir jag uttagen får jag lämna återbud om det blivit värre då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dressman kläderna kallingarna är ju faktist något man kan använda från den där butiken. Bra passform, billiga, sköna och de ser faktist helt ok ut också.

 

Håller med på alla punkter utom att de är snygga. Kan bero på att mitt ex totaldissade dem också och i princip förbjöd mig att använda dom :mrgreen:

 

fy fan, jag är helt beroende av my brute nu och jag lyckas tamejfan verkligen inte i helvete få en bra gubbe.. sitter o skapar nya tills jag går sönder av frustration. Tur pokern går bra iaf.

 

Ngn annan som e biten här?

 

My brute?

 

Äh, man måste alltid hålla stilen pojkar, oberoende av civilstånd.

 

Håller med även om just kallingarna kanske inte syns så ofta om man inte heter ST ;)

 

Något jag reagerar på är alla som så fort de fått partner går ner sig helt i kläder och typ skiter i hur de ser ut. Tillsammans med partnern går allt annat än mjukis bort. Visst är det ju inte fel att ta lite myskvällar då och då där man skiter i att göra iordning sig men att göra det varje gång är så kallt så kallt. Effektivt sätt att ta död på ett förhållande

 

vi som blev miljonärer innan 18 räcker upp handen . /rullar hatt på pepes bodega

 

chipstutten serverar en student

 

 

Ingen högoddsare att du knappt tagit studenten

 

 

 

Vetefan om jag orkar lira ikväll. Ska nog bara ta det lugnt tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rooney; prova avsluta med .com så får du se, är ett jäkla påhitt för folk att spamma diverse vänner och sidor för att få pupils(överlägset snabbaste sättet att levla.. i princip enda sättet att levla effektivt efter lvl5).

Men e som småroande medan man grindar :)

 

min gubbe heter cbgb88, du får ju gärna utmana den. Direktlänka tänker jag inte göra för det är nog inte så populärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Askalla bord verkligen. Gav upp redan efter 500 händer. Hatar alla förbannade shortstacks som sitter dygnet runt. Dö

 

Backade 200. Gjorde en ganska usel fold tror jag.

 

Fi spelar 32/26 över ett par hundra händer. Reg. Är konfunderad, särskilt som han bettar så litet turn. Han har 9% trebet. Set raisar väl förmodligen flopp eller bettar större turn. Känns inte som han går så hårt för värde med en J på river. Det är AJ isåfall. Då återstår typ floppad flush eller diverse floats som säkert är ett gäng ändå. Han hade väldigt låg fold to cb såg jag nu i efterhand. Det är väl hur som helst riktigt värdelöst att folda absoluta toppen av ens range. Vet inte varför jag gjorde det, känslan var fel bara. Känns riktigt illa nu i efterhand

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG pokkamik ($118.30)

UTG+1 pacollopis ($40.00)

CO Hero ($217.45)

BTN Zephyros58 ($214.63)

SB jei-m ($269.30)

BB MpaMola ($55.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is CO K:heart: K:diamond:

2 folds, Hero raises to $6, Zephyros58 calls $6, jei-m calls $5, 1 fold

 

Flop: J:club: 3:club: 2:club: ($20, 3 players)

jei-m checks, Hero bets $16, Zephyros58 calls $16, jei-m folds

 

Turn: 6:diamond: ($52, 2 players)

Hero checks, Zephyros58 bets $26, Hero calls $26

 

River: 6:spade: ($104, 2 players)

Hero checks, Zephyros58 bets $72, Hero folds

 

Final Pot: $176

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checkar du turn?

 

För att jag inte är beredd att stacka med min hand på den brädan. Betcalla ai är väl inte skitkul eller? När jag valt linjen jag gör måste jag ju dock givetvis syna river också. Riktigt pissdåligt är det ju. Får för mig sånt där ibland, att det enda de kan ha är stål. Brukar bli när jag inte riktigt är i grindform och övertänker situationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag inte är beredd att stacka med min hand på den brädan. Betcalla ai är väl inte skitkul eller? När jag valt linjen jag gör måste jag ju dock givetvis syna river också. Riktigt pissdåligt är det ju. Får för mig sånt där ibland, att det enda de kan ha är stål. Brukar bli när jag inte riktigt är i grindform och övertänker situationer...

 

ah okej, nej de är ju inte kul om du tror dig få in det dåligt. Jag betar nog turn ibland men de kanske är skit dåligt? Lite spelarberoende också antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelet ditt hade varit helt okej om du hade synat river :). Som grabbarna sa så underreppar du och han kan mkt väl ha mkt clubs i sin hand, oparade som parade cx och liknande. Du inducerar ju så enormt mkt bluffar med sättet du spelade handen imo. Fint att se att du kan stänga ner klienten om du känner dig ur gängorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar turn som standard då jag vill ha en bredare vbet range än färg och set för att väga upp alla semibluffar jag har i min range. Coolt att mixa in checkar dock, men definitivt inte för att vika river

 

Kan man inte lägga en stor del av sina combo/värdehänder i CR lr ch-call-rangen för att kunna checka just KK-liknande händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer vill du beta ST?

 

haha ai, lika rolig som vanligt

 

Tänker ungefär så jag också. Foredrar att balansera på sätt som möjliggör enkla fastplay linjer som får in mkt pengar med mina nothänder, speciellt setten i detta fallet eftersom jag inte vill ge frikort till händer med ett ruter i som kan tänkas checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer vill du beta ST?

 

 

Tänker ungefär så jag också. Foredrar att balansera på sätt som möjliggör enkla fastplay linjer som får in mkt pengar med mina nothänder, speciellt setten i detta fallet eftersom jag inte vill ge frikort till händer med ett ruter i som kan tänkas checka bakom.

 

Tycker det är lite jobbigt på enfärgade brädor multiway op, för när man betar turn med typ set+ så släpper fi typ allt, och när fi pushar, så är det sällan nötdrag, combo, utan typ nästan alltid färdig flush. Så det känns som att man väldigt sällan kan få mervärde från turnbet.

 

Och betar man typ KK måste man va redo o stacka av mot push, o det läget är jag ju inte så himla förtjust i heller, särskilt utan K i samma färg (inte så kul med K i samma heller).

 

Samtidigt vill man ju inte använda sina nästnöthänder som bara bluffångare så det är ett dilemma.

 

Jag väljer nog passivare linjer på enfärgade brädor faktiskt eftersom det imo sällan finns lägen där man får syn av fi 2-3 gator med sämre händer, lr att fi pushar o vi mår bra. Kan faktiskt tänka mig och checka floppen också o släppa om det blir mkt action direkt bakom mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...