Gå till innehåll

Civilstånd?


decoy

Recommended Posts

Du ber en polare att ringa henne.

 

Alt 1, basic:

Polaren säger: Hallå, det är Glenn. Är gubben hemma?

 

Alt 2, prostalker:

Polaren säger att han ringer från SCB och vill ställa frågor om något eller några ämnen du är intresserad av. Han börjar att fråga om ålder, civilstånd, barn, inkomst osv. Sedan pumpar han på med frågor om frimärken, porr eller något annat du är intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ok- om du vet var personen jobbar eller dylikt, ta reda på vad någon arbetskamrat/klasskamrat heter och kolla så att hon inte har denne som vän på facebook -ÄNNU. skapa aliaset och adda som vän. Sedan måste du arbeta kvickt och se efter om hon är singel innan hon upptäcker scammen. Detta är ingen garanti naturligtvis, det är inte säkert att hon har skrivit ut det på sidan. Men du kan ju fråga runt incognito på facebook...

 

lycka till!

 

Facebook-varianten kan vara den bästa. Problemet är ju att det inte räcker med att jag addar henne som vän - hon måste adda mitt alias också, för att jag ska få tillgång till hennes sida, och info om ev. "singelstatus". Jag vet ju inte om hon addar en "arbetskamrat" utan vidare, kanske tar hon kontakt med vederbörande först på jobbet...och då funkar inte scammen.

 

Jag håller själv inte på med Facebook, så jag känner inte till hur benägna folk är att adda nya "vänner". Vad menar du med "fråga runt incognito på Facebook"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag trodde inte det eftersom du inte verkade så smart, så det var ett tips i all välmening.

 

Du verkar ju helt körd. Naturligtvis finns det ett tungt skäl till att jag inte vill ta reda på saker genom att ställa frågor direkt, och därför efterfrågar sådana här smidiga lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gift lär vara officiell uppgift (i alla fall kan inkassobolag, SMS-låneföretag och liknande se detta) och sambos lär vara omöjligt att ta reda på (hur fan skulle det vara en officiell uppgift?). Man kan förvisso ta reda på om någon är skriven på samma adress, men det behöver inte betyda något.

 

Tidigare, i alla fall, var ju sambo ett begrepp i myndighetssammanhang. Jag känner inte till att det skulle ha ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ber en polare att ringa henne.

 

Alt 1, basic:

Polaren säger: Hallå, det är Glenn. Är gubben hemma?

 

Alt 2, prostalker:

Polaren säger att han ringer från SCB och vill ställa frågor om något eller några ämnen du är intresserad av. Han börjar att fråga om ålder, civilstånd, barn, inkomst osv. Sedan pumpar han på med frågor om frimärken, porr eller något annat du är intresserad av.

 

Iofs rolig variant, men lite jobbig. Vill inte blanda in polare. Dessutom låter det misstänkt om man kommer in på den typen av frågeställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste betala för infon. Dessutom lämnar de vad jag vet inte ut den infon till privatpersoner; de måste ha s.k. legitimt skäl till förfrågan. Står på ratsits sida.

 

Dessutom skickas en uppgift till den omfrågade ang. vem som gjort förfrågan - alltså helt värdelöst ur diskretionssynpunkt.

 

Eller har jag misstolkat något?

 

Ja, du kan göra en personrapport small. Den är gratis och ingen info skickas till någon. Civilstånd ingår i personrapporten tillsammans med födelsedatum och address.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller själv inte på med Facebook, så jag känner inte till hur benägna folk är att adda nya "vänner". Vad menar du med "fråga runt incognito på Facebook"?

 

 

 

jag menar att du kan med ditt scam-alias skicka meddelanden till hennes vänner på fejsbok och fråga. Om du blir allt för paranoid, be nån vän fixa med detta. Jag gör det för 20T$ före och 20T$ efter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar att du kan med ditt scam-alias skicka meddelanden till hennes vänner på fejsbok och fråga. Om du blir allt för paranoid, be nån vän fixa med detta. Jag gör det för 20T$ före och 20T$ efter :lol:

 

Det är klart att den möjligheten finns. Frågan är bara, hur hennes vänner på Facebook skulle reagera. Hur stor är chansen att de skulle lämna mitt alias ett sanningsenligt svar? Eller någon annan främling för den delen? Antingen skulle de inte svara alls, eller så skulle de tycka att det vore ett svek gentemot deras vän, får man anta. Men visst, chansen finns ju, en del gillar att skvallra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL! Civilstånd ingår inte! LÄS NOGGRANNARE!

 

Eh jo, Plala har helt rätt. På Ratsit kan du med ett par hyfsade glasögon se civilstånd om du gör en Personrapport Small. Försök igen.

 

Så här ser svaret ut om du söker på någon som är gift:

 

Födelsedatum: xxxx-xx-xx (en xxxdag för xxx dagar sedan)

Adress: xxx

Postnummer: xxx

Postort: xxx

Civilstånd: Gift med xxxxxxxx-XXXX

 

 

Om personen istället är ogift står det istället (föga överraskande):

 

Civilstånd: Ogift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar fortfarande inte varför det är så svårt att fråga henne. Den enda anledningen jag kan se är att du inte vill att hon ska veta att du är intresserad. Jag antar att hon är i ungefär samma ålder som du och är hon inte gift (vilket man oftast inte är i unga år) så blir det ju stört omöjligt att ta reda på om hon har pojkvän, särskilt om de inte är sambos.

 

Varför kan du inte fråga på ett "snyggt" sätt?

- Aha, ska du till XXXX med pojkvännen?

- Haha, vad säger killen då?

- Vad jobbar din kille med då?

 

Hade hon varit gift eller förlovad så hade hon väl haft ring på fingret. Sambo är liten chans att du kan ta reda på och särbo är omöjligt om du inte får informationen direkt från henne (utan att använda dig av trixen som redan nämnts).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men du måste ju ha efterlikna en riktig person som finns i hennes omgivning. Sen skriver du en förklädd fråga typ "Har du hört vad NNs kille har gjort?" får du svaret "vilken kille?" så kan du räkna med att hon är singel eller i värsta fall lebba. Men får du svaret "nää" så får du ligga lågt ännu ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju helt körd. Naturligtvis finns det ett tungt skäl till att jag inte vill ta reda på saker genom att ställa frågor direkt, och därför efterfrågar sådana här smidiga lösningar.

 

 

 

Vad skulle det vara för skäl? Är du rädd att göra bort dig? Är du själv gift och vill inte att frugan får reda på att du stöter på andra tjejer? Är du blyg? Vad är ditt syfte? Vill du bara sätta på henne och prova på eller gillar du henne? För om du gillar henne föreslår jag att du försöker ändå och frågar henne. Även om hon har kille kanske hon inte är lycklig i sitt förhållande. Vissa tjejer tycker kanske det är romantiskt med killar som förföljer dem men jag tror de blir mer imponerade med killar som vågar ta initiativ och visa engagemang.

 

Baserat på informationen i denna tråd tycker jag du verkar vara den störde. En sån som i hemlighet förföljer tjejer och efter något halvår när bruden inte besvarar dina känslor lackar stenhårt på bruden, blir våldsam osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh jo, Plala har helt rätt. På Ratsit kan du med ett par hyfsade glasögon se civilstånd om du gör en Personrapport Small. Försök igen.

 

Så här ser svaret ut om du söker på någon som är gift:

 

Födelsedatum: xxxx-xx-xx (en xxxdag för xxx dagar sedan)

Adress: xxx

Postnummer: xxx

Postort: xxx

Civilstånd: Gift med xxxxxxxx-XXXX

 

 

Om personen istället är ogift står det istället (föga överraskande):

 

Civilstånd: Ogift

 

Snälla! Det där har vi diskuterat! Jag måste nu än en gång påpeka, att tar man en Personrapport Small, så skickas information ut till den omfrågade. Där framgår vem som frågat. Alltså helt värdelöst ur diskretionssynpunkt - vilket jag påpekat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar fortfarande inte varför det är så svårt att fråga henne. Den enda anledningen jag kan se är att du inte vill att hon ska veta att du är intresserad. Jag antar att hon är i ungefär samma ålder som du och är hon inte gift (vilket man oftast inte är i unga år) så blir det ju stört omöjligt att ta reda på om hon har pojkvän, särskilt om de inte är sambos.

 

Varför kan du inte fråga på ett "snyggt" sätt?

- Aha, ska du till XXXX med pojkvännen?

- Haha, vad säger killen då?

- Vad jobbar din kille med då?

 

Hade hon varit gift eller förlovad så hade hon väl haft ring på fingret. Sambo är liten chans att du kan ta reda på och särbo är omöjligt om du inte får informationen direkt från henne (utan att använda dig av trixen som redan nämnts).

 

Alltså, hon jobbar sedan ganska länge på ett ställe jag brukar besöka. Skulle hon tacka nej till en date, t.ex. p.g.a. pojkvän, så vore det jobbigt för mig att besöka stället i fortsättningen, eftersom jag verkligen gillar henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men du måste ju ha efterlikna en riktig person som finns i hennes omgivning. Sen skriver du en förklädd fråga typ "Har du hört vad NNs kille har gjort?" får du svaret "vilken kille?" så kan du räkna med att hon är singel eller i värsta fall lebba. Men får du svaret "nää" så får du ligga lågt ännu ett år.

 

Jag känner inte hennes omgivning tillräckligt väl; vet inte arbetskamraters namn etc.

 

Frågan är om man skapade ett kvinnligt alias, och försökte skaffa kvinnliga "vänner" på Facebook: Hur misstänksamma skulle de bli?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte hennes omgivning tillräckligt väl; vet inte arbetskamraters namn etc.

 

Frågan är om man skapade ett kvinnligt alias, och försökte skaffa kvinnliga "vänner" på Facebook: Hur misstänksamma skulle de bli?

 

svinmisstänksamma skulle de bli. Men du måste ju ta reda på vart hon jobbar ringa dit och freestyla med ett anteckningsblock i hand. skriv upp all info om personerna du får reda på. Sedan skrider du till verket. :-)

Dvs loggar in med nån annans namn, och det är klart fan de lägger till dig direkt. Inte fan ringer du upp en kompis och frågar om det verkligen är han innan du klickar på ok???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, hon jobbar sedan ganska länge på ett ställe jag brukar besöka. Skulle hon tacka nej till en date, t.ex. p.g.a. pojkvän, så vore det jobbigt för mig att besöka stället i fortsättningen, eftersom jag verkligen gillar henne.
Det är mer än en liten aning creepy att sitta och snooka rätt på saker om hennes liv. Du är färre steg än du tror att stå utanför hennes fönster i mörkret och runka medan hon byter om.

 

Dessutom är det rätt meningslöst att veta om hon har pojkvän eller ej.

 

Om hon tackar nej med hänvisning till pojkvän spelar det ju ingen som helst roll om hon verkligen har pojkvän. Det är bara ett artigt sätt för henne att rata din personlighet, kropp, sociala status, klädstil, innersta känslor och hela din själ. Allt som gör dig till dig helt enkelt. Inget att hetsa upp sig så mycket över.

 

Om hon istället tackar ja så spelar det heller inte någon roll om hon har pojkvän. Otur för honom att han är tillsammans med en tjej med trohetsproblematik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svinmisstänksamma skulle de bli. Men du måste ju ta reda på vart hon jobbar ringa dit och freestyla med ett anteckningsblock i hand. skriv upp all info om personerna du får reda på. Sedan skrider du till verket. :-)

Dvs loggar in med nån annans namn, och det är klart fan de lägger till dig direkt. Inte fan ringer du upp en kompis och frågar om det verkligen är han innan du klickar på ok???

 

Nej, detta är ingen bra idé för info-inhämtning. Skulle det komma fram, att någon lagt upp en faktiskt existerande person på Facebook utan dennes medgivande...det skulle bli ett j-a liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer än en liten aning creepy att sitta och snooka rätt på saker om hennes liv. Du är färre steg än du tror att stå utanför hennes fönster i mörkret och runka medan hon byter om.

 

Dessutom är det rätt meningslöst att veta om hon har pojkvän eller ej.

 

Om hon tackar nej med hänvisning till pojkvän spelar det ju ingen som helst roll om hon verkligen har pojkvän. Det är bara ett artigt sätt för henne att rata din personlighet, kropp, sociala status, klädstil, innersta känslor och hela din själ. Allt som gör dig till dig helt enkelt. Inget att hetsa upp sig så mycket över.

 

Om hon istället tackar ja så spelar det heller inte någon roll om hon har pojkvän. Otur för honom att han är tillsammans med en tjej med trohetsproblematik.

 

Pojkvän eller inte kanske inte spelar så stor roll. Men denna tjej har varit förlovad, det vet jag. Samtidigt har hon dock underhållit mitt intresse för henne; blickar, leenden etc.

 

Det som gjort mig fundersam är, att hon t.o.m. försökt dölja förlovningsringen och händerna för mig, när jag varit i hennes närhet. Det var naturligtvis meningslöst, eftersom jag redan sett ringen.

 

Alltså, att försöka dejta en förlovad tjej verkar väl ändå dumt, eller? Det är väl ändå stor skillnad mot "bara" pojkvän! Eller är du sån' att du t.o.m. gärna dejtar gifta tjejer?

 

Nu verkar det som att förlovningen är bruten; ingen ring i sikte i alla fall.

 

Men jag tror faktiskt att jag ska ta kontakt med henne - det är det enda raka. Löjligt att fega runt och utreda ev. pojkvänner. Så på det sättet har du faktiskt rätt. Och det smärtsamma är inte att bli avvisad, utan att inte veta och fundera fram och tillbaka.

 

Att "tima" in en sådan här kontakt är i praktiken ett närmast omöjligt företag. Bara att ta kontakt, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla! Det där har vi diskuterat! Jag måste nu än en gång påpeka, att tar man en Personrapport Small, så skickas information ut till den omfrågade. Där framgår vem som frågat. Alltså helt värdelöst ur diskretionssynpunkt - vilket jag påpekat tidigare.

 

Men snälla på dig själv! Jag borde väl släppa det här eftersom du vägrar läsa innantill, men nån annan som läser den här tråden kan ju råka tro att du har rätt. Så jag citerar direkt från deras hemsida. Tips: Läs den meningen jag har fetmarkerat.

 

Personupplysning

På Ratsit.se hittar du tre olika personupplysningar. Vi kallar dem Small, Medium och Large.

 

Small

Small är en gratis personupplysning och inte en kreditupplysning. När du väljer Small får du förutom information om personen också information om närområdet där personen bor.

 

Ingen kopia till omfrågad skickas ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är ju att fråga henne en helt oskyldig fråga som innehåller ett antagande om hennes eventuella status.

 

Tex: "jaha vad gjorde du på nyår då, firade du med pojkvännen eller?

 

Eller kanske : Jag slår vad om att din pojkvän är en sån där anabolastinn dörrvakt som gillar att slå folk!

 

Eller: Vad skulle din pojkvän säga om han fick reda på att du är lesbisk?

 

Den sista där är ju riktigt bra då du får reda på 2 intressanta fakta i ett, dels om hon är lesbisk och om hon har pojkvän!

 

Du får ju för fan va lite kreativ!!!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är ju att fråga henne en helt oskyldig fråga som innehåller ett antagande om hennes eventuella status.

 

Tex: "jaha vad gjorde du på nyår då, firade du med pojkvännen eller?

 

Eller kanske : Jag slår vad om att din pojkvän är en sån där anabolastinn dörrvakt som gillar att slå folk!

 

Eller: Vad skulle din pojkvän säga om han fick reda på att du är lesbisk?

 

Den sista där är ju riktigt bra då du får reda på 2 intressanta fakta i ett, dels om hon är lesbisk och om hon har pojkvän!

 

Du får ju för fan va lite kreativ!!!

 

 

Förre

Jag gillar dig mer och mer. Var har du varit hela mitt liv? :-)

Nu vet jag vad jag ska göra ikväll... jag ska kolla alla dina poster och läsa allt du skrivit! Hoppas du gör detsamma med mig. *puss*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...