grebgokz Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Hej. Jag håller på att läsa en SnG bok och får ett handexempel där jag känner att jag inte alls spelar så som bokens författare rekommenderar. Så jag tänkte slänga ut exemplet här och se hur ni andra skulle göra. SnG 10manna fullt bord (ingen har åkt ut) Du sitter UTG med t1900 och blinds är t50/t100. Din hand är Vad gör vi? Citera
eurythmech Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 250 eller fold beroende på bord. Citera
Max Cady Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 250 eller fold beroende på bord. +1 Citera
grebgokz Postad 21 December , 2008 Författare Rapport Postad 21 December , 2008 OK vid vilka bord kör ni 250? tighta bord? Foldar ni vid lösa bord då? Det är nämligen det författaren säger han, tycker att man ska folda denna hand (utan att ange några omständigheter i övrigt vilket gör att jag uppfattar det som författarens standardspel) och det gör jag nog aldrig i det här läget men jag kanske borde tänka om. Tycker det låter aptight att folda den här. Jag skulle nog alltid beta 250 men det kanske är fel vid tex lösa bord där risken är stor att bli synad. Citera
Vrakman Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Vad gör du mot omslag vid 250 bet? Citera
SoderKrippa Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 OK vid vilka bord kör ni 250? tighta bord? Foldar ni vid lösa bord då? Det är nämligen det författaren säger han, tycker att man ska folda denna hand (utan att ange några omständigheter i övrigt vilket gör att jag uppfattar det som författarens standardspel) och det gör jag nog aldrig i det här läget men jag kanske borde tänka om. Tycker det låter aptight att folda den här. Jag skulle nog alltid beta 250 men det kanske är fel vid tex lösa bord där risken är stor att bli synad. Att blir synad är väl inget mardrömsscenario, det är en repush/reraise vi ogillar. Nu var det länge sen jag lirade FR, men jag foldar nog oftast där. Mot push viker jag om jag inte har superread på FI. /SK Citera
grebgokz Postad 22 December , 2008 Författare Rapport Postad 22 December , 2008 Att blir synad är väl inget mardrömsscenario, det är en repush/reraise vi ogillar. Nu var det länge sen jag lirade FR, men jag foldar nog oftast där. Mot push viker jag om jag inte har superread på FI. /SK Så brukar jag också göra jag betar 250 och foldar för en RR push. Men man kanske ska open folda istället. Om ni har AQs hur gör ni då? Citera
MannenMedH Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Fold nästan jämt, även med AQs. Det är aptajt, men så ska man också vara aptajt i det tidiga spelet i SnGs. Citera
Bubblan Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Det beror på vilken nivå jag spelar. Är det en $5,50 så höjer jag till 250/300 och instasynar en repush då folk på den nivån repushar med väldigt många händer man slår (typ A4+, KJs+, KQo osv). På $22 kan jag variera med fold, ibland limp och ibland raise till ca 250 och fold mot omslag. Beror lite på hur bordet är, men det är troligen ett tajt bord om alla 10 är kvar vid 50/100 och omslag där så är man nog slagen. Citera
bodybuilder120 Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Foldar den jag pre för enkelhets skull. Skulle jag få för mig att raisa och bli reraisad av en lika stor blir det instafold. Om nån stackare med <1k repushar får man fundera lite, och syna! Citera
Akumila Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Vad gör du mot omslag vid 250 bet? Nästan alltid fold, om man inte har en fiskread på personen som reraisar. EDIT: Om re-raisaren är all-in och inte har alltför stor stack så synar jag givetvis. Citera
Mr.Lajban Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Fold finns inte för mig där. Högst troligt raise 3bb. Alternativet är att limpa och hoppas på att se billig monsterträff . Synar en liten raise i det fallet jag limpat. Förekommer reraisar (säger man så) så blir det nog att lämna sin bb limp. På de låga nivåerna som jag spelar tycker jag att många överspelar A med låg kicker. Således är detta A riktigt bra. Citera
heltok Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 ni som vill vika AQo, vad har ni för bluffrange? TT? missar ju cardremovaleffekter och AQ är aningen mer clairvoyant mot call givet resten av vår HD. alternativet att busta med hela vår openraiserange suger ju, isåfall kan vi lika väl dega direkt och det orkar ni väl inte göra? vi snackar ju trots allt 19bb med negativt värde nästa hand med bonus på att eliminera bb i att vi slipper posta blind så helt konflikträdda behöver vi inte vara. Citera
eurythmech Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Alltså, om jag ska syna en push efter att ha sagt 250 så är det från en shortstack. Jag tror inte det finns särskilt många bord där jag faktiskt gillar en höjning, i varje fall inte bord som ska vara realistiska. Men det bordet ska nog innehålla både väldigt tighta blindar, ont om maniacs, ett gäng aggro shortstacks och kanske något mer. Jag tror inte vi behöver ha en bluffrange här. Citera
asfalten Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Fold nästan jämt, även med AQs. Det är aptajt, men så ska man också vara aptajt i det tidiga spelet i SnGs. tidiga spelet? vi sitter med 19bb... Citera
eurythmech Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Det här är hyfsat tidigt imo. Citera
heltok Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Jag tror inte vi behöver ha en bluffrange här. dega 19bb alltså, andra strategier ger motståndare ickenegativt väntevärde. Citera
eurythmech Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Jag förstår inte vad det är du säger. Varför dega? Citera
heltok Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Jag förstår inte vad det är du säger. Varför dega? eftersom vi inte avser vika någon hand mot shove. Citera
eurythmech Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Jo, men alltså, värdet på typ KK+ är ju signifikant högre på den lägre höjningen, eftersom det är händer som mår bra postflop väldigt ofta. Över lag så spelar ju inte motståndarna samma hd mot 2.5x som de gör mot shove. Citera
eurythmech Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Det är möjligt att jag missat nåt, men jag är inte smart nog att fatta vad. Citera
jog76 Postad 29 December , 2008 Rapport Postad 29 December , 2008 250 eller fold beroende på bord. Så här brukar jag också spela. Om jag valde att höja med 2.5 BB så skulle jag nog vika vid omslag för då är vi troligtvis i underläge vid ett så tajt bord. Citera
Vrakman Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 eftersom vi inte avser vika någon hand mot shove. Jo det gör vi självklart! Vad pratar du om??? Citera
Recommended Posts