Gå till innehåll

10 manna SnG AQo UTG teoretisk diskussion


grebgokz

Recommended Posts

Hej.

 

Jag håller på att läsa en SnG bok och får ett handexempel där jag känner att jag inte alls spelar så som bokens författare rekommenderar. Så jag tänkte slänga ut exemplet här och se hur ni andra skulle göra.

 

SnG 10manna fullt bord (ingen har åkt ut) Du sitter UTG med t1900 och blinds är t50/t100. Din hand är :Ah::Qc:

 

Vad gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK vid vilka bord kör ni 250? tighta bord? Foldar ni vid lösa bord då?

 

Det är nämligen det författaren säger han, tycker att man ska folda denna hand (utan att ange några omständigheter i övrigt vilket gör att jag uppfattar det som författarens standardspel) och det gör jag nog aldrig i det här läget men jag kanske borde tänka om.

 

Tycker det låter aptight att folda den här. Jag skulle nog alltid beta 250 men det kanske är fel vid tex lösa bord där risken är stor att bli synad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK vid vilka bord kör ni 250? tighta bord? Foldar ni vid lösa bord då?

 

Det är nämligen det författaren säger han, tycker att man ska folda denna hand (utan att ange några omständigheter i övrigt vilket gör att jag uppfattar det som författarens standardspel) och det gör jag nog aldrig i det här läget men jag kanske borde tänka om.

 

Tycker det låter aptight att folda den här. Jag skulle nog alltid beta 250 men det kanske är fel vid tex lösa bord där risken är stor att bli synad.

 

Att blir synad är väl inget mardrömsscenario, det är en repush/reraise vi ogillar.

 

Nu var det länge sen jag lirade FR, men jag foldar nog oftast där.

 

Mot push viker jag om jag inte har superread på FI.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att blir synad är väl inget mardrömsscenario, det är en repush/reraise vi ogillar.

 

Nu var det länge sen jag lirade FR, men jag foldar nog oftast där.

 

Mot push viker jag om jag inte har superread på FI.

 

/SK

 

Så brukar jag också göra jag betar 250 och foldar för en RR push. Men man kanske ska open folda istället.

 

Om ni har AQs hur gör ni då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken nivå jag spelar. Är det en $5,50 så höjer jag till 250/300 och instasynar en repush då folk på den nivån repushar med väldigt många händer man slår (typ A4+, KJs+, KQo osv). På $22 kan jag variera med fold, ibland limp och ibland raise till ca 250 och fold mot omslag. Beror lite på hur bordet är, men det är troligen ett tajt bord om alla 10 är kvar vid 50/100 och omslag där så är man nog slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold finns inte för mig där. Högst troligt raise 3bb. Alternativet är att limpa och hoppas på att se billig monsterträff :-D. Synar en liten raise i det fallet jag limpat. Förekommer reraisar (säger man så) så blir det nog att lämna sin bb limp.

 

På de låga nivåerna som jag spelar tycker jag att många överspelar A med låg kicker. Således är detta A riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som vill vika AQo, vad har ni för bluffrange? TT? missar ju cardremovaleffekter och AQ är aningen mer clairvoyant mot call givet resten av vår HD. alternativet att busta med hela vår openraiserange suger ju, isåfall kan vi lika väl dega direkt och det orkar ni väl inte göra?

 

vi snackar ju trots allt 19bb med negativt värde nästa hand med bonus på att eliminera bb i att vi slipper posta blind så helt konflikträdda behöver vi inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om jag ska syna en push efter att ha sagt 250 så är det från en shortstack.

 

Jag tror inte det finns särskilt många bord där jag faktiskt gillar en höjning, i varje fall inte bord som ska vara realistiska. Men det bordet ska nog innehålla både väldigt tighta blindar, ont om maniacs, ett gäng aggro shortstacks och kanske något mer.

 

Jag tror inte vi behöver ha en bluffrange här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...