Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Finnar, se hit!

 

Jag behöver "vara inneboende" i någon finsk brevlåda ett tag, någon som kan bidra med en adress? Jag flyttar så fort jag får ett brev :-)

 

http://www.flyertalk.com/forum/miles-more-lufthansa-austrian-swiss-other-partners/954342-m-m-offers-status-match-finland.html

 

Vi kan snacka. PM:a info om vad som krävs, så ska vi fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Först in med jm_j i finkan och nu Jennez...

 

Jag är tyvärr i Stockholm atm. Annars hade jag givetvis varit med och kastat cyklar och spöat poliser. Skönt att vi får igång lite "ockupationsfestivaler" och annat i Lund, det har varit så dött där sedan nassarna slutade vallfärda den 30:e november.

Oj oj oj, det var tider det... Man fick bryta upp St. Södergatan och kasta gatstenar, se hur många sparkar en kravallsköld tålde och hur många slag med en batong man pallade innan man började gråta. Sen fick man så många fina kompisar också. Massa danska polare gjorde man sig, särskilt de från AFA och BZ.

 

Men det var då det. Nu är man lite äldre och avnjuter hellre en hotellfrukost på Clarion än en blå band-soppa i en iskall ockuperad villa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från artikeln:

Jennez ska räknas som gubbe, precis som oss andra :-P

 

Nej nu jävlar. TF, du är några år äldre än mig, right? Många år äldre också, eller hur? Eh? Eh? Så länge man är under 30 är man ungdom. Hoppas jag.

 

Fast i Tidaholm var det en snubbe som trodde att jag var född 1970. Måste vara skägget som gör att jag ser äldre ut... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu jävlar. TF, du är några år äldre än mig, right? Många år äldre också, eller hur? Eh? Eh? Så länge man är under 30 är man ungdom. Hoppas jag.

 

Fast i Tidaholm var det en snubbe som trodde att jag var född 1970. Måste vara skägget som gör att jag ser äldre ut... :-(

 

Född 70 är väl inte så farligt?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vill vara under 30? :mrgreen:

Däremot vill man ju vara med dom kvinnliga under 30 :mrgreen:

 

Jag vill vara under 30, jag är under 30 och jag är med en kvinna under 30. Eller, tjej heter det då. Jag kommer dessutom att vara under 30 mer än ett helt år till! :mrgreen:

 

Jag är rätt nöjd just nu men annars är 25 nötåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vara under 30, jag är under 30 och jag är med en kvinna under 30. Eller, tjej heter det då. Jag kommer dessutom att vara under 30 mer än ett helt år till! :mrgreen:

 

Jag är rätt nöjd just nu men annars är 25 nötåldern.

 

Är obv inte erfaren nog att bedömma de högre åldrarna, men just nu njuter jag rätt mycket av att vara 20 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vara under 30, jag är under 30 och jag är med en kvinna under 30. Eller, tjej heter det då. Jag kommer dessutom att vara under 30 mer än ett helt år till! :mrgreen:

 

Jag är rätt nöjd just nu men annars är 25 nötåldern.

 

Jaja, va f-n jag är bara "lite" avundsjuk :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tar man reda på var han sitter, så man kan åka över med cigg?

 

Du skulle ju kunna trampa in här och fråga när du är i Tallinn. De borde ju veta mer.

Du kan ju försöka smuggla in en pava kosken till jm_j i finkan. Om han nu sitter kvar där borde han nog vara törstig vid det här laget...

 

http://www.regeringen.se/sb/d/5615/l/sv/a/21294/pd/5615

Sveriges ambassad Tallinn

Ambassadör Jan Palmstierna

 

Webbplats

http://www.swedenabroad.com/tallinn

 

Kontakt

Telefon: +372 640 56 00

Fax: +372 640 56 95

E-post: ambassaden.tallinn@foreign.ministry.se

E-post: swedemb@neti.ee

 

 

Besöksadress

Sveriges Ambassad

Pikk 28

Tallinn

Postadress

Embassy of Sweden

Pikk 28

150 55 Tallinn

Estland

Öppettider

Måndag-fredag 09.00-12.00

 

Visering (hantering och ansökan om visum)

Måndag-fredag 09.00-12.00. Onsdagar är

viseringsavd. stängd. Passärenden: Onsdagar 9.30-12.00,

torsdagar 14.30-16.00.

Telefon: +372 640 56 00

Fax: +372 640 56 94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är obv inte erfaren nog att bedömma de högre åldrarna, men just nu njuter jag rätt mycket av att vara 20 :)

 

När man är 20 tycker man att det är bra att vara det bara för att man får gå på systemet. Jag är MYCKET hellre 21 än 20. Spelar kanske inte så stor roll om man håller sig inom Sveriges gränser men utomlands är det värt att vara minst 21 (inte minst i USA).

 

Men som sagt, 25 var (är) nöten. Man är liksom inte för ung för att göra någonting och inte för gammal heller. Man kommer in på alla ställen, man pluggar troligen inte (om man gått spikraka vägen dvs) och har därmed mer pengar osv osv. Pokerproffs är givetvis undantaget. :D

 

Men jaja, alla ska vi vägen mot graven vandra. En dag kommer jag också att vara 39 (om min lever orkar i drygt 10 år till). Antagligen kommer jag att vara mer bitter än Ola men vad fan... man kan inte få allt här i livet.

 

Lite livsrapportering då: har varit en sjukt tung period de senaste sex veckorna. Förmodligen den tuffaste tiden jag någonsin genomlidit rent mentalt. Vill inte gå in på detaljer men det har varit jobbigt på precis alla fronter: jobb, hemma, överallt helt enkelt.

De goda nyheterna är dock att allting börjar falla på plats! Tillvaron stabiliserar sig och den giganstiska ryggsäck av ovisshet jag burit på blir lättare och lättare efterhand som stenarna trillar av. Än är det en bit att gå men nu känns det i alla fall som att man klarar det! :-D

 

Så även om det här inlägget kanske osar lite av vemod och depression så ser jag nu ljuset i tunneln! Yay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, 25 är bästa åldern! Ett gyllene år som jag passerat med ett par "jordsnurr" men jag är lika glad för det. Jag får ju visa leg överallt där det är åldersgräns, så jag kan ju inte se SÅ gammal ut? Värsta visa leg-minnet var när jag skulle gå på filmen "Deep Blue Sea" när jag var 18 och fick visa leg! Nu blir jag bara glad när de frågar på 23-års ställen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK

 

Jag låg sist i Everest med fyra kvar, men så kom jag och tänka på vad jag gjort för fel den senaste veckan - ingen msn-rail ju. Göran msn-railade nästan (han nattade ungarna men jag låtsades att han var aktiv) när jag kom tvåa, det var enda msn-railen i veckan. Så upp med ett fönster, in med Lisa och tjuren, och ett par bluffar senare så hade jag klonkat ett WSOP-säte (till).

 

I och med att jag fått ut pengarna i handen på Doyles så fuckar detta upp min bokföring, jag vet inte hur jag ska bokföra helt enkelt :-) Skit samma, jag får le genom tårarna.

 

Mu kvarstår att jaga sido-event igen. Första är kl 21.30 på Betway, WSOP 51. Sedan har jag slaskrulle på Everest att jaga event 54.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...