Gå till innehåll

SvS lurar skåningar


gdaily

Recommended Posts

Hehe... vilken del menar du? Att jag är från Skåne då eller?

 

Eller att jag svarade på:

 

nej tusan, jag är också från skåne. jag är bara avundsjuk på någon som lyckas föra abstrakta resonemang på fyllan. själv regredierar man till apstadiet efter nån flaska vin, gör snoppen till herre i huset och kommunicerar endast med gutturala troglodytläten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nej tusan, jag är också från skåne. jag är bara avundsjuk på någon som lyckas föra abstrakta resonemang på fyllan. själv regredierar man till apstadiet efter nån flaska vin, gör snoppen till herre i huset och kommunicerar endast med gutturala troglodytläten.

 

lol hahaha....

 

Äh, jag råkade befinna mig i en miljö under en längre period i min "ungdom" som uppmuntrade till einsteinfyllan nästan lika mycket som till apfyllan (nej jag var aldrig student).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 1000 generationer med fördomar, krig och hat är väl ingenting. Det är de kommande två generationernas fördomar som kommer UTPLÅNA MÄNSKLIGHETEN. Rim och reson plz.

 

Haha, jag kom att tänka på en underbar sån liten...grej, där jag bara ville resa mig upp och kliva ut från verkligheten.

 

Jag satt och spelade en turnering på ett ställe där jag inte spelat på ganska länge och någon reagerade över att ante kom i spel från ett ganska tidigt stadium. Några gillade det, andra inte. De flesta föredrog trots allt spel med antar.

 

Då föreslog jag att man borde lira vissa turneringar med antar från nivå ett. Då stirrar alla på mig som om jag vore en nybörjare från Mars med farfar från Saturnus.

 

- Det går ju inte, då skulle antarna bli så stora.

 

Alla nickar instämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 1000 generationer med fördomar, krig och hat är väl ingenting. Det är de kommande två generationernas fördomar som kommer UTPLÅNA MÄNSKLIGHETEN. Rim och reson plz.

 

 

Inte för jag vill ha nån beef med proffs-beefarn här men...

 

Har inte vi (och de två kommande generationerna) lite fetare verktyg att förgöra jorden med än tidigare generationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. I trådar där topic är uttömt så skadas inte tråden av att den hamnar OT. Om diskussionen dessutom har en trevlig ton, så stjälper det mer än det hjälper att låsa eller på annat sätt stoppa diskussionen. Så länge tråden bidrar med nåt positivt till forumet så bör den få fortgå.

 

Om topic däremot inte är uttömt så tar originaldiskussionen skada av för mkt OT. I de fall OT-diskussionen då är ett positivt inslag i övrigt så bör den avdelas till en ny tråd och få fortsätta där.

 

OT är ett naturligt sätt för intressanta eller roliga diskussioner att uppstå spontant. Många sådana diskussioner hade aldrig uppstått om det krävts att någon ska orka sätta sig och posta en tråd om det. Ofta är en post inte thread worthy innan den redan spunnit vidare till en sidodiskussion. Mkt går med andra ord förlorat genom en alltför strikt hållning gentemot OT.

 

"Starta en ny tråd isf" är heller inget bra svar. Ofta man orkar det, även om diskussionen i sig engagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...