Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finalbordet närmar sig i turneringen, med ganska långsam struktur. Sliiparn är ganska solid men varit ganska aktiv. Höjningar på 10k eller 15k, detta är första gången han höjer så mycket som 20k. Jag har en tight image vid bordet. Har gjort några rereraisar från sen position alt. SB, BB tidigare, men bara visat bra händer. Tror han kan lägga ganska mycket om jag pushar.

Rätt/ fel?

2500.00/5000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 januari 2009 01:08:05

SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )

Plats 1: sliiparn (78988.00)

Plats 2: Unknown (0.00)

Plats 3: simse (42492.00)

Plats 4: plg63 (14731.00)

Plats 5: Skumis (29994.00)

Plats 6: rosjon (94373.00)

Plats 7: Unknown (0.00)

Plats 8: A.rivers (85388.00)

Plats 9: Unknown (0.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Skumis lägg LM 2500.00

rosjon lägg SM 5000.00

** Giv **

sliiparn [N/A, N/A]

simse [N/A, N/A]

plg63 [N/A, N/A]

Skumis [N/A, N/A]

rosjon [8h, 8r]

A.rivers [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

A.rivers Lägg

sliiparn Höj till 20000.00

simse Lägg

plg63 Lägg

Skumis Lägg

rosjon All-in 94373.00

sliiparn All-in 78988.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 9h, Kk]

*** Turn(Board): *** : [5k, 9h, Kk, Knh]

*** River(Board): *** : [5k, 9h, Kk, Knh, 3r]

Postad

Enligt din read är det rätt att trycka, så då är det väl det. Han får ju ca 1 mot 1,7 i pottodds, vilket för en ganska stor del av hans range inte är alltför lysande mot din range. Jag hade nog oftast tryckt också.

Men jag skulle vilja ha mer exakt info om prisstrukturen. En "finalbordsbubbla" är ju inget som har betydelse om det inte också rör sig om en bubbla i termer av prispengar.

Postad
Enligt din read är det rätt att trycka, så då är det väl det. Han får ju ca 1 mot 1,7 i pottodds, vilket för en ganska stor del av hans range inte är alltför lysande mot din range. Jag hade nog oftast tryckt också.

Men jag skulle vilja ha mer exakt info om prisstrukturen. En "finalbordsbubbla" är ju inget som har betydelse om det inte också rör sig om en bubbla i termer av prispengar.

Ingen pengabubbla, 30 platser var ITM. Men jag tycker mig ha märkt att det finns en bubbla där ändå, så jag brukar spela extra aggressivt precis innan finalbordet. Satt ganska länge och funderade innan jag gick allin. Han funderade också väldigt länge innan han synade med JJ.

Postad
Finns väl ingen anledning att gå upp och fightas med honom i det läget?

Enkel fold i mina ögon.

Beror ju lite på hur du ser på de andra spelarna runt bordet iofs.

Men vegtight som jag är så foldar jag 9/10 ggr där.

Du är vektight ja.

Postad
Vill bara ha en fold- och shoverange här, och 88 står sig absolut tillräckligt bra mot hans synrange för att shova.

Vad har du för shoverange i detta fall då?

Jag vill veta då jag hamnar i sådana situationer relativt ofta men, väljer som oftast att gå på den linjen att folda 22-99 i såna lägen.

För ALLTID när man gör det så sitter de med högra PP eller AQ-AK och drar ut.

Jag foldar med den anleningen att han raisar till 20 här, det luktar rutten fisk om den höjningen :)

Postad

Det var den höjningen som gjorde att jag funderade så länge, visste inte riktigt vad det betydde. Nu vet jag, men har kommit fram till att jag gjorde rätt ändå enligt mitt sätt att spela. Att slå om i det läget passar med min strategi att hellre vara överaggressiv och åka ut, än att vara tvungen att gå allin senare med NE2.

Postad

Tycker det var en bra push. Bra stackdjup och hela baletten. Höjningen är ju svår att tyda om man inte har suttit riktigt länge vid samma bord men höjningen ger honom snarare bredare range än snävare så... pushilush!

Postad
Det var den höjningen som gjorde att jag funderade så länge, visste inte riktigt vad det betydde. Nu vet jag, men har kommit fram till att jag gjorde rätt ändå enligt mitt sätt att spela. Att slå om i det läget passar med min strategi att hellre vara överaggressiv och åka ut, än att vara tvungen att gå allin senare med NE2.

När folk höjer mer än normalt så är det väldigt ofta mellanpar eller AK. Många har svårt för de vet inte hur de skall spela mellanpar och höjer därför mera för att få bort motståndarna. Även AK brukar många ha svårt att spela då de vet om att AK är en bra hand men vet inte hur de skall göra om de inte träffar på floppen - de har svårt att lägga AK mot en missad flop.

Vet man om att så gäller även i detta fallet så spelar tyvärr inte 88 bra mot den handdistributionen.

Postad
När folk höjer mer än normalt så är det väldigt ofta mellanpar eller AK. Många har svårt för de vet inte hur de skall spela mellanpar och höjer därför mera för att få bort motståndarna. Även AK brukar många ha svårt att spela då de vet om att AK är en bra hand men vet inte hur de skall göra om de inte träffar på floppen - de har svårt att lägga AK mot en missad flop.

Vet man om att så gäller även i detta fallet så spelar tyvärr inte 88 bra mot den handdistributionen.

+

Hade ungefär samma tanke.

Direkt när jag läser HH tänker jag AK, var iofs inte rätt. Men men.