Gå till innehåll

Världens bästa outro


Klyka

Recommended Posts

Som titeln lyder, gärna youtubelänkar!

 

Dire Straights - Tunnel of Love ligger bra till på min lista. Musikaliskt välgjord avslutning, dessutom härligt 80 i både ljud och bild. Blir inte sämre av att det bringar minnen från en tid då man var en kär 15-16-åring.. ;)

 

Outrot startar vid 5:54.

 

 

Edit: Shit jag känner verkligen samma känsla i magen nu som jag gjorde då när jag lyssnar på den. Sickt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rainbow - If you don't like rock n roll

 

Hittar den inte, men den har ett sjukt skönt pianosolo. Minns iofs inte om det är outrot eller mitt i låten. Nån som vet var man kan hitta den (inte för nedladdning, utan video eller audiostream)?

 

Vet inte om du har spotify men den finns där.

 

 

Och har du inte spotify så har jag nog en invite som ligger och skräpar som du kan få så skicka mig ett pm då.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som titeln lyder, gärna youtubelänkar!

 

Dire Straights - Tunnel of Love ligger bra till på min lista. Musikaliskt välgjord avslutning, dessutom härligt 80 i både ljud och bild. Blir inte sämre av att det bringar minnen från en tid då man var en kär 15-16-åring.. ;)

 

Outrot startar vid 5:54.

 

 

Edit: Shit jag känner verkligen samma känsla i magen nu som jag gjorde då när jag lyssnar på den. Sickt..

 

Roligt att jag alltid har tyckt att pianot i outrot äv enormt Springsteeninspirerat och när jag efter 15 år äntligen kollar upp det så är det mycket riktigt Roy Bittan som spelar.

 

Fake edit: Kanske inte roligt som i haha-roligt men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som titeln lyder, gärna youtubelänkar!

Dire Straights - Tunnel of Love ligger bra till på min lista. Musikaliskt välgjord avslutning, dessutom härligt 80 i både ljud och bild.

 

Outrot startar vid 5:54.

Edit: Shit jag känner verkligen samma känsla i magen nu som jag gjorde då när jag lyssnar på den. Sickt..

 

Riktigt skön!

Nu måste jag lyssna på den i FLAC från PS3an...

Låten gör sig inte rättvisa på klippet, riktigt dålig kvalité :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outrot på The Happiest Days of our Lives, eller bryggan mellan Another Brick in the Wall part 1 och part 2 om man så vill - av Pink Floyd. Skivan The Wall är ju närmast att betrakta som en musikal och alla låtarna hänger ihop. Här är part 1 och part 2 sammanslagna och bryggan/outrot är mellan 2:00 och 2:20.

 

"]

" frameborder="0" allowfullscreen>

 

 

 

Lägg där till Another Brick in the Wall part 3 (inte med här) och du har ett tvättäkta mästerverk.

 

EDIT: Får inte den inbäddade youtubelänken att funka. Här är länken iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens bästa intro och outro. Inte så pjåkig däremellan heller. Bör avnjutas i ett sammanhang så jag skriver inte när outrot börjar. ;-)

 

Obs att de gjorde nysläpp på Ozzys första skivor för nåt år sen där de la på nya trummor och bas (satmaran Sharon i farten igen...). Klart sämre och tyvärr hittar jag inte originalet. Men gitarr och sång är iaf äkta.

 

 

Förresten, ett outro behöver väl inte fejda för att få kallas outro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...