Ola Brandborn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Apropå det... Ska vi ses nånstans innan vi checkar in å så? Jag har ju inte fått nån biljett än så a) Läs Epost b) Syns på Arlanda Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaffebarn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Du fick väl info e-posten? Där finns bokningskoden med. Aha se där =) Tack det hade jag missat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Ola, läste precis din eminenta artikel om SÖKÖ i PM (som sagts förut, du är klart bäst in sweden på teori (dessutom pedagogisk) och ska ha stort cred för det) och kom på den kloka idén att fråga dig om farsans homegameregler. Bakgrunden är denna: 5cs och SÖKÖ är i grunden rätt tråkiga actionsmässigt (skittråkigt resp halvtråkigt) och gammelgubben, poker- och bridgeräv som han är, snickrade ihop en egen handranking: Par Fyrstege Fyrfärg Tvåpar Fyrstege med par * Fyrfärg med par * Triss > osv standard Spontant känns det vettigt, men jag fixar inte att räkna på om det är korrekt. Vad tycker du? (Sen att farsan lagt till en satsningsregel som är helt vansinnig är en annan historia...vi har haft stora gräl om den.) edit: * högsta par vinner över högsta stege/färg Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Ingen aning, och orkar inte räkna ut det Sådant är ju skitjobbigt. Tack för berömet dock. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Vill ni få action så spela klassiska svitenspelet Sökö Hi/lo (hög och låg (eight or better) splittar potten. Dock på klassiskt sökömanér så slår även den sämsta femkortslåg (87654) den bästa fyrkortslåg (432A). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Jag kan meddela att Betway/Team Betway har med sig fungerande mobil videoutrustning. Bildkvaliteten kunde vara bättre men många snabba uppdateringar bör ordnas av Jennez och Ola. Hoppas jag inte gör bort mig alltför många gånger bara... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Sådant är ju skitjobbigt. Jo jag vet. Men om det är hållbart kan jag intyga att det är klart roligare än SÖKÖ. Tack för berömet dock. Har jag framhållit förut och det är ju tveklöst så. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 April , 2009 Rapport Share Postad 22 April , 2009 Jag kan meddela att Betway/Team Betway har med sig fungerande mobil videoutrustning.Ska bli spännande och se om det funkar som jag hoppas. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Vill ni få action så spela klassiska svitenspelet Sökö Hi/lo (hög och låg (eight or better) splittar potten. Dock på klassiskt sökömanér så slår även den sämsta femkortslåg (87654) den bästa fyrkortslåg (432A). För information och nostalgi rörande detta, se http://pokerforum.nu/forum/ovriga-pokerformer/8311-soekoe8-guiden-av-parre.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Det var fan bättre förr =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Jag kan meddela att Betway/Team Betway har med sig fungerande mobil videoutrustning. Ska bli spännande och se om det funkar som jag hoppas. Jag med. Har iaf testat lite. Sabbade förresten pm:et som jag skickade genom att ta ett filmklipp till. Kunde inte motstå frestelsen att plocka upp min Marilyn Manson-kalender på väggen för hundrade gången. Ljudet fungerar iaf och också att ha Che Guevara-kalender på väggen på kontoret ;-}. EDIT: Klippet med tavlorna var inte så hackig ändå, bara datorn som jag tittade den på... EDIT2: Ska fixa ett till konto på Bambuser så dagboksläsarna får ge sin bedömning om kvaliteten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Pressmeddelande: SM i Sökö hi/lo 8 or better kommer spelas under PokerFinnkampen i Betwaysviten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GruGloG Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Pressmeddelande: SM i Sökö hi/lo 8 or better kommer spelas under PokerFinnkampen i Betwaysviten. Varför är man inte 21 ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Orkar inte klura ut hur "imbed"-funktionen fungerar. Test i 2 olika upplösningar finns på: http://bambuser.com/channel/Rymdgrisen Tycker att 128x96 i upplösning duger för några snabba klipp. Pressmeddelande: SM i Sökö hi/lo 8 or better kommer spelas under PokerFinnkampen i Betwaysviten. I´m in såklart... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Det finns bara ett fel med PokerFinnkampen upptäckte jag precis: Motherfucking 07:00 på Arlanda!... Jaja, en mycket trött Ola kommer finnas där i tid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Det finns bara ett fel med PokerFinnkampen upptäckte jag precis: Motherfucking 07:00 på Arlanda!... Jaja, en mycket trött Ola kommer finnas där i tid. + en mycket trött jm_j. Väckning kl 5:00 för att hinna till flyget... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaffebarn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Pressmeddelande: SM i Sökö hi/lo 8 or better kommer spelas under PokerFinnkampen i Betwaysviten. Hur spelar man sökö (googlar) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hoppamera Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Hur spelar man sökö (googlar) Tänk vad ledsen Ola kommer bli när han skrivit en manual i Pokermagazine... Bara inhandla och lusläsa! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Jag har det senaste numret (del två i Sökö-skolan), men tror att jag slarvat bort numret innan dess, annars hade jag kunnat ta med mig dessa i morgon för snabbläsning. I korthet: Femkorts stötpoker pottlimit, fyrkortsfärg slår fyrkortsstege som slår ett par, men blir slagna av två par. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaffebarn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Jag har det senaste numret (del två i Sökö-skolan), men tror att jag slarvat bort numret innan dess, annars hade jag kunnat ta med mig dessa i morgon för snabbläsning. I korthet: Femkorts stötpoker pottlimit, fyrkortsfärg slår fyrkortsstege som slår ett par, men blir slagna av två par. Hade senaste numret jag också men förra är slängt... Bättre än inget i alla fall Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Hur spelar man sökö (googlar) Hade senaste numret jag också men förra är slängt... Bättre än inget i alla fall Försöker leta fram något senare på kvällen. Du kan under tiden öva vanlig Sökö high på Entraction & BOSS. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaffebarn Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Försöker leta fram något senare på kvällen. Du kan under tiden öva vanlig Sökö high på Entraction & BOSS. Det hinner ja inte... Gah!! klockan är ju massor! Läre skynda till flygplatsen nu ju Ses! tjo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Det hinner ja inte... Gah!! klockan är ju massor! Läre skynda till flygplatsen nu ju Ses! tjo Bahh!!! Jag fixar minst 2st 3G-bredband i Tallinn så du hinner öva på nätet eller live (live hoppas jag...) innan SM och Slaktasvennarkampen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Jag är inte ett dugg stressad... Ska upp 5:00 och är inte ens i närheten av att packad klart. Nåja PPP (dom 3 viktiga P:na) är med iaf... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 April , 2009 Rapport Share Postad 23 April , 2009 Lollar mig lite.... Fixade konto "Team Betway" på "den där sajten". Lösenord till kontot kostar 7 mandariner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts