Gå till innehåll

.


Aaaah

Recommended Posts

  • Svars 730
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dina gympass är groteska. :shock: Jag tycker 1 helkroppspass (utan ben) á 1 övning / muskel är jobbigt, brukar ta timmen.

 

Viktnedgångsprojekt eller? Du måste ju vräka i dig käk för att palla ditt schema

 

Har kört på olika scheman med 5-6 dagar i veckan förut och då körde jag kortare pass, de flesta låg någonstans mellan 45min och en timme.

Har då ofta haft problem med handleder och olika skador, så det har varit en av flera anledningar till att jag nu tränare 4ggr/vecka och kör muskelgrupperna 2ggr varje vecka och får 3 helt gymfria vilodagar.

Passen blir ju då lite längre för att få in alla viktiga övningar + att jag kör så mycket löpband (gå/jogga) jag orkar nu när det börjar närma sej badsäsong.

 

Ur ett rent muskelbyggnadssyfte så är förmodligen kortare pass att föredra.

 

Men tror inte maten har så mycket att göra med om passet känns jobbigt, för det ska ju vara jobbigt :mrgreen: , jag äter inte ens innan jag gymmar på morgonpassen, sen äter jag precis som vanligt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går du med ägg under armarna? Med tanke på hur mycket du tränar borde du ju vara riktigt biffig?

 

Grov som faaan :mrgreen:

 

4dagar träning per vecka är väl ganska "normalt" om man gymmar eller för vilken sport som helst egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört på olika scheman med 5-6 dagar i veckan förut och då körde jag kortare pass, de flesta låg någonstans mellan 45min och en timme.

Har då ofta haft problem med handleder och olika skador, så det har varit en av flera anledningar till att jag nu tränare 4ggr/vecka och kör muskelgrupperna 2ggr varje vecka och får 3 helt gymfria vilodagar.

Passen blir ju då lite längre för att få in alla viktiga övningar + att jag kör så mycket löpband (gå/jogga) jag orkar nu när det börjar närma sej badsäsong.

 

Ur ett rent muskelbyggnadssyfte så är förmodligen kortare pass att föredra.

 

Men tror inte maten har så mycket att göra med om passet känns jobbigt, för det ska ju vara jobbigt :mrgreen: , jag äter inte ens innan jag gymmar på morgonpassen, sen äter jag precis som vanligt efter.

 

Har jag fattat det rätt att du har ett 2-split schema som du kör 2 ggr per vecka? Det kan verkligen inte vara optimalt imo. Din intensitet i slutet av dina monsterlånga pass kommer vara väldigt låg och muskelgruppen som kommer sist blir åsidosatt.

 

4-split med 40 min fettförbränning efter 2 av passen har förmodligen större EV på alla plan...;)

 

Enbart min åsikt såklart...:D GL med träningen och påååkern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt att du har ett 2-split schema som du kör 2 ggr per vecka? Det kan verkligen inte vara optimalt imo. Din intensitet i slutet av dina monsterlånga pass kommer vara väldigt låg och muskelgruppen som kommer sist blir åsidosatt.

 

4-split med 40 min fettförbränning efter 2 av passen har förmodligen större EV på alla plan...;)

 

Enbart min åsikt såklart...:D GL med träningen och påååkern

 

Japp det är rätt uppfattat :-)

Jag håller rätt bra vikter även mot slutet av passet, men visst avtar det väl något. Hur som helst så får jag fina ökningar nu när jag kör såhär, jag tycker det är lite väl lite att tex bara köra bänk en gång per vecka.

 

Kör du 4split själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej varför tror du det?

 

Mitt minne kan vara selektivt men jag vill minnas att jag har sett det ett flertal ggr. Iaf 3 ggr utan att överdriva.

 

Om ni inte har 4-betat nån gång men 3-betat massor är det väl ett ypperligt tillfälle att börja 4-beta? Du får in pengarna mkt lättare i en 4-betad pott.

 

Du får syn av så mkt skräp ändå när du väljer att 4-beta så jag tycker att du hellre bör tänka värde istället för pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...