Gå till innehåll

SvS lurar skåningar


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vari ligger relevansen att de var från skåne?

Kan inte se den?

Hade ju iochförsig inte sett information om deras hudfärg eller kön som viktig heller, så det kanske bara är jag...

 

+1

 

De ser en chans att få the real thing genom att spela iq befriade IMO.

 

spela?

 

Jag var själv nere på El Clásico och kan säga att den biljetten Ola visade inte är lik någonstans..

 

Hur är det relevant? Halvskallen som åkte ner kan ju knappast förväntas veta hur en spansk fotbollsbiljett ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det relevant? Halvskallen som åkte ner kan ju knappast förväntas veta hur en spansk fotbollsbiljett ser ut.

 

Kanske med tanke på detta citat från artikeln:

 

- Uppenbarligen var det något fel på biljetterna. Kontrollanterna visade mig en äkta biljett och de var väldigt lika. På våra biljetter stod det exakt på vilken sektion och på vilka stolar vi skulle sitta. Och det fanns streckkod, säger Dennis.

 

Men varför i helvete skickar svenska spel ut såna här biljetter över huvud taget? Och som en vinst dessutom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan någon kallas IQ-befriad på den grunden att han - efter att ha ringt och dubbelcheckat med SvS - trott att de biljetter han fått som vinst är äkta? Folk i denna tråd måste verkligen ha sjukt bra reads om de inte skulle gå på det.

 

Edit: Oh, och jag är 1/4 skåning.

 

Okej, jag missade att han hade ringt och kollat. Men hur kan man uppfatta det som att hon bekräftade det? Hade han dålig täckning på mobilen? Kunde hon inte prata svenska? Känns ju som att man borde få ett tydligt ja eller nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag missade att han hade ringt och kollat. Men hur kan man uppfatta det som att hon bekräftade det? Hade han dålig täckning på mobilen? Kunde hon inte prata svenska? Känns ju som att man borde få ett tydligt ja eller nej.
- Jag blev överlycklig och trodde inte det var sant! Efter ett tag tog jag kontakt med Svenska Spel och min upfattning är att kvinnan bekräftade att jag hade vunnit biljetterna i Tipsathlontävlingen.

 

- Att där inte var flygbiljetter och hotellbekräftelser i kuvertet förklarade kvinnan med att det bara var Svenska Spels egna ombud som kunde vinna hela paketet. Vi andra kunde bara vinna matchbiljetter.

...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också hem samma reklambrev ifrån svenskaspel för några månader sedan. Det sitter alltså ett antal "fotbollsbiljetter" till diverse stormatcher i en lång remsa.

 

Förutom dessa biljetter har jag bestämt för mig att det medföjde ett brev, där det då rimligtvis (kommer inte ihåg exakt) står om någon slags tipskanpanj.

 

Måste även tillägga att om man faktiskt har hållt dessa biljetter i handen, kännt på kvalitén på pappret, och ändå tror att det är riktiga matchbiljetter till några av Europas hetaste matcher......

 

SÅ ÄR MAN FAN HELT UTVECKLINGSSTÖRD!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att där inte var flygbiljetter och hotellbekräftelser i kuvertet förklarade kvinnan med att det bara var Svenska Spels egna ombud som kunde vinna hela paketet. Vi andra kunde bara vinna matchbiljetter.

 

Givetvis trodde kvinnan på svenskaspel att det var någon som faktisk hade vinnit tipskanpanjen.

Man kan ju inte gärna begära att folk ska utgå ifrån att det är någon idiot som sitter med ett reklamblad i handen som ringer.

 

Vill fan inte tro att detta är sant, måste vara så att grabbarna lelvar.

Ingen är så jävla dum!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som svensk är det väl inget konstigt att man inte bryr sig om det som står finstilt på spanska. Bild på biljetten:

 

bilde?Avis=KB&Dato=20081215&Kategori=SPORT&Lopenr=96904593&Ref=AR&Profile=1365&MaxW=800&title=1

 

Väldigt tydligt att det är en falsk biljett tycker jag inte att det är. Klantigt av svensk spel. Och självklart kan dom inte rätta till sitt misstag genom att ge dom nån sorts kompensation eftersom dom just är svenska spel. Stor mening med att ha en tävling där man kan vinna falska biljetter :roll:

 

Tycker inte heller det är tydligt. Vet man inte hur en riktig biljett ser ut så kan man ju inte veta att den är falsk.

 

Spanska är inte direkt någonting man läser i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis trodde kvinnan på svenskaspel att det var någon som faktisk hade vinnit tipskanpanjen.

Man kan ju inte gärna begära att folk ska utgå ifrån att det är någon idiot som sitter med ett reklamblad i handen som ringer.

 

Vill fan inte tro att detta är sant, måste vara så att grabbarna lelvar.

Ingen är så jävla dum!!!

 

De hade väl vunnit?

 

Biljetten hade han fått av sin arbetskamrat Kennedy Ray Edward från Malmö. Kennedy hade vunnit biljetterna i Svenska Spels tävling Tipsathlon

 

Frågan är om det är den här Kennedy Ray Edward som har blåst sina polare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det relevant? Halvskallen som åkte ner kan ju knappast förväntas veta hur en spansk fotbollsbiljett ser ut.

 

Hade du läst tråden så hade du förstått. Antar att läsa inte är din starka sida..

 

Känns väääldigt konstigt att han påpekar att plåtarna är lika. Om inte det är olika plåtar för olika platser (finner det väldigt osannolikt) så är en scam inte helt otänkbart där dem redan har biljetter till matchen men ser en chans att få tillbaka pengar för resa och boende. Riktig sjuk grej isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fyfan vad kul. Men kan någon förklara för mig varför man sticker ner dit bara för att man lyckats få matchbiljetter. De kan väl knappast vara så dyra? Är väl resa+boende som kostar pengar?

 

Stämmer. Biljettpriset varierar beroende på vart man sitter men skiljer nog mest runt en tusing. Boende och flyg är några tusen dyrare sen får man inte glömma att man måste leva där nere också = det blir några bärs, lite mat osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fyfan vad kul. Men kan någon förklara för mig varför man sticker ner dit bara för att man lyckats få matchbiljetter. De kan väl knappast vara så dyra? Är väl resa+boende som kostar pengar?

 

De säljer paketresor här: http://www.reseguiden.se/erbjudanden/fotbollsresa-barcelona-och-real-madrid-5783 för

från 2200spänn, men vet inte vad själva biljetten kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag missade att han hade ringt och kollat. Men hur kan man uppfatta det som att hon bekräftade det? Hade han dålig täckning på mobilen? Kunde hon inte prata svenska? Känns ju som att man borde få ett tydligt ja eller nej.

 

+1

 

Dock vet ju inte ni å andra sidan om det samtalet ägt rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

al_capowned.jpg

Haha, hade jag råkat ut för detta när jag dessutom ringt och dubbelkollat med svs skulle jag inte ge mig för en ersättning betalats ut. Biljetten ser ju jäkligt äkta ut. Fan, till och med på låtsaspengar som är lila står det ju tvärs över hela att det är leksaker.

Anyways. Grabbarna blev lite ägda iaf. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spekulerar jag fritt, men eventuellt skulle det kunna röra sig om ett practical joke. Att en av hans vänner (eller ovänner) kände till att personen i fråga hade tippat på tipsathlon och la därför ner tre Svs-biljetter i ett kuvert tillsammans med ett brev.

I brevet ombeds han kontakta Svspel på ett nummer som egentligen går till skojaren själv, eller dennes flickvän, som i sin tur bekräftar den stora lögnen.

 

I så fall är hans beteende rätt befogat.

 

Om så inte är fallet inställer jag mig i ledet bland de som anser att skåningar är bland det dummaste som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...