Gå till innehåll

Slå en dubbelsexa


Recommended Posts

En lite rolig grej.

 

två likvärdiga spel vilket är EV+ att ta?

 

Jag erbjuder: 2ggr insats på att jag slår en dubbelsexa med två tärningar på 25 slag.

 

Jag erbjuder också 32 ggr insats på att du slår en

dubbelsexa på ett slag .

 

Vilket spel är bäst och är nått av dem EV+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite rolig grej.

 

två likvärdiga spel vilket är EV+ att ta?

 

Jag erbjuder: 2ggr insats på att jag slår en dubbelsexa med två tärningar på 25 slag.

 

Jag erbjuder också 32 ggr insats på att du slår en

dubbelsexa på ett slag .

 

Vilket spel är bäst och är nått av dem EV+?

 

Inget av dem är +ev, men ditt första alternativ är oerhört mycket bättre då huset bara har 0.86% edge enligt mina kalkyler.

 

Det andra var så kassa odds att jag inte ens orkade räkna ut det, men om jag inte tänker helt fel i huvudet så borde hustets edge på den vara runt 11,1 % typ

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm vet inte vad som var tråkigast, att du skulle svara först och döda tråden eller att jag hade räknat fel själv och skrivit 25 försök istället för 26 :)

 

Sorry =/ :oops:

 

Dessutom hade jag fel det är faktiskt EV+ i första försöket med hela +0,55% jag var slarvig med avrundningen i första försöket.

 

Om du däremot ökar till 26 slag så blir EV hela +1.99% så du var helt rätt ute från början.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry =/ :oops:

 

Dessutom hade jag fel det är faktiskt EV+ i första försöket med hela +0,55% jag var slarvig med avrundningen i första försöket.

 

Om du däremot ökar till 26 slag så blir EV hela +1.99% så du var helt rätt ute från början.

 

Förre

 

Allt ovanstående är helt korrekt.

 

Om man ska vara lite petig så tycker jag att problemet kanske är lite ofullständigt formulerat. Jag utgår att förutsättningarna är att man ska slå ÅTMINSTONE en dubbelsexa. Men man kan faktiskt tolka problemet som att man måste slå EXAKT EN dubbelsexa, varken mer eller mindre. Då blir det lite annorlunda.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur ser uträkningarna ut för att komma fram till 0,55%?

 

Mvh Erik

 

Sorry =/ :oops:

 

Dessutom hade jag fel det är faktiskt EV+ i första försöket med hela +0,55% jag var slarvig med avrundningen i första försöket.

 

Om du däremot ökar till 26 slag så blir EV hela +1.99% så du var helt rätt ute från början.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...