Gå till innehåll

Allt om serverproblem hos B2B!


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar som man slutade spela där i tid :)

 

Vad jag förundras över är varför inga moderatorer gått in och tagit 24h i försvar ännu? På den tiden sostlind skrev så hade han ju fin backup :)

 

Seriöst, ska vi sitta och kommentera i vilket språk dom har skrivit mjukvaran? Dom kan få skriva den i qbasic om dom så vill. Det enda som spelar roll är att det ska FUNKA, och om det inte gör det. Fy!

 

Det finns fördelar och nackdelar med alla lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den traditionella Lördags-laggen är här! Fy fan vad jag avskyr B2B. Inte konstigt dock att det laggar då de kommer nya skins hela tiden och med det nya spelare.

 

Kostymen börjar dock bli allt för liten. Nästan som om en Bodybuilder skulle dra på sig sin första examensutstyrsel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den traditionella Lördags-laggen är här! Fy fan vad jag avskyr B2B. Inte konstigt dock att det laggar då de kommer nya skins hela tiden och med det nya spelare.

 

Alltså. En sak som jag inte förstår är följande. Hårdvara är JÄVLIGT BILLIGT. Varför i helvete investerar man inte i hårdvara som klarar av de spelare man har? Vad är det för jävla muppar som styr B2B? Jag är nu fullständigt övertygad om att dessa personer har negativ IQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den traditionella Lördags-laggen är här! Fy fan vad jag avskyr B2B. Inte konstigt dock att det laggar då de kommer nya skins hela tiden och med det nya spelare.

 

Alltså. En sak som jag inte förstår är följande. Hårdvara är JÄVLIGT BILLIGT. Varför i helvete investerar man inte i hårdvara som klarar av de spelare man har? Vad är det för jävla muppar som styr B2B? Jag är nu fullständigt övertygad om att dessa personer har negativ IQ.

 

Om det nu vore så enkelt, tror du inte att de redan skulle ha gjort det då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ca ett års kontinuerliga problem med 24h börjar jag starkt misstänka att det är ett enmansföretag. Någon typ av organisation där man är såpass kostnadseffektiva så man sparar in på konsulter/support/kompetent personal på bekostnad av oss spelare. Alternativt att dom är totalt ointresserade av allt som har med kundanpassning att göra. Att misshandla kunder och inte gottgöra dom på något sätt kanske inte visar sig kortsiktigt, men definitivt långsiktigt..

 

Jag är medveten om att 24h har nån typ av kontaktperson här på 24h, vilket verkade positivt till en början, men eftersom ingenting händer så vad spelar det för roll?!

 

Påminner lite om hur tunnelbanan fungerade i Stockholm för ett par år sedan, ständiga förseningar. Dock hände ingenting eftersom alla i ledningen åkte bil och inte märkte av problemet.

 

Kan man inte sköta en pokersite ska man inte göra det heller, hur mycket man än "försöker". Det är folks tid och pengar som står på spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derra, anledningen till att sostlind inte längre svara på frågor kring serverproblemen är att ansvaret numer ligger hos det nya pokernätverksföretaget B2Bpoker (som delvis ägs av Unibet och 24hPoker).

 

Tydligen så är organisationen den att det ska vara två helt fristående enheter och därför är det svårt för våra kontakter på 24hPoker att kommentera hur det ser ut på B2B.

 

Vi har efter frågat en kontakt på B2B, men det dom verkar inte alls tända på att hålla kundkontakt. :(

 

Tydligen är det via skinnen som man ska gå om man vill klaga, men det är jäkligt frustrerande att det inte känns som det händer något när man snackar med 24hPoker heller. :(

 

Jag föreslår en demostration utanför B2Bs kontor tills dom ger oss serverstabilitet! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har tidigare ifrågasatt 24h personals kompetens med tanke på de kontinuerliga problem med servrar osv..

Idag fick jag alla mina fördomar bekräftade..

 

Sitter och spelar två turneringar när hela siten pausas och det kommer upp en ruta där det står:

 

Tournament is paused

Tjall

 

 

Otroligt seriöst att skriva "tjall" som anledning till varför turneringen är pausad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java?

spela fyra bord på 24an så får prollen jobba på ca 30-40%

spela fler bord på tex prima så jobbar prollen på ca 5- 7%

 

En viss skillnad kanske? (furutom all crasher, lagg och övrig strul)

 

Javisst, men jämför inte äpplen och päron. På serversidan, utan grafiskt gränssnitt så är java inte dumt alls. Men som klientmjukvara så finns det en hel del att önska, om man inte har en jäkla massa datorkraft över.

Jag har bara en gammal P3 800Mzh och undviker javaprogram sålänge jag kan. För man vill ju gärna kunna göra annat än att bara ha ett program igång.

Det finns egentligen bara en anledning till att köra java och det är om samma program ska funka på olika operativsystem. Annars är det bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java?

spela fyra bord på 24an så får prollen jobba på ca 30-40%

spela fler bord på tex prima så jobbar prollen på ca 5- 7%

 

En viss skillnad kanske? (furutom all crasher, lagg och övrig strul)

 

Javisst, men jämför inte äpplen och päron. På serversidan, utan grafiskt gränssnitt så är java inte dumt alls. Men som klientmjukvara så finns det en hel del att önska, om man inte har en jäkla massa datorkraft över.

Jag har bara en gammal P3 800Mzh och undviker javaprogram sålänge jag kan. För man vill ju gärna kunna göra annat än att bara ha ett program igång.

Det finns egentligen bara en anledning till att köra java och det är om samma program ska funka på olika operativsystem. Annars är det bara dumt.

 

Swing är inte segt på något vis om man vet vad man sysslar med när man proggar sitt gränssnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java?

spela fyra bord på 24an så får prollen jobba på ca 30-40%

spela fler bord på tex prima så jobbar prollen på ca 5- 7%

 

En viss skillnad kanske? (furutom all crasher, lagg och övrig strul)

 

Javisst, men jämför inte äpplen och päron. På serversidan, utan grafiskt gränssnitt så är java inte dumt alls. Men som klientmjukvara så finns det en hel del att önska, om man inte har en jäkla massa datorkraft över.

Jag har bara en gammal P3 800Mzh och undviker javaprogram sålänge jag kan. För man vill ju gärna kunna göra annat än att bara ha ett program igång.

Det finns egentligen bara en anledning till att köra java och det är om samma program ska funka på olika operativsystem. Annars är det bara dumt.

 

Swing är inte segt på något vis om man vet vad man sysslar med när man proggar sitt gränssnitt.

 

Problemet är att det verkar vara skrivet i något uråldrigt java troligen typ 1.1 och inte java 5.

 

Vill man få verklig fart så använder man swt i stället för swing. Då får man även klientprogram i Java som är snabba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...