Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Slarvigt av Jens att inte sätta på Lisa en Nordicbettröja

 

Ja, det var en miss. Dessvärre var jag strängt upptagen med att laga middag åt Saint_Bjorn när reporter + fotograf stod i köket och förfasades över den vidriga upptäckten. Kunde inte hålla mig för skratt pga pajasjournalistiken så jag stod och finssade hejdlöst medan jag skalade potatis - så till den milda grad att fotogafen till slut beordrade mig att lämna rummet.

 

Jag förstår att AB ville göra en grej, det är precis sånt här folk vill läsa om och AXA ska ju ha lite skit också. Reportern lät dock som att det var det största scoopet sedan Palmemordet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ingen skugga över dig Lisa men faaaaan, det där platsade ju i min landsortstidning där en felparkerad bil kan bli förstasidesstoff :-D

 

Fråga till vemsomhelst. Är det en fjäder i hatten att få jobb som journalist på AB efter examen eller är det mer "de där hundåren man måste göra innan DN/Svenskan hägrar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite stånd av Tillybilderna :S:S
:mrgreen:

 

Jaha, så i fredags fick öresundstrafikens biljettkontrollant min fru att gråta. För ca två månader sen bokade hon en resa mellan punkt B och D (häng med nu för det här blir meckigt) där vi bor på punkt A, jag arbetar på punkt C och B är frugans arbetsort.

 

Pga att saker körde ihop sig lite så fick hon istället åka sträcka A-D men det gjorde ingenting eftersom jag har månadskort mellan A och C, dvs sträckan stämmer inte helt överens med vad som står på biljetten men det spelar som sagt ingen roll.

 

Iaf, väl på tåget så visar hon upp biljetten och månadskortet för kontrollanten varpå följande konversation utspelar sig:

 

- Tack. Hmm, du har ingen biljett mellan C och D.

- Öhm, jo, det har jag.

- Nej, det har du inte.

*frugan blir fundersam men vet ju att hon har betalt för hela sträckan*

- Jo, det har jag.

- Nej, det har du inte.

*frugan blir jävligt frustrerad. Vad fan menar människan liksom*

- Jo, vad är problemet, jag har visst biljett för resan.

- Nej, det har du inte.

 

* Det här utbytet pågår en liten stund. Det kontrollanten egentligen menar är att frugan inte har en specifik biljett mellan punkt C och D men frugan, som har haft det jävligt stressigt på jobbet hela veckan och känner sig sliten och trött, fattar inte att det är kontrollantens poäng (och det är ju en jävligt märklig poäng eftersom det inte spelar någon som helst jävla roll)*

 

- JO, DET HAR JAG, VAD ÄR DET DU INTE FATTAR!?? *och börjar gråta i ren jäkla frustration*

 

Snopen biljettkontrollant ber om ursäkt...

 

Alltså, fattar verkligen vad kontrollanten pysslade med. Sure, ska man vara krass så behövdes ingen biljett för sträckan A-C eftersom månadskortet gäller där men det ska ju kontrollanten högaktningsfullt skita i, klippa biljetten och strosa vidare...

 

Nåja. Måndag. Heja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl vara intressant kanske...BTW hur många är det som är på turren 23.e oktober?
Såvitt jag vet är det du, jag, crappy och Fulla Pingvinen. Jag har iaf anmält oss (minus dig då) till arrangören.

 

Vet inte hur det är med juggler, sandis osv. Har iofs för mig att Jarne ska med men vet inte hur det är med anmälan där... Crappy, kolla det please.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet är det du, jag, crappy och Fulla Pingvinen. Jag har iaf anmält oss (minus dig då) till arrangören.

 

Vet inte hur det är med juggler, sandis osv. Har iofs för mig att Jarne ska med men vet inte hur det är med anmälan där... Crappy, kolla det please.

 

Fyra spelare i en turre? Har ni nån garantisumma? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra spelare i en turre? Har ni nån garantisumma? :lol:

 

Jag var inne på att försöka övertala dig, för att det skulle bli lite extra värde.

Men mina "kära" vänner på¨pekade att

-det värde du står för Crappy räcker för oss alla och blir över.

 

Däremot tycker alla, (vilket jag är säker på utan att fråga) att det vore riktigt förbannat roligt om du kunde komma, värde eller inte :mrgreen:

 

Snälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...