Gå till innehåll

Blom90


rilleg

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha wtf.

 

Det var lite halvt på skämt och halvt på allvar jag skrev standard. Det är inte standard men vissa har så pass polariserade ranger (jag anhvänder väl ordet rätt nu?) att jag förstår varför han gjorde synen.

 

Sexyterran måste levla oss alla. Klart som fan man kan diskutera en hand utan någon info what so ever.. Men man vet aldrig, är det du sexyterran som nickar sexyterran på ipoker kan jag efter att ha spelat dig HU förstå varför du har svårt att förstå att man visst kan analysera (och med fördel till och med) en enskild hand helt "ur sin kontext".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu har fel så förstår jag inte varför du är otrevlig?

 

Blir så jäkla trött på dom som bara skriver "rätt standard"

Precis som att du vet vad du talar om fast det är helt tomt mellan öronen.

Det finns så många bessewissrar som skriver utan att kunna backa upp vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag i och för sig att apemonkeys range är starkare än 33 och det är antagligen så att blom är lite väl synglad men antagligen så tror inte Blom att apemonkey spelar så många fler händer än möjligen KT+,JJ+ (eller ännu tightare, plus alla set också såklart) så här och att han skulle ha en sådan hand är ju rätt osannolikt till att börja med. Dessutom bör blom floata en massa floppar och borde också syna turn rätt tunt i och med att apemonkey borde skjuta minst två tunnor med rätt stor del av sin range (eftersom att blom floatar floppen löst) och river är väl kanske diskutabelt men jag kan helt klart se att man kan snappcalla där once in a while särskilt när bloms range inte är så jädra stark och apemonkey reppar nötstålet.

 

Var typ min tanke. Hur tänkte du?

 

Sen är det obv inte standard men jag ser heller inte hur det kan vara en katastrofsyn.

 

Blir lite trött på att man ska få massa personangrepp på sig så fort man skriver sin åsikt. Dessutom säger du inte varför du tycker som du gör och samtidigt klagar du på att jag säger vad jag tycker utan att förklara varför. Lite äcklig dubbelmoral..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man "får" väl inte datamina på ipoker som på alla andra sidor men det stoppar ju inte folk från att göra det ändå...

 

ok, det var det jag undrade. googlade så gott jag kunde men fick inget svar på huruvida det var officiellt tillåtet.

 

bara för att klargöra om någon undrar var det inte för att svartmåla heltok som en dataminare(vilket jag inte har någon åsikt om), utan jag undrade av andra orsaker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag i och för sig att apemonkeys range är starkare än 33 och det är antagligen så att blom är lite väl synglad men antagligen så tror inte Blom att apemonkey spelar så många fler händer än möjligen KT+,JJ+ (eller ännu tightare, plus alla set också såklart) så här och att han skulle ha en sådan hand är ju rätt osannolikt till att börja med. Dessutom bör blom floata en massa floppar och borde också syna turn rätt tunt i och med att apemonkey borde skjuta minst två tunnor med rätt stor del av sin range (eftersom att blom floatar floppen löst) och river är väl kanske diskutabelt men jag kan helt klart se att man kan snappcalla där once in a while särskilt när bloms range inte är så jädra stark och apemonkey reppar nötstålet.

 

Var typ min tanke. Hur tänkte du?

 

Sen är det obv inte standard men jag ser heller inte hur det kan vara en katastrofsyn.

 

Blir lite trött på att man ska få massa personangrepp på sig så fort man skriver sin åsikt. Dessutom säger du inte varför du tycker som du gör och samtidigt klagar du på att jag säger vad jag tycker utan att förklara varför. Lite äcklig dubbelmoral..

att ha frekvenser för olika actions med samma hand/handtyp suger jättemycket här eftersom det garanterar att man spelar fel någon gång. 33 är riktigt rutten på turn eftersom den har högst två outs ever mot bättre händer. dessutom tyder faktumet att den inte släpps på river heller att mer eller mindre alla händer som synas på turn även synas på river, vilket är olidligt dåligt. om han ändå synade hela vägen ned med AK eller nåt som åtminstone minskar antalet höga pp:s i fi:s range (utan att ha nån reell styrkeskillnad jmf med 33)... jaja, det är helt enkelt verkligen totalt katastrofalt spelat. sen kan man kanske ifrågasätta bluffen mtp hur denne blom spelar, men det är en helt annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att ha frekvenser för olika actions med samma hand/handtyp suger jättemycket här eftersom det garanterar att man spelar fel någon gång. 33 är riktigt rutten på turn eftersom den har högst två outs ever mot bättre händer. dessutom tyder faktumet att den inte släpps på river heller att mer eller mindre alla händer som synas på turn även synas på river, vilket är olidligt dåligt. om han ändå synade hela vägen ned med AK eller nåt som åtminstone minskar antalet höga pp:s i fi:s range (utan att ha nån reell styrkeskillnad jmf med 33)... jaja, det är helt enkelt verkligen totalt katastrofalt spelat. sen kan man kanske ifrågasätta bluffen mtp hur denne blom spelar, men det är en helt annan fråga.

 

Okej får vika mig om riverspelet, det är nog rätt kallt när tänker efter faktist. Mycket min tanke var att blom inte trodde ape var kapabel att jamma särskilt mycket. (vilket kanske är lite naivt att tro, varför skulle apemonkey isåfall spela så pass högt osv men men) Det är vik på turn anser du alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...