Gå till innehåll

Beta överdrivet stor summa på "säker" match?


Recommended Posts

Hur efterblivet är det att lägga ett bet på en singlematch med insats €10 000 mot oddset 1.20 när verkligen allt talar för att detta ska bli utfallet?

 

Jag syftar på FAcup-matchen mellan Blyth Spartans - Blackburn Rovers som spelas idag den 5e, här är lite info som jag direkt har saxat från en blogg.

 

"Kanske skulle det vara århundradets skräll i Fa-cupen om Blyth Spartans slog ut Blackburn. Blyth Spartans är ett lag i serien Conference North, motsvarande division sex. Man är inte speciellt framgångsrika i denna låga serie. Man ligger näst sist i serien, och senast man vann en seriematch var 2/9. Man har inte heller gjort något mål på sina fyra senaste ligamatcher, och det inträffade 11/11. I Fa-cupen har man lyft sig flera klasser och slagit ut storheter som Bournemouth och Shrewsbury, och nu har man belönats med Blackburn Rovers, dessutom på hemmaplan. Om Blackburn vill vinna då gör man det utan tvekan! Sam Allardyce har gått ut med att han kommer att ge vissa spelare chansen att visa om dom gör sig förtjänta av ett kontrakt, medan han vilar en hel del av nyckelspelarna. Tveksamheten i mitt tips ligger enbart på om Blackburn vill leka "den snälle riddaren", och ge Blyth ännu en match, med omspel i Blackburn, sådant inträffar ibland i England. Vill man vinna matchen så gör man det utan problem! Segraren i detta möte får möta Sunderland...Gissa om Blyth drömmer om detta?"

 

Källa: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.115927

 

 

€10 000 är en summa som i sådana fall skulle generera i en €2000-vinst. Om jag skulle förlora €10k så skulle inte summan förstöra mitt liv direkt, men det skulle definitivt vara en smäll på käften. Är det verkligen värt att lägga detta bet eller är jag helt fel ute? Jag är heller inte säker på om man kan beta en så stor summa på en singlematch, kan någon bekräfta om det finns ett tak för maxbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mitt undermedvetna säger naturligtvis precis som ni andra att det är ganska ovärt, men det kan verkligen inte bli säkrare spik än såhär om man nu kan använda det uttrycket. Är sjukt att jag sitter och övervägar fram och tillbaka om varför jag ska ta "gratis" 20k SEK. Jag vet att mina argument är helt värdelösa men det känns så sjukt säkert bet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero: :Ac::Ad:

FI: :Qh::Kh:

 

 

Flop: :Ah::As::7s:

 

 

Hade du satsat 10 000€ på att du skulle vinna denna hand om du fick oddsen 1:1.2 om fallet är ja... otur!

 

Här kom dom andra gatorna...

 

Turn: :Th:

River: :Jh:

 

 

Självklart eftersom det är ett matematiskt korrekt beslut. Det går liksom inte att jämföra så som du gjorde men jag förstår ju vad du menar.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.002 secs 495,000 games/sec

 

Board: Ah 7s As

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 99.899% 99.90% 00.00% 989 0.00 { AcAd }

Hand 1: 00.101% 00.10% 00.00% 1 0.00 { KhQh }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart eftersom det är ett matematiskt korrekt beslut. Det går liksom inte att jämföra så som du gjorde men jag förstår ju vad du menar.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.002 secs 495,000 games/sec

 

Board: Ah 7s As

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 99.899% 99.90% 00.00% 989 0.00 { AcAd }

Hand 1: 00.101% 00.10% 00.00% 1 0.00 { KhQh }

 

 

Kanske var en magstark jämnförelse. Men det jag ville få sagt är att det kan vara rätt spelat att du verkligen har oddsen på din sida, men det är aldrig rätt att spela för så mycket så att du i dagsläget inte riktigt har råd med förlusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom spelbolagen ser till att spikar inte skall kunna vara +ev anar jag.

 

Går ju bara att plussa på sportsbetting i längden om man har bättre koll på matchen i fråga än spelbolagen själva.. Är ju omöjligt för spelbolagen att se till att matchen är ev-.. Ska man vinna på sportsbetting i längden så är det ju singlar som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är extremt svårt att hitta överodds på storfavoriter, men ganska lätt att hitta på dogs. Folk överspelar i regel favoriterna (mkt för att folk tror att man plussar genom att betta på det mest sannolika utfallet, de har ingen aning om att det kan vara EV+ att betta på en dog), och därför lägger huset oddsen extra lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom spelbolagen ser till att spikar inte skall kunna vara +ev anar jag.

Klart de kan vara +EV, det är ju vad det handlar om att vara en duktig sportsbettare, att kunna hitta felsatta odds (överodds). Men låt oss anta att inga spikar skulle kunna vara +EV, hur skulle då kombospel ge oss ett +EV? Det enda fyrlingar, femlingar, sexlingar gör är att öka variansen på spelet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju bara att plussa på sportsbetting i längden om man har bättre koll på matchen i fråga än spelbolagen själva.. Är ju omöjligt för spelbolagen att se till att matchen är ev-.. Ska man vinna på sportsbetting i längden så är det ju singlar som gäller.

 

 

Jo men då behöver inte längre snacka spikar eller är jag helt ute och cyklar? Att hitta +EV spel är väll självklart att man gör... Men att all spikar skulle vara +EV i längden hos ett spelbolag tvivlar jag på.

 

Formulera mig lite dåligt i ovanstående inlägg, menar att spelbolag brukar ha bra koll på så kallade spikar och varför skulle dom vilja ge +EV på just spikar som antagligen är det en svensson spelar mest på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönaste är väl killen som satte hus och hem på Milan i halvtid i CL finalen. Bra jobbat där!

 

Och självklart är det aldrig EV+ att beta på matcher med 1,20, då skulle ju inte bolagen ha satt det oddset. Tror inte heller du får igenom en så pass stor summa för bolaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle satt pengarna pa att zlatan skulle vunnit guldbollen i stallet, den svenska alltsa. 1.60 pa Unibet.

 

Should've would've could've...

 

 

Jag vill bara klargöra att jag inte försöker påbörja ett system där jag sätter stora summor på så kallade spikar titt som tätt utan att detta bara blir en engångsföreteelse just för att jag har fått för mig att detta är den realistiskt tänkbart säkraste matchen som jag har sett. Det som är dock lite underligt är varför många odds-sajter ger så pass bra odds i och med förutsättningarna...

 

Jag kommer förmodligen inte lägga betet, dels för att jag har svårt att se att sajten kommer tillåta ett så stort bet på en singelmatch men även för att det känns fruktansvärt riskabelt och dumt. Dock så ska jag försöka kolla upp lite utförligare om vad det är för lag som Blackburn ställer upp med etc. Det är så fruktansvärt lockande att lägga betet då jag verkligen inte kan se något annat än en Blackburn-vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ganska självklart att det är ett kasst vad av flera anledningar.

 

1. Bettingsiten drivs i ett vinstintresse, det är inte ett allt för vilt antagande att killen som sätter oddset 1:20 har större kunskap/mer information än vad du har.

 

2. Jag har svårt att tänka mig att ett bet av sizen 10000 Euro står i korrekt proportion till din bankrulle. Då jag utan att vara expert på sportsbetting skulle gissa att du i alla fall skulle behöva en rulle på minst 6-siffrigt i samma valuta även om spelet i sig skulle ha ett svagt +ev

 

3. Generellt tycker jag att det är ganska dåligt att satsa en mycket stor summa pengar för att vinna en liten, speciellt i ett sånt osäkert sammanhang som fotboll och cupsammanhang.

 

4. Ditt lag kan lätt ligga på i 90 minuter och dominera matchen sönder och samman utan att lyckas få in bollen i mål och 7 stolpträffar, 9 ribbträffar, 2 brända straffar och 90 minuter senare så står du där med 0-0 och är 10 charterresor med flickvännen, en diamantring till älskarinnan och en Opel från -97 fattigare!

 

Åh andra sidan blåste jag nog den summan på BJ när vi var och lirade APPT i Auckland för några månader sedan så va fan DO IT!

Man lever bara en gång! Vadet i sig är nog kasst mend det blir en jävligt spännande match för din del, och 10k euro för 90 minuter är ju inte så farligt =)

 

Lycka till!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...