vetgirig Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Snackade med unibets support för 2 timmar sen och tjejen jag pratade med sa at det fungerar för vissa medans det inte går för andra (som mig). Iaf så bad hon om min ipadress och när jag frågade varför hon behövde den så hade hon inte nåt svar på det... Verkar konstigt... jaja får väl hoppas det kommer igång tills imorrn De vill förmodligen göra en traceroute för att hitta routingproblemet som de måste ha. Citera
asken Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Kan inte heller connecta till någon av klienterna, antar att det är väl bara att vänta som vanligt när saker händer på B2B. Citera
AAsson Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Sådär. Nu har det på nåt vänster löst sig. Hur går det för er andra med samma problem som mig? Fungerar det nu? //G Citera
Somas Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 tyvärr inte. Gjorde du någon åtgärd eller kom det av sig själv? Citera
AAsson Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 tyvärr inte.Gjorde du någon åtgärd eller kom det av sig själv? Tyvärr har jag inte nåt konkret svar. Det bara kom av sig själv. Har iofs gjort en sak... Skulle kunna hjälpa, men vet ej säkert. Hur som helst, jag gjorde följande: 1. Öppna Nätverkanslutningar. Högerklicka och välj egenskaper på "Anslutning till lokalt nätverk". Högerklicka och välj egenskaper på "Internet Protocol (TCP/IP). Sen ockade jag av "Erhåll en IP-adress automatiskt" och fyllde istället i 192.168.0.1 som eget IP. Sedan verkställde jag inställningen och mitt internet slutade fungera (precis som planerat). Därefter gjorde jag samma procedur fast bockade för "Erhåll en IP-adress automatiskt". Sedan verkställde jag inställningen och därefter har B2B-klienterna fungerat. Om ovanstående var lösningen på problemet vet jag som sagt inte, men jag kan mycket väl tänka mig att det löser sig då man får en ny IP-adress vilket jag fick genom metoden ovan. Uppdatera hur det går för er! //G Citera
jonasrosqvist Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Man kan även välja nätverksanslutingar, högerklicka och välja reparera på sin anslutning. Då rensas alla cachar (DNS m.m.) samt en ny IP adress erhålls. Kanske värt ett försök, men om det funkar låter det som en bugg i deras klient.... Citera
Jens82 Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Eller så har ni comhem som jag och då kan ni inte erhålla en ny ipadress på annat sätt än att stänga av modemet några timmar och hoppas på det bästa .. Hur som helst så säger dom på supporten att det är vissa ipadresser som är blockerade och att dom jobbar på att häva blocken nu Citera
Somas Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Nu har det löst sig för mig också. Testade allt det där ni skriver om utan resultat. Har haft kontakt med support både på Unibet och 24hpoker dä jag fått veta att min IP hamnat på "black list". De har nu släppt IP spärren så nu funkar allt. Mitt råd till er som det inte funkar för, ring supporten så många gånger ni orkar! Citera
simonta Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 För mig fungerar det fortfarande inte, har haft problemet sen i fredags (oj det var ju fredag när detta skrevs.. ). Även jag får upp samma felmeddelande när jag försöker ansluta till 24h. Jag mailade återigen supporten och frågade vad som pågick och fick följande svar: "Hi, Hopefully we will overcome these severe problems by Monday. Unfortunately there is absolutely nothing we can do until then. We are very sorry about these inconveniences. Best Regards, Customer Support Service 24hPoker" Lite trist om det skulle vara så men fungerar det för er andra eller? Citera
Papa Kubo Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Efter att ha läst tråden drog jag ut sladd till dator och modem vilket ger mig ett nytt IP-nummer, och vips så funkade det. Tackar för tipsen. Citera
AAsson Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Japp. Den gemensamma nämnaren verkar vara att våra IP på något sätt blivit blockerade från att spela. Så för att få det att funka gäller det att få nytt IP. Med vissa ISP är det svårare och med andra i princip omöjligt. Vi har iaf rett ut hur man löser problemet. Segt att behöva vänta till måndag dock för dem som inte kan byta sitt IP . Lycka till alla //G Citera
TANDEMCYKELN Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2005 Efter att ha läst tråden drog jag ut sladd till dator och modem vilket ger mig ett nytt IP-nummer, och vips så funkade det. Tackar för tipsen. Att dra ut sladden till datorn ger dig inget nytt IP-nummer. För er andra, som inte har fast IP och inte vill ner och rota med sladdarna, räcker det att ta upp kommandotolken och skriva "ipconfig /renew". Se där. Då fick man retas lite med kubo. Det känns gott. Citera
raol Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Eller så har ni comhem som jag och då kan ni inte erhålla en ny ipadress på annat sätt än att stänga av modemet några timmar och hoppas på det bästa .. Hur som helst så säger dom på supporten att det är vissa ipadresser som är blockerade och att dom jobbar på att häva blocken nu Ändra MAC-adressen och starta om modemet och du får en ny IP-adress omedelbart. Citera
Jens82 Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 NV kortets macadress eller vad? Det är väl som ett serienr eller? Hur ändrar jag den i så fall? Citera
Papa Kubo Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Inte för mig, fast hälften av spelarna vid bordet är "gråa". Citera
Lantash Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Inga problem att spela här, men 6 av 8 är "sit-out" Citera
Papa Kubo Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Postad 3 Augusti , 2005 Hur är stabiliteten för er andra ikväll? Slog mig just ner för att spela en gryta och det verkar gå lite halvsegt... Citera
Lantash Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Postad 3 Augusti , 2005 Hur är stabiliteten för er andra ikväll? Slog mig just ner för att spela en gryta och det verkar gå lite halvsegt... Tänkte just skriva det också. Segt som faan för mig också. Citera
Dark2 Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Jag kommer inte in på unibet eller bestpoker. Båda dom är ju i B2B nätverket. Jävla tråkigt alltså. Citera
Slask Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Pga att allt har krachat. Kopierar mitt inlägg från en annan tråd. ----------------------------------------------------------------- Vad händer nu??? Jag satt å lira 1-2 FL $30 i potten. Jag har flush. Bara väntar på att han ska syna min höjning i sista rundan. Då krashar allt!! Är det bara att glöma denna pot? Kommer jag ha lika mycket pengar som innan handen startade eller vad händer? Citera
Recommended Posts