Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Pga ovan nämnda anledningar såg jag till att lära mig italienska en gång för längesen. Numera klarar jag väl bara av att beställa och allmänt turista lite.

Är det inte lite overkill att lära sig språket för ett land som man kanske kommer besöka 2-3 gånger under sin livstid och inte heller har nån glädje av nån annanstans? Eller hade du planer? Liksom, spanska, ok, funkar lite universellt, men italienska??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite overkill att lära sig språket för ett land som man kanske kommer besöka 2-3 gånger under sin livstid och inte heller har nån glädje av nån annanstans? Eller hade du planer? Liksom, spanska, ok, funkar lite universellt, men italienska??

 

Planen var väl att slippa läsa tyska i gymnasiet. :D

 

Italienska A var skoj då vi hade utbyte med en skola utanför Venedig och åkte dit och vice versa.

Under B-kursen var jag oerhört skoltrött och skolkade en hel del. När jag hade varit renegade i ca två månader masade jag mig till slut till en lektion (fråga mig inte varför) varpå lärarinnan tog mig åt sidan och uttalade de numera i bekantskapskretsen klassiska orden "Jens, nu får du börja gå på lektionerna så att du kan jobba dig upp till ett IG". Nöten, jag gick aldrig mer på en italiensk-lektion givetvis, med den trevliga bieffekten att jag fick läsa precis vad jag ville så länge kursen hade minst lika många poäng som Italienska B. Tror jag valde ngn kurs där man lärde sig photoshop och filmredigering (vilket jag har haft bra mycket mer nytta av än italienska).

 

Slutet gott, allting gott. Svenska skolsystemet FTW! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils “klonkarn” Jarefäll från Göteborg hittade nyligen i till tisdagens SM-satellit den 5 maj… och som namnet antyder så klonkade han mycket riktigt tävlingen och får representera Team Betway i SM.

 

Vi gjorde förstås en intervju med Nils efter kvalsegern.

 

Hej Nils, berätta om dina känslor när det stod klart att du vunnit en plats i Poker-SM!

Kändes riktigt skönt, heads up har haft en tendens att gå åt pipan för mig på sistone.

 

Vilka förväntningar har du på SM och Tallinn?

Ha ROLIGT!! Men när jag ändå är där kan jag lika gärna ta och vinna.

 

Har du några Liveerfarenheter sedan tidigare?

Jag brukar spela ett par gånger i månaden på en lokal klubb, spelade Poker-SM i Tallinn -07 och spelade EPT Köpenhamn i år, men tyvärr utan att casha i någon av dom.

 

Berätta lite om din pokerbakgrund, hur länge har du spelat online?

Spelade en del mörkpoker med kompisarna när jag var yngre, har spelat Texas online sen ca 6-7 år tillbaka. I början spelade jag nästan bara fixed limit cashgames samt frirullar. Men gick sedan över till att spela NLHE FR CG och på sistone har jag vart inne mycket på enbordstävlingar. Men har man tid så tycker jag ändå att flerbordstävlingar är roligast, dom har bara sån tendens att ta sån fruktansvärt lång tid iallafall på dom större siterna.

 

Berätta lite om dig själv, vem är det som döljer sig bakom namnet “klonkarn”?

Kallas Nisse, bor i Göteborg/Sveriges LA “Här rappar vi om dom problemen vi har. Dé é inga dåliga grejer. Vi snusar. Vi dricker brännvin. Vi åker gratis på spårvagnen. Å bryter fingrarna när vi slår varandra på käften.”

 

Hur skulle du beskriva dig själv som pokerspelare?

Jobbig (förhoppningsvis).

 

Någon speciell pokerspelare du gärna skulle sitta vid samma bord som vid Poker-SM?

Peter “Nalle” Hedlund, med honom vid bordet blir det inte en tyst sekund.

 

Ok, tack för intervjun och vi önskar lycka till i Tallinn!

Tack så mycket!

 

Nu på måndag går Betways allra sista chans att kvala till Poker-SM i Tallinn. Satelliten kostar €108, och en plats värd €2000 är garanterad. I dagsläget är det 14 spelare anmälda.

 

På söndag har vi två stycken subsatelliter till denna sista chans, €18 kostar dessa med en plats garanterad i varje. Till dessa subsatelliter har vi givetvis dagliga frirullar!

 

Kom till Betway, och klonka dig ett SM-säte du också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommarens Vegas-resa börjar ta form mer och mer:

 

24 juni Stockholm-Paris (business)- Los Angeles (first class), normalpris 40k sek, för 1400 kr + en jävla massa flygpoäng, Air France

24 juni Los Angeles - Las Vegas, sunkekonomi (American Airlines, 500 kr)

 

9 juli (dvs efter dag 2 i WSOP main) har jag bokat från Washington-Köpenhamn-Stockholm i economy extra (SAS), för 600 kr (och en massa flygpoäng). Skulle jag vara kvar efter dag två så får jag väl riva den här biljetten (den är förresten avbokningsbar 24h före resan).

 

Så nu ska jag bara hitta något billigt mellan Las Vegas och Washington... kan man få totalt fem flygbolag inblandade, tro?

 

http://www.seatgury.com och http://www.seatexpert.com är två jävligt bra sajter när man ska välja vilken stol man ska sitta i. Klonkade bästa stolen i hela flygplanet mellan Paris och LA och en "grön" på hemresan. För 15-timmarsresor vill jag gärna ha det så bekvämt som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils “klonkarn” Jarefäll från Göteborg hittade nyligen i till tisdagens SM-satellit den 5 maj… och som namnet antyder så klonkade han mycket riktigt tävlingen och får representera Team Betway i SM.

 

Vi var ju HU i tisdags. Han verkar trevlig den där klonkarn. Vi möttes också på ett bord på Poker Stars häromdan (ge mej sannolikheten för det). Jag har ju samma nick på i stort sett alla siter så han kände igen mig. Vi chattade en bra stund och sen detroniserade han mig där också.... Duktig och trevlig spelare. Nice att lämna stafettpinnen till en "go gubbe".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni någonsin kärat ner er i en pryl? Jag gick precis ner på knä och friade till en tallrik blandade ostar här på en Trattoria i en av Venedigs alla bakgator. Tyvärr så svarade inte objektet för min kärlek på min invit, så det slutade med att jag åt upp den... Himmelskt gott!

 

funny-pictures-cat-has-food-on-his-mind.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Italien (Levanto - Cinque Terre) för ett par år sen kärade jag ner mig i en Fuccacia utan dess like, har inte smakat något som ens varit i närheten efter det..

 

Såg väl ungefär såhär där man inhandlade läckerbitarna... :-P

 

Foccacia.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start i sunday million. Dubblade första handen jag fick med 88, flop: 864, två spader och jag reraisade och fick syn. På turn får jag in pengarna mot K8 med noll outs :S Tackar och tar emot.

 

Sen överspelar jag AA ett par händer senare och får in pengarna på Q hög flop mot 44 som har floppat set, ett fint ess på turn ger mig en tripplad stack och en mysig chiplead 10min in i turren :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat Lisa! :D

 

Jag har varit lite kass på att uppdatera här. Jag har legat däckad på ett hotellrum i Stockholm i dagarna tre i veckan. Roomservice är dock nöten när man är sjuk. Dessvärre har jag nu tröttnat på räkmackor.

 

I fredags kände jag mig dock lite kryare och eftersom städerskorna inte hade fått städa mitt rum på två dagar bestämde jag mig för att gå ut och köpa en kaffe. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, plötsligt sitter jag på Pressklubben med några kollegor som dricker öl. Kort därefter befinner jag mig på kontorets takterass med ett glas rosé.

Jag hade bestämt mig för att spela poker kl 19 men klockan blev bara mer och mer. Roséglasen blev fler och fler.

 

Vi spelar lite fyllepingis och dricker ännu mer rosé och snart är klockan över 19. Jag har alltså missat turren. Plan B träder då i kraft, nämligen karaoke med Hefo och hennes anhang. Fast det i sig är inget bisarrt. Det är en bisarr upplevelse men själva grejen blir inte bisarr förrän en kille med en stooor påse stegar in på kontoret. I påsen har han många flaskor rosé. Han presenterar sig och berättar att han jobbar för Svenska Spel. Han har alkohol med sig så han får sitta med oss. Det visar sig sen att han är kompis till en kollega. En salongsberusad Jennez måste ju givetvis ta diskussionen per omgående. "Spelansvar, bla, bla, bla" - den vanliga smörjan alltså. Men killen är reko så han får följa med och sjunga karaoke.

 

Väl på karaokestället river vi av Basket Case, Born in the USA, Smooth mfl låtar. Vissa går bra, andra inte. Hefo är alltjämt den obestridda drottningen av karaokesång. Ett hedersomnämnande också till killen som sjöng duett med Hefo i Summer Nights, en performance man mycket väl hade kunnat betala för att se.

 

Vidare ut i Stockholmsnatten. Lite skönsång om Zlatan och sedan tillbaka till hotellet för välbehövlig sömn. Undrar varför jag inte är riktigt frisk än?

 

Nästa vecka blir det Stockholm igen. Jag och Ola får försöka räkna ut hur vår "lilla" SM/Finnkampen-kampanj har gått. Känns som att det har gått bra. Hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt nyss inkommen info (och också väldigt osäker) sägs jm_j just nu sitta inlåst i Estland i väntan på åtal. Informationen sägs komma från UD men jag har fått den i andra hand så jag kan ha jättefel.

 

Ojoj, det blev en stor grej av det där...

 

edit: Hur gick det i miljonen, Lisa? Eller du kanske spelar fortfarande? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt nyss inkommen info (och också väldigt osäker) sägs jm_j just nu sitta inlåst i Estland i väntan på åtal. Informationen sägs komma från UD men jag har fått den i andra hand så jag kan ha jättefel.

 

Ojoj, det blev en stor grej av det där

 

Tja det är väl inte direkt oväntat, eller hur. Inte med tanke på

 

1. hur nojjiga de är med flygsäkerheten efter 9-11.

2. arbetet med att tömma planet och genomsöka det.

3. kostnaden flygbolaget får iom ovanstående.

 

Tror uttrycket - Ta ansvar för sina egna handlingar - fått en ny innebörd för JM numera. Det finns faktiskt vissa saker man inte skämtar om imho.

 

edit: Hur gick det i miljonen, Lisa? Eller du kanske spelar fortfarande? ;-)

 

Ja en update vore kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itm i en liten 15k med lite över 20k i potten.. 27 kvar och jag ligger 4a.

 

Heja mig! :D

 

Om två timmar är det sista chansen för SM också..

 

 

Edit: bust på 14e plats. Synade reraise all in på flop TT8 med 99, han har AJo och träffar A på rivern. Har 10bb och hittar TT men springer naturligtvis in i bb som vaknat upp med AA :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi Ola:

 

We have now deposited $10,000 into your Moneybookers account. Because of the current climate at the WSOP we are unable to actually buy anyone in to any of the tournaments; that will be your responsibility. We are planning some events around July 4th, so if you choose your start date before then that would be great.

Hi Trish,

 

For me, that is a really bas solution: If I get my hands on the money before WSOP, I guess I will lose the whole 10k on women and alcohol... not nessesarely in that order.

 

I also will have big difficulty to getting the money into USA, the most I can bring is $10K over the border. Last obstacle, I first have to change it to Swedish currency, and then I have to buy old-fashioned US greenbacks to smuggle in the country (meaning a currrency conversion loss about 5%).

 

Is it not possible that I seek up mr Brunson himself and he gives me a couple of chips, and I use them to buy-in to the tournament.

 

Please advice.

 

Best regards

Ola

Jaha, man får väl sätta igång WSOP-kvalandet igen då...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...