Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Höja floppen med KQ är inget jag föredrar. Finns så mkt händer som fi kan pusha, 3b, med som fortfarande är drag men som är favoriter mot din hand.

 

Ang. A6s handen. Så är din linje ok. Hade föredragit att direkt höja floppen dock. Få in det mot ett sämre fd osv. Få han att lägga en hand som lågapp, kanske tillomed 7or eller mellanpp.

 

Att jag inte höjer flopp med A6 har att göra med att snubben var så barrelbenägen, så bästa alternativet imo.

 

 

 

Kvantitet framför kvalitet i grinden ikväll så det blev 9 bord 18/15 poker där jag träffade sjukt mkt floppar. Tyvärr var folk inte lika sugna på att betala, men några potter blev det allt! Slutar upp 2bi ca, 2.5k händer. Skönt!

 

 

FI här är 36/16 med 10% trebet. Det trebettandet han gör är dock mintrebets preflop precis som här. Han är fiskig men har inte kastat pengar runt sig direkt. Vad gör vi? Utan Kh känns det som en rätt given fold, men nu då? Han instapottar turn, vi har 300 euro kvar.

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG nico2808 ($179.77)

UTG+1 Hero ($371.85)

CO manolito33 ($509.91)

BTN ZENmessenger ($330.44)

SB Rago06 ($201.00)

BB Lamer-Bg ($202.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 Q:club: K:heart:

1 fold, Hero raises to $8, manolito33 raises to $14, 3 folds, Hero calls $6

 

Flop: 6:heart: Q:heart: 5:club: ($31, 2 players)

Hero checks, manolito33 bets $2, Hero raises to $30, manolito33 raises to $58, Hero calls $28

 

Turn: 5:heart: ($147, 2 players)

Hero checks, manolito33 bets $146 Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att jag inte höjer flopp med A6 har att göra med att snubben var så barrelbenägen, så bästa alternativet imo.

 

 

 

Kvantitet framför kvalitet i grinden ikväll så det blev 9 bord 18/15 poker där jag träffade sjukt mkt floppar. Tyvärr var folk inte lika sugna på att betala, men några potter blev det allt! Slutar upp 2bi ca, 2.5k händer. Skönt!

 

 

FI här är 36/16 med 10% trebet. Det trebettandet han gör är dock mintrebets preflop precis som här. Han är fiskig men har inte kastat pengar runt sig direkt. Vad gör vi? Utan Kh känns det som en rätt given fold, men nu då? Han instapottar turn, vi har 300 euro kvar.

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG nico2808 ($179.77)

UTG+1 Hero ($371.85)

CO manolito33 ($509.91)

BTN ZENmessenger ($330.44)

SB Rago06 ($201.00)

BB Lamer-Bg ($202.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 Q:club: K:heart:

1 fold, Hero raises to $8, manolito33 raises to $14, 3 folds, Hero calls $6

 

Flop: 6:heart: Q:heart: 5:club: ($31, 2 players)

Hero checks, manolito33 bets $2, Hero raises to $30, manolito33 raises to $58, Hero calls $28

 

Turn: 5:heart: ($147, 2 players)

Hero checks, manolito33 bets $146 Hero

 

Han minraisade alltså ganska mkt pre? Annars är ju detta en superstandard linje för KK/AA när fisken trixar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tajmade iallafall lite och tänkte att han nog ofta tar den här linjen med AA och ju ibland kommer ha Ah och således mig ganska krossad. Oftast har jag en del eq dock, och han är ju fisk så han kan väl hitta på lite vad som helst. Ställde in i AhQx

 

 

Varit på stan och shoppat lite! Underkläder, ett skärp och två t-shirts blev det. Dags att skrota dressman-kallingarna nu när man har något som liknar en flickvän :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha kollar igenom entourage igen och är på andra säsongen avsnitt 7 eller 8 när Vince äter middag med Mandy. Innan han går in frågar han de andra om det hänt någonting i världen för att Mandy alltid brukade testa honom angående det. Obv kommer de inte fram med något annat än att pam anderson droppat en bröststorlek, och drama tycker han bara ska säga att han är bedrövad över vad som pågår i afrika - det får dig att verka känslosam.

 

När man sen får se dem utanför i bilen igen sitter de och röker på och Drama kläcker "Damn, I should have told him about that busload of nuns that fell of that cliff last month" :lol:

 

Kunde inte sluta skratta. Aldrig tänkt på det förut. Han är så jävla skön :mrgreen: Just tonen han säger allt med också. Undrar hur han är IRL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha kollar igenom entourage igen och är på andra säsongen avsnitt 7 eller 8 när Vince äter middag med Mandy. Innan han går in frågar han de andra om det hänt någonting i världen för att Mandy alltid brukade testa honom angående det. Obv kommer de inte fram med något annat än att pam anderson droppat en bröststorlek, och drama tycker han bara ska säga att han är bedrövad över vad som pågår i afrika - det får dig att verka känslosam.

 

När man sen får se dem utanför i bilen igen sitter de och röker på och Drama kläcker "Damn, I should have told him about that busload of nuns that fell of that cliff last month" :lol:

 

Kunde inte sluta skratta. Aldrig tänkt på det förut. Han är så jävla skön :mrgreen: Just tonen han säger allt med också. Undrar hur han är IRL :)

 

 

 

pure fucking love!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gl wp btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...