Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Välkommen till Stockholm! Hittat någon någorlunda OK bostad?

Ingen bostad ännu. Men har kollat lite på nätet ikväll. Känns som att alternativen är goda. :)

Men vad ska man prioritera? Nära till jobbet (kungsgatan) eller nära till fritidsaktiviteter? Planerar att joina innebandygänget vid Liljeholmen till exempel.

Alla tips för Stockholmsflytt och/eller boende är varmt välkomna! Om ni har en lgh i 1:a (haha) eller 2:a hand får ni vädigt gärna PM:a. Hyra upp till 10k går fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qrt8 på Betway är fan otrolig, han har vunnit fem eller sex frirullar med 50-100 pers i varje till subsattar till PokerFinnkampen och SM. Och för varje "extra" han vinner så fuckar han upp mitt geniala satellitsystem... Kanske är enklare för alla inblandade att vi stoppar in honom i kommande finaler direkt :shock::lol::ola:

Länk till kommentar

Spelar daily 80 grand just nu, mindre än 100pers kvar av ca 1900 startande, håller mig i mitten av fältet..

Igår åkte på jag på plats 30-nånting av +1000 pers i 50k så idag känns det som att det är dags!

Länk till kommentar

Ingen bostad ännu. Men har kollat lite på nätet ikväll. Känns som att alternativen är goda. :)

Men vad ska man prioritera? Nära till jobbet (kungsgatan) eller nära till fritidsaktiviteter? Planerar att joina innebandygänget vid Liljeholmen till exempel.

Alla tips för Stockholmsflytt och/eller boende är varmt välkomna! Om ni har en lgh i 1:a (haha) eller 2:a hand får ni vädigt gärna PM:a. Hyra upp till 10k går fint.

Man kan förstås se olika på det, eventuellt vill du gå hardcore och bo innanför tullarna. Om du vill kompromissa funkar annars närförort fint, mycket grönska, går snabbt att ta sig in till innerstan men inte mycket "händer" precis där man bor. Gröndal där jag bor är fantastiskt fint, ligger precis bredvid Liljeholmen.

Länk till kommentar

Jätteschysst med tips! Keep 'em coming!

Har häng på några lägenheter, allt från Stureplan till Liljeholmen. Har fått tipset att försöka hålla mig norr om stan om jag måste utanför. Egentligen spelar det inte så stor roll för mig. Jag ser flytten inledningsvis som en testperiod så de första månaderna spelar det inte så stor roll var jag bor känns det som.

Planen är väl att leta "seriöst" boende framåt hösten eller slutet av sommaren. Jag har faktiskt bott i Sthlm flera vändor men har alltid haft lgh i Lund paralellt. Det har väl gjort att man aldrig riktigt "bott in sig" i huvudstaden iom att man alltid åkte hem till Skåne så ofta man kunde. Men nu ska det alltså bli ändring på det!

Jag fortsätter leta och alla tips på allt från mataffärer till parkingsplatser mottages tacksamt!

Länk till kommentar

Nacka är ett ghetto och i Hornstull hänger massa drägg.

Inne: Vasastan

Utanför: Danderyd

Jag måste säga att jag gillar den typen av ghetto och den typen av drägg.

Vasastan funkar möjligtvis i Göteborg, men nu handlar det om huvudstaden.

Länk till kommentar

Jo, jag håller med om att det är lite humor. Men jag har hela tiden varit inställd på att det är juni. Av någon konstig anledning så lyckades jag boka flyg till maj dock, men sedan har jag letat hotell i juni, och tyckt att "det är gott om tid, behöver inte boka något redan osv".

Ska stanna en extra dag och vara "duktig turist". Nu är förvisso hotellen SNORDYRA i Venedig, men å andra sidan blev flyget tusenlappen billigare att stanna ett dygn till, och eftersom Joanna följer med (annars hade jag som sagt missat med en månad) så blir den extranatten inte dyr alls.

Jag och Jens konsterade att vi nog behöver (vars) en sekreterare... aka personlig assistent.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...