jackbalsam Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Kollade just på detta på tv och tyckte det var helt obegripligt. En random-amerikan svarade på åtta frågor från grade 1-5. Frågorna var sjukt lätta men ändå lyckades hon bara klara hälften. I de fallen hon hade fel "räddades" hon dock av några 12-åringar som också svarade på frågorna. För detta vann hon $300.000!!! Dels undrar man ju hur programmet går ihop ekonomiskt, då alla som är med lär vinna massa men framförallt är det helt obegripligt att hon i programmet vann drygt två miljoner SEK utan att prestera i princip någonting. Funkar programmet verkligen såhär eller har jag missuppfattat något? Citera
Kenan83 Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Kollade just på detta på tv och tyckte det var helt obegripligt. En random-amerikan svarade på åtta frågor från grade 1-5. Frågorna var sjukt lätta men ändå lyckades hon bara klara hälften. I de fallen hon hade fel "räddades" hon dock av några 12-åringar som också svarade på frågorna. För detta vann hon $300.000!!! Dels undrar man ju hur programmet går ihop ekonomiskt, då alla som är med lär vinna massa men framförallt är det helt obegripligt att hon i programmet vann drygt två miljoner SEK utan att prestera i princip någonting. Funkar programmet verkligen såhär eller har jag missuppfattat något? LOL tänkte exakt samma sak! Antar att det har blivit en stor succé i USA och dom får in ganska mycket pengar genom reklam och allt sånt, finns ju ingen annan logisk förklaring. Citera
decoy Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Jo, men det ligger tyvärr i tiden, att man numera kan tjäna rätt grova pengar utan att egentligen prestera något av värde. Ta alla bloggar t. ex., Linda Rosings o.s.v....sjukt. Det tragiska är att den typen av underhållningsprogram verkar breda ut sig allt mer; en tilltagande fördumning av mänskligheten. Citera
Hintze Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Jo, men det ligger tyvärr i tiden, att man numera kan tjäna rätt grova pengar utan att egentligen prestera något av värde. Ta alla bloggar t. ex., Linda Rosings o.s.v.... QUOTE] ...internetpoker? Citera
jkkman Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 ...internetpoker? Nope har högt värde. Man tar ju andras pengar så dom måste jobba istället! Då presterar dom något för samhället, så indirekt presterar pokerproffset något samhällsnyttigt också. Citera
lolzor Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 lol ni är ju uppenbarligen inte smartare än en 5e klassare då ni tror att det programet är på riktigt. Citera
Dead-Inside Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 lol ni är ju uppenbarligen inte smartare än en 5e klassare då ni tror att det programet är på riktigt. Konspirationsteorier på g? Citera
Ferna Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 klarar inte av att se på det programmet, förra gången var det en mörk amerikanska som inte visste vilket land som gränsade norr om USA, andra gången jag sett det nu på 2 avsnitt, helt sjukt, hur jävla dum får man vara? Har amerikanerna inte några kartor? Citera
lolzor Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 Konspirationsteorier på g? Jag skulle inte välja att kalla något som är så uppenbart för en teori, men visst - gör det du.. Se gärna avsnittet med killen som ville köpa en Lamborghini för vinsten, en sämre skådespelare får man ju leta efter. Samma sak med Moment of truth/Sanningens ögonblick - förvisso inte lika riggat som det förstnämnda programmet, men nevertheless riggat. Citera
Jennez Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 Jag tycker det jobbiga är variansen på frågorna. De flesta är ju skitlätta, medan andra är sådana man borde kunna men säkerligen har glömt (ex, hur många teskedar går det på 15 matskedar?). Sen har det faktiskt varit en och annan svår också men jag kan inte komma på ngt exempel just nu. Klart är iaf att om det inte är riggat så är de amerikanska femteklassarna på en bra mycket högre nivå än de svenska. Citera
Dead-Inside Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 klarar inte av att se på det programmet, förra gången var det en mörk amerikanska som inte visste vilket land som gränsade norr om USA, andra gången jag sett det nu på 2 avsnitt, helt sjukt, hur jävla dum får man vara? Har amerikanerna inte några kartor? Dom lär sig sina stater, sina presidenter och sin egen, extremt begränsade, historia. Utöver det är de inte mycke dom flesta amerikaner vet om omvärlden. Nu är den här videon givetvis klippt ifall någon kunde ett svar, men även när folk försöker göra liknande videos i andra länder (för att visa att det minsann inte bara är USA som har dumt folk!) så lyckas dom inte så väl. &hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" &hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" frameborder="0" allowfullscreen> eller: Citera
Recommended Posts