Gå till innehåll

.


Aaaah

Recommended Posts

  • Svars 730
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skräphand vs Skräphand

 

 

NL Holdem $5(BB)

 

Aaaah ($502)

Jonte90 ($503)

Sania ($135)

CS_PROFFS ($4,092)

 

Aaaah posts (SB) $2.50

Jonte90 posts (BB) $5

Sania posts (BB) $5

 

Dealt to Aaaah :5d::4d:

check,

CS_PROFFS raises to $20

Aaaah calls $17.50

fold, fold,

 

FLOP ($50) :6s::Ac::3s:

check,

CS_PROFFS bets $37.50

Aaaah raises to $115

CS_PROFFS calls $77.50

 

TURN ($280) :6s::Ac::3s::5c:

Aaaah bets $280

CS_PROFFS calls $280

 

RIVER ($840) :6s::Ac::3s::5c::As:

Aaaah bets $87.50

CS_PROFFS calls $87.50

 

CS_PROFFS shows :8c::6c:

(Flop 67.6%, Turn 77.3%)

 

Aaaah shows :5d::4d:

(Flop 32.4%, Turn 22.7%)

 

CS_PROFFS wins $1,000

 

 

Varför syn pf? fold eller 3b imo, suger att spela den oop.

 

Känns ganska kallt att c/r den brädan med ett naket stegdrag och jag gillar inte turnbeten; tycker du reppar en väldigt smal HD som betar så för värde där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen vi spelade tillsammans och jag har ju helt mongo-vidriga stats på dig men min uppfattning var att du hade väldigt svårt att släppa en hand så fort du investerat typ 20bb i den. Om du missade var det bluff tre gator som gällde, inte så svårt att syna ned dig med en hand som har SDvalue om man har samma read på dig skulle jag tro.

 

Could be wrong though :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast har jag såklart en hand när jag bettar 3 gator, men alla fiskregs tolkar det tydligen som att jag bluffar, vilket obv. är en bra grej :mrgreen:

 

Snyggt du bakade in att jag var fiskreg där. Aja, han och jag hade tydligen samma read iaf och han stackade dig så om det är en bra grej eller inte låter jag vara osagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, jag foldar den för det mesta, synar någon gång ibland och 3Bettar någon gång ibland.

 

Jag trodde att han skulle folda allt som är sämre än ett prickat A eller ett färgdrag (obv. hade jag fel)

 

Jag reppar: prickat A, set, drag

 

Han går inte plus på detta spel i längden mot mej

 

 

Tycker du reppar exakt ett set eller ingenting/drag, hur många Ax synar du höjningar med från SB egentligen, som du sedan förvandlar till bluffar genom att check/raisa floppen?

 

Edit: missade att du kunde ha Axss (tyckte esset var spader), gillar det ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför syn pf? fold eller 3b imo, suger att spela den oop.

 

Känns ganska kallt att c/r den brädan med ett naket stegdrag och jag gillar inte turnbeten; tycker du reppar en väldigt smal HD som betar så för värde där.

 

Först av allt; Jag gillar både fold, 3bet och syn pre. Föredrar 3bet eller fold om du inte känner FI och/eller är duktig postflop.

 

Men ja, post då. Oftast föredrar jag, personligen, att syna med stegdrag på färgdragsbrädor. Vi kan fortfarande reppa färgen, får oftast betalt för stegen, och vi skyddar våra marginella händer. Dessutom kan vi säkert reppa Ax med en syn senare i handen.

 

Med det sagt så är det såklart okej att göra det här spelet någon gång ibland, men Gelin har faktiskt en poäng med att din range är ganska smal. Kan tänka mig att spelet inte är så jätteaggressivt på 2.5/5 heller? Ändå smalare range då. Du måste tänka på vad han tror om din range, inte vad din range faktiskt är. Dvs om han inte tror du har en bred range, eller händer som du gör såhär för value med som slår hans hand, så har du inte det, för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har vi våra rushdagar på svs då ALLT sitter.

Min syn av csproffs av vad jag sett på 2,5/5 är att han är ganska ovass och inte speciellt solid. Dock inte mer än 3-400 händer på honom.

 

Håller med, hade inga som helst problem mot honom när vi möttes förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, men tänk såhär då:

 

Mina bluffar slår ju faktiskt hans hand här, min bluffrange är ju typ 77-TT (de är väl de enda händer jag skulle bluffa med (o bara någon gång ibland)).

 

Och den enda semibluffhanden han slår och leder mot ganska bra är ju 45 (i den absoluta botten av min representerade range), och den har jag otroligt sällan (typ fold pre 90%, call pre 5%, 3Bet pre 5%).

 

Är du med nu då på varför hans spel suger? :mrgreen:

 

Varför skulle du bluffa 77-1010 som har visningsvärde här, du får ju inte syn av något sämre känns det som. Skulle han sitta på drag så kan han ofta bluffa hem potten på turn/river om du inte känner för o investera 100BB med en hand som inte står sig bra mot hans range på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 2009-04-21

 

Löpband 10min

 

Latsdrag, rak stång, brett grepp, framför huvudet http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=140

80kg*6 rep

85kg*6 rep

85kg*6 rep

 

Sittande rodd, v-handtag http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=141

90kg*8 rep

100kg*8 rep

100kg*8 rep

 

Löpband 10min

 

Latsdrag, handflator mot varandra, axelbrett grepp, i maskin

80kg*8 rep

80kg*8 rep

80kg*6 rep

 

Sittande rodd, rak stång, brett grepp, i maskin

90kg*8 rep

80kg*8 rep

80kg*8 rep

 

Löpband 10min

 

Växlande hantelcurl http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=78

21.2kg's hantlar*8 rep

21.2kg's hantlar*8 rep

21.2kg's hantlar*8 rep

 

Crunches http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=125

Några st

 

Sittande vadpress http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=104

35kg*8 rep

35kg*8 rep

35kg*8 rep

 

Sittande hantelcurl http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=74

18.8kg's hantlar*6 rep

18.8kg's hantlar*6 rep

18.8kg's hantlar*6 rep

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...