Rooney Postad 10 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2010 Jag tror jag har rekordgrindat hittils den här månaden vad gäller speltimmar på x antal dagar. Börjar också känna att det tar ut sin rätt såhär 10 dagar in i månaden, och detta trots en dag spelledigt, som visserligen var en bakfylla men ändå. Jag har ju tidigare skrivit en del om att jag aldrig är direkt nöjd, oavsett om jag spelar eller inte. Jag hade en period i början av månaden där jag var det. Kände att "fan vad gött att jag fått in mina timmar idag". Detta har bytts i likgiltighet, sämre spel och således mer ältande över felspelade händer och ökad stress. Svårare att koppla av, de senaste två nätterna haft sömnproblem och igår när jag kikade på serier hade jag väldigt svårt att gå ner i varv efter sista sessionen. Hade den dagen spelat 6h och tränat fotboll 2h. Ganska hyffsat dagsverke man borde kunna luta sig tillbaka efter. Att jag inte följer resultatet upplever jag ändå som något positivt, annars hade "problemen" nog varit större. Nåja, lite tankar från en grinder som inte är så mycket grinder egentligen Verkligen extremt imponerad över er som kör/kört såhär år i sträck Planen idag är 4h, sen blir det lite alla hjärtans dag firande med tjejen ikväll med middag och bio eftersom jag fyller år på söndag när den riktiga dagen är Citera
Yxel Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 Jag tror jag har rekordgrindat hittils den här månaden vad gäller speltimmar på x antal dagar. Börjar också känna att det tar ut sin rätt såhär 10 dagar in i månaden, och detta trots en dag spelledigt, som visserligen var en bakfylla men ändå. Jag har ju tidigare skrivit en del om att jag aldrig är direkt nöjd, oavsett om jag spelar eller inte. Jag hade en period i början av månaden där jag var det. Kände att "fan vad gött att jag fått in mina timmar idag". Detta har bytts i likgiltighet, sämre spel och således mer ältande över felspelade händer och ökad stress. Svårare att koppla av, de senaste två nätterna haft sömnproblem och igår när jag kikade på serier hade jag väldigt svårt att gå ner i varv efter sista sessionen. Hade den dagen spelat 6h och tränat fotboll 2h. Ganska hyffsat dagsverke man borde kunna luta sig tillbaka efter. Att jag inte följer resultatet upplever jag ändå som något positivt, annars hade "problemen" nog varit större. Nåja, lite tankar från en grinder som inte är så mycket grinder egentligen Verkligen extremt imponerad över er som kör/kört såhär år i sträck Planen idag är 4h, sen blir det lite alla hjärtans dag firande med tjejen ikväll med middag och bio eftersom jag fyller år på söndag när den riktiga dagen är Att kunna koppla av och släppa felspelade händer är också en del av grinden, väldigt viktig imo, och det behöver man träna på! Citera
Rooney Postad 10 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2010 så jävla cptiltad på alla äckliga regs som är så jävla dåliga men floppar varenda jävla gång sdfwe4q523452 Nötsämsta floppen i varje trebettad pott i 3h nu... Citera
Opteron Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 så jävla cptiltad på alla äckliga regs som är så jävla dåliga men floppar varenda jävla gång sdfwe4q523452 Nötsämsta floppen i varje trebettad pott i 3h nu... Sluta trebetta då =) Citera
Rooney Postad 10 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2010 Usch vilken vidrig tiltsession... Precis som de senaste dagarna hamnar jag fel överallt och lyckas göra alla möjliga dåliga spel känns det som. Det brast o vattenflaskan åkte i väggen efter ett misstag när jag checkar turn o låter honom träffa river, så jävla onödigt. Fick in 4h iaf, men måste verkligen tillbaka på banan med spelet. Jag vet inte om alla bluffar jag gör suger eller om det bara är otur. Om man kunde ge fan i att bluffa fiskarna också skulle det ju sparas mycket pengar. Fick en briljant ide att 2xa pott på river mot en fisk när han verkligen inte kunde ha något o färgen låg men då snappades det av med 4eparet Något annat jag måste sluta med är att syna ner regsen bara för möjligheten att äga dom när dom e tomma som dom aldrig är... Vi SB med KJs utan spader. FI spelar 24/18 o har 33% raise cb, hur vill ni spela den här? MP ($121.40) Button ($206) SB ($429.10) BB ($304.70) UTG ($43) Preflop: 3 folds, SB bets $8, BB calls $8 Flop: ($18) 7:spade:, 6:club:, K:spade: (2 players) SB bets $12, BB raises to $36, SB calls $36 Turn: ($102) J:club: (2 players) SB checks, BB bets $70, SB calls $70 River: ($242) A:spade: (2 players) SB checks, BB bets $190.70 (All-In) Vi har JJ FI är 50/20 och fiskig. Måsteju betta turn... Dök upp med 66 obv BB ($200) UTG ($179.65) MP ($189) Button ($199) SB ($252.55) Preflop: UTG calls $2, 1 fold, Button bets $8, 2 folds, UTG calls $8 Flop: ($21) 2:spade:, 9:club:, 3:heart: (2 players) UTG checks, Button bets $14, UTG raises to $35, Button calls $35 Turn: ($105) 4:heart: (2 players) UTG checks, Button checks River: ($105) 6:spade: (2 players) UTG bets $66, Button calls $66 Total pot: $237 Citera
Myt4z Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 Antar vi inte har KJ klöver heller? Jag tror att jag vill cr turn, mest för jag tycker det finns många rivers som kmr göra vårt beslut svårt. Folk har visserligen en tendens till att spazza en del i bvb, som spelat skulle jag ha svårt att folda rivern. Segt däremot att ni är lite djupare också. Tror även att om vi får in det på turn, så behöver det absolut inte vara mot enbart händer som äger oss. Tror vi kan möta en hel del vi leder mot, 76, Kxs 89o/s 56o/s Axs osv. Som du nämner i JJ handen så håller jag med om att du bör beta turn. Oturlig river ofc, men men. Citera
Rooney Postad 10 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2010 Antar vi inte har KJ klöver heller? Jag tror att jag vill cr turn, mest för jag tycker det finns många rivers som kmr göra vårt beslut svårt. Folk har visserligen en tendens till att spazza en del i bvb, som spelat skulle jag ha svårt att folda rivern. Segt däremot att ni är lite djupare också. Tror även att om vi får in det på turn, så behöver det absolut inte vara mot enbart händer som äger oss. Tror vi kan möta en hel del vi leder mot, 76, Kxs 89o/s 56o/s Axs osv. Som du nämner i JJ handen så håller jag med om att du bör beta turn. Oturlig river ofc, men men. Inget FD med KJ nej... Grejen är att vi inte kommer få in det bra på turn mer än mot 76, det är liksom 200 bucks han ska syna av och det har han ju inte odds till med dragen så ställ känns sådär. Synar ju givetvis alla rivers utom spader men nu lär man väl tänka över det iaf... Det dryga är ju att det är sjukt explo att folda eftersom vi sitter på bästa handen vi någonsin kommer ha typ annat än AK. Men inte fan är det många med guts att gå för bluffen med säg 98 även om några få är bra nog att inse att det kan vara rätt bra att bluffa när det e lite djupare. Är det någon reg man ska syan dock så är det väl den med 33% raise cb Usch jag gillar inte alls den handen. Facit puni? Pk? Citera
Teh_MoUsE Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 wp beta turn. imo edit: Trodde river blanka i första handen! Foldar nu river. Citera
Myt4z Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 Njae, alltså. Jag gillar ändå att raisa turn, då vi bör få fold en del ggr också, så vi kmr ju inte alltid hamna ai. Men jag håller med om att det blir lite knasiga sizes. Ja kan i vissa fall minraisea här, blir i princip samma som att crai, men ibland tiltar det fi och dom shovear trots brist på FE. Nä, håller nog min röst på att raisa turn ändå. Bvb hittar folk på allt möjligt konstigt, av vad jag fått erfara på nl200. Alt ta linjen du tar, men då blire typ att vi alltid måste cc "alla" rivers. Samt ger fi chansen att checka bakom sånt som de kanske skulle fått in det med på turn, dvs sånt vi leder mot men dom fortf har bra EQ. Som sagt, ngn annan bra spelare får gärna lämna facit:) Citera
Cardshark52 Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 Hm, halv klurig hand, vill nog folda river beror väl lite på hur duktig fi är. Men vs standard nl200 reg så foldar jag denna river, fi måste bluffa(alt värdebetta sämre) lite mer än 30% för att det ska va ev + att syna. Turn har jag inte bestämt mig vad jag vill göra, varför inte leda turn? Citera
Elitloppet Postad 10 Februari , 2010 Rapport Postad 10 Februari , 2010 Jag checkdegar turn, tror def. vi kan få in det emot sämre händer utan problem. Dessutom lastar vi säkert en hel del drag som behöver balanseras upp på nåt sätt. JJ är ju såklart bet på turn. Citera
GG Postad 11 Februari , 2010 Rapport Postad 11 Februari , 2010 Förstår inte varför vi nånsin skulle vilja göra nåt annat än checkdega turn i KJ-handen. (speciellt inte när puni sagt det också) (!) Citera
Rooney Postad 11 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2010 Jag checkdegar turn, tror def. vi kan få in det emot sämre händer utan problem. Dessutom lastar vi säkert en hel del drag som behöver balanseras upp på nåt sätt. JJ är ju såklart bet på turn. Det är väl typ två kombos av steg+färgdrag men tror du vi kan få in det mot fler? Men ställ känns helt klart bäst i efterhand. Dels kan det bli som det nu blev o dels får han tillfälle att checka tillbaka en hand som 76an på river och vi missar en massa värde, samt för balansen som du säger Citera
Elitloppet Postad 11 Februari , 2010 Rapport Postad 11 Februari , 2010 Inte alls otroligt att man defendar K7s, K6s BvB. Alla par+flushdrag åker väl in också (om han spelar de aggro to begin with) osså ett par steg+färgdrag. Mtp brädans dragighet är det väl inte helt orimligt att stacka starka toppar heller, även om det kanske inte sker så ofta i praktiken. Citera
-PK- Postad 11 Februari , 2010 Rapport Postad 11 Februari , 2010 Min tanke var också checkjam och jag är glad att Puni och Greger tycker likadant! Citera
pezdawg Postad 11 Februari , 2010 Rapport Postad 11 Februari , 2010 Jag tror på en sk check-raise. Citera
killerwolf Postad 11 Februari , 2010 Rapport Postad 11 Februari , 2010 vet inte om någon har sagt det tidigare, men jag tycker helt klart du ska gå på en pass-höj alltimitten Citera
Rooney Postad 11 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2010 Inte mycket spel idag... Började rätt bra men slutade piss. Passade på att tappa KK vs AK för 250 bb precis när jag skulle stänga ner också. Vore ju rätt trevligt att någon gång få springa lite över ev eller åtminstonde på. Fattar inte vart evt tar vägen Skönt att jag blev tvingad att stänga ner för träningen för vart riktigt tiltad. Spelade lite bättre idag iaf. FI 24/20 nånting, vi sitter UTG, hur spelar ni med AJo utan spader? Button ($296.80) SB ($384.70) BB ($229) UTG ($200) MP ($265) Preflop: UTG bets $7, MP calls $7, Button calls $7, SB calls $7, 1 fold Flop: ($31) Q:spade:, A:club:, 5:spade: (4 players) SB checks, UTG bets $22, MP calls $22, 2 folds Turn: ($75) 9:heart: (2 players) UTG checks, MP bets $50, UTG calls $50 River: ($175) 4:diamond: (2 players) UTG checks, MP bets $186 (All-In), UTG Citera
Rooney Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 Tänkte få in mycket spel idag. 3h innan träningen och xh ikväll/inatt. Blir inte mycket spel i helgen nämligen då det e första träningsmatchen för säsongen samt 20-årskalas imorgon! Söndagen brukar ju bli som den blir då Efter det har halva månaden gått och det är dags att kika lite resultat och stats. Har känts ganska illa så ska bli intressant att se alla siffror Citera
Rooney Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 Riktigt fin session!! I början förstördes plusset av några fula 3 o 4 outare men sen fick jag dra tillbaka KK v AA som va ai flopp så då kändes allt lugnt Fick lämna några riktigt stora fiskar nu Hoppas det rullar på ikväll också! Träning nu Citera
Staash Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Synade du ner KJ-handen eller? Fwiw hade jag också degat turn. Citera
Rooney Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 Synade du ner KJ-handen eller? Fwiw hade jag också degat turn. Nä jag vek.. ;S Citera
Rooney Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 esafgsdfgserdghsd spelar så SJUKT illa ikväll. Dumpat så¨jävla mkt pengar på så vansinnigt dåliga spel, likadant som de sett ut hela månaden. Blir så vansinnigt tiltad på mig själv. Råkade se saldot på kontot också o e typ BE för månaden Ska inte va möjligt på den här nivån så jävla dåliga spelare som man möter hela tiden. Allt åkt iväg i dåliga spel... Helvete också Citera
Recommended Posts