Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Stockholm, Stockholm - stad i världen!

Tog ut Ola på en liten segerlunch idag. Ingen av grabbarna ville dricka sprit. Sjukt besviken är jag. Istället skulle det ätas glass på takterassen... Jag har gnällt om det länge, det går bara utför med världen.

Imorgon blir det dock utgång med ett stort gäng och på onsdag blir det drunch. Torsdag börjar roadtrippen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Ola till WSOP-biljetten

nu till en annan fråga

sitter och försöker att komma till finalen

på PS Monte Carlo Expedition :)

men inte lätt ....:(

satt och kolla flyg dit men fasen vad dyrt det var att komma dit

16 tusen :( räcker ju inte resepengen till ...

jaja får väll fortsätta drömma :)

Länk till kommentar

GRATTIS!

Grattis Ola till WSOP-biljetten

nu till en annan fråga

Har försökt samma sak, saknar dock dagboksförfattarens skills, se

http://pokerforum.nu/forum/1197221-post19.html

När det gäller flyg lär det bli betydligt billigare att bara flyga till Nice och ta tåget därifrån. Söker du flyg till Monte Carlo får du helikopter sista biten, kanske stekigt i överkant.

Länk till kommentar

Antar att kollar på biljetter till Nice. Nice är förmodligen skitdyrt eftersom turistsäsongen har börjat, och dessutom dyrt från början.

Men leta på Milano och Marseille (bl.a. Lufthansa). Ifjol fanns det iaf jättebilliga tåg från Milano (fast de kanske inte stannar i Monaco men i Nice).

Italienska tåg:http://www.ferroviedellostato.it/

Franska tåg: http://www.sncf.fr

GL!

Edit: kanske ovanstående också.

Länk till kommentar

Om du har gott om tid är nog Interrail-biljett ett av dom billigaste alternativen.

Alternativt flyg tur & retur någonstans i närheten av Monaco och sedan tåg fram & tillbaka.

Länk till kommentar

Jag har blivit något av ev expert på att klonka billiga flygbiljetter :-)

Finemang. Jag har blivit ganska duktig på att söka billiga hotell så länge man kan nöja sig med 2-4-stjärnigt. Man ska helst inte boka genom hotels.com eller booking.com om man vill ha bästa pris men om man har bråttom så duger dom 2 sajterna ganska bra.

Kan du förresten be din onde tvillingbror gdaily att skicka på mig en varning eller två nu så slipper han göra det imorgon eller på onsdag..........

Länk till kommentar

En tämligen händelsefattig kväll. Syndade med en semla (Olas fel, han köpte en tidigare på dagen).

Titanernas kamp, dvs projekt "krossa HeyLisa Heads Up", går som väntat åt helvete. Tycker att jag spelar ok till bra men blir utköpt heeeeela tiden! Det är fan inte mycket flicksnärtan missar. Har dock klarat av att ligga steget efter med blotta förskräckelsen. Var uppe på 5-5 i matcher men fick avsluta dagen med ett förnedrande slutresultat om 6-5 till Lisas favör. Naturligtvis får man in smeten i stor ledning, Lisa har ett ynkligt färgdrag med Q hög och får givetvis klonka. Nåja, det är först till 20 som gäller så skicklighet kommer vinna över fiskighet i längden. Tror jag iaf.

Imorgon blir det utgång med en hel drös branschmänniskor. Tjurskötaren Ola hänger också på. Repris på Västeråsfyllan ftw!

Länk till kommentar

Naturligtvis får man in smeten i stor ledning, Lisa har ett ynkligt färgdrag med Q hög och får givetvis klonka. Nåja, det är först till 20 som gäller så skicklighet kommer vinna över fiskighet i längden. Tror jag iaf.

Färgdrag OCH hålstege på flopp, om jag får be! Hur ska det INTE komma :lol:

Länk till kommentar

Färgdrag OCH hålstege på flopp, om jag får be! Hur ska det INTE komma :lol:

Edit: Mindes fel i en HH som var väldigt komprometterande för Lisa. Det visade sig att jag var fisken, jag tar tillbaka och ber om ursäkt. Jag ska bättra både mitt spel och mitt minne. Lisa rulez för tillfället, bla, bla, bla...

Länk till kommentar

Edit: Mindes fel i en HH som var väldigt komprometterande för Lisa. Det visade sig att jag var fisken, jag tar tillbaka och ber om ursäkt. Jag ska bättra både mitt spel och mitt minne. Lisa rulez för tillfället, bla, bla, bla...

Men för skojs skull kan jag då berätta hur handen utspelar sig..

Du har :8c::Jc: och höjer till 225, jag slår om till 625 med :Qs::9s: såklart (vet ju att jag har fisken)

flop:

:Ks::Js::7c:

Klaaart pengarna ska in!!! :D

Länk till kommentar

Klaaart pengarna ska in!!! :D

Ja, klart de ska. Kvällens tredje match varade dock bara i en hand när jag hittar soulreaden på din bluff och slår dig med K hög. Naturligtvis har du comittat dig själv med din "nötbluff" också. Gotta löv it!

Ok, nu lägger vi ner trashtalket, det är säkert helt ointressant för de som inte såg det, haha.

Länk till kommentar

Puh, knappen höjde till 15k. Jag smaskade om till 30k. Knappen synade.

Flopp KJ8... det är bra för min hand, jag har ju stegdrag med min stolta 76:a... Halvpottsbet, knappen synar.

Turn 2... Ja det kortet kan ju inte ha hjälpt fienden direkt, så jag går all-in. Fi stekfoldar, visar upp AK....

Ger mig själv 50% WSOP chans nu,

Stort grattis till WSOP ME! Men hur kan han visa upp AK och folda, är det möjligt att göra på doyles room's klienten?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...